امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76233
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 16 دی 1396 - 12:48 | | ارسال توسط :

حجت‎الاسلام قرائتی: وقتی قرار به رفتن است چرا از راه شهادت نرویم؟

به گزارش بابل نوین، استاد قرآن، شهدای روحانی و عالمان شهید را از مهمترین دلایل انگیزشی حضور مردم در جبهه‎ها دانست. حجت‎الاسلام قرائتی شامگاه پنجشنبه در همایش شهدای روحانی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: قرآن بیان می‌کند که اگر اسلام به خطر بیفتد ادیان دیگر آسمانی نیز در خطر خواهند بود. وی افزود: در قرآن […]

به گزارش بابل نوین، استاد قرآن، شهدای روحانی و عالمان شهید را از مهمترین دلایل انگیزشی حضور مردم در جبهه‎ها دانست.

حجت‎الاسلام قرائتی شامگاه پنجشنبه در همایش شهدای روحانی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: قرآن بیان می‌کند که اگر اسلام به خطر بیفتد ادیان دیگر آسمانی نیز در خطر خواهند بود.

وی افزود: در قرآن بیان شده است که اگر جمعی در مقابل متجاوزین نایستند حتی صومعه و کلیسایی نیز باقی نخواهد بود؛ یعنی فرهنگ جهاد و شهادت است که باعث تداوم دین داری خواهد شد.

استاد قرآن بیان کرد: داعشی‎ها شیعه و سنی را با هم کشتند و اگر قیامی در مقابل آنها نبود قطعا اسلام از بین می‌رفت و ادیان آسمانی از بین می‌رفتند.

وی گفت: اینکه امام علی(ع) پس از ضربت خوردن، از لفظ فزت استفاده کردند بیانگر اهمیت و جایگاه شهادت است زیرا با این همه فضایل، ایشان در هنگام شهادت خود را رستگار دیدند.

حجت‎الاسلام قرائتی بیان کرد: ائمه ما همگی به شهادت رسیدند؛ علامه امینی نیز در کتابی به بیان علمایی که شهیده شده‌اند پرداخت؛ اگر روحانیت شهید نمی‌شد و علما به شهادت نمی‌رسیدند مردم نیز در این مسیر حضور نمی‌یافتند؛ بزرگان علم و شهدای محراب نقش مهمی در حضور گسترده مردم در جبهه ها داشتند.

استاد قرآن بیان کرد: وقتی قرار به رفتن است چرا از راه شهادت نرویم؟ چند هزار نفر در سال در جاده‎ها جان خود را از دست دادند؛ تعداد افرادی که در جاده ها کشته می شوند بیشتر از شهدای ما است ولی شهدای ما همیشه ماندگار می شدند.

وی گفت: بسیاری از افراد رزق خود را هدر می‌دهند؛ کسانی که رفتند، هستند ولی کسانی که هستند، نیستند؛ کسانی که در راه شهدا نیز گام برمی‌دارند همچون شهدا هستند؛ شهدا و اولیای خدا واقعا زنده هستند و تنها نباید به آنها گفت که شهدا نامی نیک دارند بلکه زنده هستند و در بین ما حضور دارند.

حجت‎الاسلام قرائتی بیان کرد: وقتی امام حسین(ع) شهید می‌شود مردم نیز به تبعیت از امام حسین(ع) به جبهه رفتند؛ اگر ایشان با نفرین سپاه یزید را از بین می برد دیگر این عطش برای شهادت وجود نداشت؛ روحانیون شهید نیز چنین ویژگی داشتند.

استاد قرآن بیان کرد: به قول مرحوم علی صفایی توجیه حماقت است ولی تضعیف را باید جنایت دانست؛ انقلاب اسلامی با کودتا ایجاد نشد بلکه با جوشش خون هزاران شهید و میلیون‌ها نفر از مردم ایجاد شد؛ تضعیف نظام اسلامی خیانت به خون شهدا و جنایت است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.