امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67744
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 24 مهر 1396 - 18:23 | | ارسال توسط :

حجت الاسلام قاضی عسگر: زیارت امر تشریفاتی نیست/از راهپیمایی اربعین برای مقابله باظلم و ستم در دنیا استفاده کنیم

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گردهمایی دست اندرکاران راهپیمایی اربعین حسینی گفت: اولین بحث زیارت بحث معرفت است چرا که بحث معرفت بسیار حساس و اخلاقی است. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: قرار نبوده است در بحث اربعین […]

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گردهمایی دست اندرکاران راهپیمایی اربعین حسینی گفت: اولین بحث زیارت بحث معرفت است چرا که بحث معرفت بسیار حساس و اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: قرار نبوده است در بحث اربعین و فلسفه وجودی آن شاهد این همه اسراف باشیم بلکه فلسفه اربعین چیز دیگری بوده است.

قاضی عسگر با تاکید بر اینکه زیارت امر تشریفاتی نیست و هدفگذاری شده است، گفت: باید در پرتو زیارت مردم را تربیت کنیم اگر ۲۵ میلیون ایرانی برای زیارت می روند باید به حدی بیمه شده باشند که دیگر شاهد مشکلات اخلاقی و اجتماعی در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: فلسفه زیارت پیمان واقعی با ائمه است و تلقین خوبی و فضیلت به جامعه است ما در بحث اربعین باید این توجه کنیم که پیمان واقعی مان با ائمه را محکم کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: در بحث اربعین همه چیز رنگ و بوی شیعه ندارد اهل سنت عراق و ایران و حتی اهل کتاب نیز در این مراسم شرکت می کنند و ما اگر درست حرکت کنیم می توانیم اربعین را به صورت حرکتی خودجوش و مردمی برای مقابله با ظلم و ستم در دنیا مورد بهره برداری قرار دهیم و رونق این چشمه را بیشتر کنیم.

منبع:شبستان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.