امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58199
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 07 خرداد 1396 - 17:57 | | ارسال توسط :

حذف فرهنگ شهادت از کتب درسی، مصداق نفوذ کفار در امور مسلمانان

رییس ستاد اقامه نماز گفت: بر اساس آیه شریفه «و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا»، امضای هر قراردادی که از سوی آن کفار در امور مسلمانان نفوذ پیدا کنند، حرام است.

به گزارش بابل نوین،حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه شنبه در نخستین جلسه از سلسله جلسات تفسیر کلام نور که هر شب ماه مبارک رمضان در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار می شود، در تفسیر آیه شریفه «و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا»، اظهار کرد: امروز برخی کشورهای اسلامی واقعا روسیاه هستند. رییس جمهور آمریکا به حجاز می آید و از آنجا پلی به اسرائیل می زند و هرگونه بخواهد عربستان را تکان می دهد.

وی با اشاره به ارتباط مفاهیم مطرح شده در ادعیه ماه مبارک رمضان با ظهور امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: در دعای افتتاح که در این ماه مبارک سفارش شده است، دو صفحه به امام زمان(عج) اختصاص دارد و آن جا می فرماید «اللهم اعزز به ذلتنا.» آیا آن چه این روزها در عربستان رخ داد عزت اسلام است؟ اسلامی که می گوید حتی ساختمان کفار نباید بلندتر از مسجد مسلمانان باشد چرا که «لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا.»

رییس ستاد اقامه نماز افزود: آل سعود امروز زمینه نفوذ کفار در امور مسلمانان را فراهم کرده در حالی که خداوند چنین اجازه ای نداده است. خداوند اجازه نداده مسلمانان در قراردادهای شان جایی را امضا کنند که کفار از طریق آن نفوذ پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به مطرح شدن بحث امضای اسناد بین المللی فرهنگی، تصریح کرد: شنیده شد کفار قراردادی را برای امضا آورده اند که بر اساس آن باید زندگی شهید حسین فهمیده را از کتب آموزش و پرورش حذف کنند. حسین فهمیده همان کسی است که امام(ره) فرمودند این نوجوان ۱۳ ساله رهبر من است. در نتیجه بر اساس آیه شریفه «و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا»، امضای هر قراردادی که از سوی آن کفار در امور مسلمانان نفوذ پیدا کند، حرام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه میهمانی خدا اظهار کرد: در این ماه مبارک نفس کشیدن روزه دار تسبیح خداوند است، خوابیدن او به منزله عبادت است، دعای او مستجاب می شود و افطاری دادن سفارش شده است. همه این ها برکاتی است که امیدواریم خداوند ما را به انجام آن ها موفق گرداند.

رییس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماهی است که حضور در مساجد در آن سفارش شده و همچنین توصیه شده درباره ارتباط آن با امام زمان(عج) گفت‌وگو کنیم. این که در سوره مبارکه قدر می فرماید «تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر»، اشاره دارد به این موضوع که فرشتگان در ماه رمضان به محضر پیامبر اکرم(ص) نازل می شدند و در زمان ما نیز به خدمت امام زمان(عج) نازل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: هر مسأله ای که مصداق دنیوی دارد، خداوند مصداقی معنوی نیز برای آن قرار داده است. برای نمونه همانطور که سفر دنیوی قرار داده شده، «فرار به سوی خدا» نیز سفر معنوی معرفی شده؛ یا همانطور که لباس مادی برای ما تعیین شده، «تقوا» نیز لباس معنوی ما اعلام شده است. «نزول آیات» در ماه مبارک رمضان نیز آن را میهمانی معنوی قرار داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.