امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 28555
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, گزارش تصویری, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 19 مرداد 1395 - 0:42 | | ارسال توسط :

خبرنگار مستقل مردمی موحد و تکلیف‌مدار است / محور قلم رسانه‌ها باید ابلاغ درد جامعه باشد

امام جمعه بخش گتاب:خبرنگار مستقل مردمی موحد و تکلیف مدار است، محور قلم رسانه‌ها باید ابلاغ درد جامعه باشد و در جامعه‌اسلامی محور باید نشر افکار رهبری باشد.

q (19)

به گزارش بابل نوین،  حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران و همکاران سایت خبری بابل نوین اظهار کرد: رسانه‌ها نقش محوری در فضای تربیتی جامعه دارند و به همین دلیل است که امام خمینی(ره) رسانه‌ها را مربیان جامعه خطاب می‌کند.

وی افزود: روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های خبری باید در فضای امید دادن به مردم و تحلیل درست وقایع  روزمره گام بردارند چون شان رسانه‌ها و خبرنگاران به دلیل اعتماد عمومی مردم بسیار بالاست.

امام جمعه بخش گتاب تصریح کرد: امید فاکتور عظیمی برای حرکت یک جامعه به سمت درستکاری است و در همین مسیر رسانه هایی که به نهادهای انقلابی و مردمی توجه بیشتری دارند از جمله رسانه هایی که اخبار ستادهای نماز جمعه کشور را پوشش می دهند از اقبال بیشتری برخوردار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: رسانه‌ها باید به سمت انعکاس آلام و دردهای جامعه بروند تا کارکرد اجتماعی بیشتری داشته و در مسیر رشد جامعه خود تاثیرگذار باشند چون رسالت رسانه‌ها در این مسیر به مقصد نزدیکتر است.

حجت‌الاسلام تقی‌پور افزود: خبرنگار مستقل مردمی موحد و تکلیف مدار است، محور قلم رسانه‌ها باید ابلاغ درد جامعه باشد و در جامعه‌اسلامی محور باید نشر افکار رهبری باشد.

وی در مورد استقلال خبری تصریح کرد: خبرنگار نباید وابسته به فرد و یا جریان خاصی باشد و اگر به واقع مستقل بیاندیشد حتما آرمان‌خواه خواهد بود.

امام جمعه بخش گتاب گفت: شاخصه‌های خبرنگار و رسانه در تراز انقلاب اسلامی این است که الهی نظر و تکلیف‌محور باشد و به وحدت اجتتاع دینی بیاندیشد و در این مسیر از دروغ، بزرگ‌نمایی و مصلحت اندیشی خلاف مصالح عمومی بپرهیزد.

وی در پایان توجه اصحاب رسانه را به قلم و رسالت قلم از شاخصه‌های مردمی بودن خبرنگار برشمرد و افزود: خبرنگار باید مرد میدان خدمت باشد، در مسیر راه خود انصاف و انتقاد را پیشه کند، از انتقام بپرهیزد و حتما ملاحظه اصول اسلام و نظام اسلامی را در قلم خود داشته باشد.

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.