امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65898
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 28 شهریور 1396 - 14:20 | | ارسال توسط :

خواهران طلبه پیشتازان حضور مؤثر در فضای مجازی

حجت‌‌الاسلام والمسلمین جمشیدی خواهران طلبه را پیشتازان حضور مؤثر در فضای مجازی دانست و این حضور را در راستای ترویج و تبلیغ معارف دینی ارزیابی کرد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که از صبح امروز در سالن همایش های مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز شده است با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای مجازی عنوان کرد: در موضوع ابلاغ پیام الهی باید دو موضوع را مدنظر قرار داد که یکی خشیت الهی و دیگری نترسیدن از غیر خداست.

وی افزود: اگر خشیت الهی وجود نداشته باشد، کارها با آفت همراه خواهد شد و باید آموزش، آموختن و عمل کردن ما برای خدا باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: همانگونه که انبیا در برابر ظلم، فساد و انحرافات سکوت نکردند، مبلغان دینی نیز به سبب ویژگی کارشان که تبلیغ معارف الهی است نباید در برابر این مسائل سکوت کنند.

وی فضای مجازی را فرصتی برای تبلیغ معارف الهی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه با هدف زندگی می کند و از فرصتی که فضای مجازی به وجود آورده برای هدف خود که تبلیغ دین و ابلاغ پیام الهی است نهایت استفاده را می برد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اضافه کرد: حضور خواهران طلبه در فضای مجازی از بزرگترین و بالاترین کارهایی است که در راستای ترویج و تبلیغ معارف دینی انجام می شود و اگر این کار انجام نشود در پیشگاه الهی به سبب ابزار و فرصتی که در اختیار ما بوده باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: بعد از برنامه ریزی ده ساله و تلاش های فراوانی که در حوزه علمیه خواهران انجام شده است امروز می توانیم ادعا کنیم که خواهران طلبه پیشتازان حضور مؤثر در فضای مجازی در کشور در بحث تولید و ارائه محتوای دینی هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: رهبر انقلاب از عدم آشنایی برخی مبلغان با ابزار جدید و عدم درک صحیح از اهمیت فضای مجازی اظهار تأسف کردند اما امروز باید بگوییم که حوزه علمیه خواهران به این دغدغه رهبر انقلاب توجه ویژه ای داشته و خواهران طلبه مجاهدت های فراوانی در این عرصه انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: برای رسیدن به این هدف، ۱۵ سال تلاش مداوم انجام شده است و بیش از ۱۰ سال است که تمام فعالیت ها در بستر فناوری اطلاعات درحال انجام است و باید گفت در این زمینه پیشرفته ترین مجموعه حوزوی و غیر حوزوی در مجموعه های آموزشی و پژوهشی متعلق به حوزه علمیه خواهران است.

وی ابراز کرد: در بیش از ۳۰۰ نقطه کشور دوره های آموزش طلاب خواهر را با کمترین هزینه و امکانات برگزار کردیم که با تلاش طلاب توانستیم این موضوع را اثبات کنیم که حوزه علمیه خواهران جایگاه و ظرفیت ویژه ای در بخش آموزش، پژوهش، فعالیت های فرهنگی تبلیغی و حضور در فضای مجازی دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: شبکه کوثرنت هم اکنون بزرگترین شبکه تولید محتوا برای خواهران طلبه و بستری برای انجام فعالیت های آنها و همچنین یک میدان رزمایش برای خواهران طلبه در جهت حضور در فضای مجازی است که سپاه بزرگ علمی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی با حدود ۲۰۰ هزار طلبه خواهر فارغ التحصیل و در حال تحصیل پشتوانه این رزمایش بزرگ است./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.