امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65899
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 28 شهریور 1396 - 14:23 | | ارسال توسط :

نیروهای ضد انقلاب باید از بدنه نظام دفع شوند/ استقلال اقلیم کردستان طرحی کاملا اسرائیلی/ دولت به دور از بازی‌های سیاسی به کشور و مردم رسیدگی کند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با سفارش به تمام نیروهای انقلابی، گفت: باید مراقب کنیم که نیروهای ضد انقلاب از بدنه نظام دفع شوند.

به گزارش بابل نوین آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، گفت: مباهله و عید غدیر بسیار مبارک است و به نوعی نشان دهنده حقانیت اسلام است.

وی افزود: هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم، وظیفه علما و نهادهایی همچون خبرگان رهبری توجه جدی به امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا امر معروف و نهی از منکر برآمده از حرکت امام حسین(ع) است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاریخچه امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: در تاریخ اسلام بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر مسلمانان را دچار مشکلات متعددی کرد؛ قطعا امروز نیز باید این فرضیه مهم را جدی گرفت.

وی در آستانه هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس بدون شک یک نعمت از سوی خداوند بود، ارزش جنگ و دفاع مقدس بدون شک ارزشی بیشتر از یک کوه طلا داشت. امروز امثال شهید حججی را می‌توان از برکات دفاع مقدس دانست.

آیت الله جنتی با انتقاد شدید از سکوت مجامع جهانی و برخی دولت‌های اسلامی در قبال فجایع کنونی در میانمار، گفت: امروز شاهد هستیم که علنا مسلمانان در میانمار کشته می‌شوند و در حق آنها ظلم روا می‌گردد. بدون شک در آینده نزدیک بازتاب سکوت برخی از کشورهای مسلمان در قبال این جنایات به خود آنها باز خواهد گشت.

وی موضوع استقلال اقلیم کردستان را یک طرح کاملا اسرائیلی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کاملا با موضوع رفراندوم در کردستان عراق مخالف است و آن را طرحی اسرائیلی برای تضعیف مسلمانان و کشور عراق می‌داند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری بسیار اهمیت دارد و فقدان آن می‌توانست یک آسیب برای نظام اسلامی باشد. بدون شک با تدبیر امام راحل(ره) مجلسی تشکیل شد تا رهبری دینی و انقلابی را برای آرامش مردم و جامعه حفظ کند.

وی تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا هیچ حرکتی نتواند جایگاه مجلس خبرگان رهبری را با خدشه مواجه کرده و آن را تضعیف نماید.

آیت الله جنتی تأکید کرد: باید فرهنگ شهادت حفظ شود و راه شهید حججی ها را ادامه داد. آمریکا در برجام نشان داد که ذاتش قابل تغییر نیست و باید با بهره گیری از جوانان انقلابی و نگاه کامل به مقوله اقتصاد مقاومتی راه پیشرفت کشور را هموار کنیم.

وی با تبریک آغاز به کار دولت دوازدهم و درخواست از دولتمردان، گفت: از دولت می‌خواهیم با کار بیشتر و ترویج فرهنگ کار، به تحقق خواسته‌های مردم بپردازد. باید دولت به دور از بازی‌های سیاسی به کشور و مردم رسیدگی کند. ضمن اینکه همواره دولتمردان مراقب باشند که فریب لبخند دشمن را نخورند، زیرا نمونه‌ای از فریب دشمن را در قضیه برجام ملاحظه کردیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با والا خواندن جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: امروز ایران در منطقه و جهان جایگاه رفیعی دارد که برآمده از تدبیر رهبری و جانفشانی شهدا است. به همین دلیل نباید جایگاه کنونی کشور با نقص مواجه شود. در این مسیر نیز مجلس خبرگان رهبری با نگاه مطالبه‌گرانه خود همچنان به وضعیت موجود توجه کند.

وی تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارد همراه با سیاست‌های رهبر معظم انقلاب حرکت کند. امروز رهبر انقلاب سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را مطرح می‌کنند، باید دید تا چه میزان به این خواسته رهبری توجه شده است.

وی افزود: سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دقیقا نقطه مقابل زندگی غربی است که باید تلاش کنیم هر روز آن را احیا کنیم. سبک زندگی غربی دقیقا بر ضد ارزش‌ها تأکید دارد که باید از آن دوری کرد.

وی با مهم خواندن سفارشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره به امر انقلابی‌گری اشاره دارند. حتی حوزه‌های علمیه، قوای سه‌گانه، مجلس خبرگان رهبری و… باید انقلابی باشند. قطعا انقلابی‌گری ما باید برجسته و عاملانه باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با سفارش به تمام نیروهای انقلابی، ابراز داشت: باید همگی مراقب اوضاع باشیم. بنده بعد از انتخابات نگرانی دارم که برخی از مقامات دولتی علنا خلاف کردند و دادگاهی نیز شدند همچنان به کار خود ادامه دهند؛ باید مراقب کنیم که نیروهای ضد انقلاب دفع شوند؛ همچنان مسأله نفوذ و فتنه‌گری وجود دارد و می‌توان از طریق مجلس خبرگان رهبری موضوع نفوذ جریانات ضد انقلاب را به شخص رئیس جمهور تذکر داد. البته باید مطالبات و تذکرات ما مستند باشد.

وی تأکید کرد: باید کاملا زنده و آماده باشیم و در تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و… به طور پویا ورود کنیم.

آیت الله جنتی در پایان انتصاب آیت الله هاشمی شاهرودی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را تبریک گفت و از وی خواست تا افراد انقلابی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام به کار بگیرد./ص

خبرگزاری رسا

،

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.