امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 93021
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, اسلایدر بزرگ, ایران, مذهبی, مصاحبه و گفتگو, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 09 مهر 1402 - 12:11 | | ارسال توسط :
امام‌جمعه دارالمومنین بابل در دیدار با اصحاب رسانه:

دارالمومنین بابل میراث‌دار دین، فرهنگ و اقتصاد است/ ۱۳ مهر آغاز اولین همایش ملی دارالمومنین در بابل

در نشست خبری امام‌جمعه و دبیر همایش ملی دارالمومنین بابل مطرح شد: ۱۳ مهرماه سال جاری این همایش در سطح ملی، با رویکرد معرفی ظرفیت‌های شهرستان بابل و احیای لقب دارالمومنین در دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار می‌شود.
دارالمومنین بابل میراث‌دار دین، فرهنگ و اقتصاد است/ ۱۳ مهر آغاز اولین همایش ملی دارالمومنین در بابل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه شهر دارالمومنین بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن معرفی حجت‌الاسلام ابراهیمیان به عنوان دبیر همایش ملی دارالمومنین بابل در روز ۱۳ مهرماه سال جاری گفت: این همایش در سطح ملی و با رویکرد معرفی ظرفیت‌های شهرستان بابل و احیای لقب دارالمومنین در دانشگاه علوم‌پزشکی و با رویکرد میراث‌داری دین، فرهنگ و اقتصاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایده این همایش از مدتها پیش به ذهن دوستان و بنده خطور کرده بود اما اجرایی شدن این طرح زمان‌بر شد چون دریافت مجوزات این همایش برای ثبت مقالات بسیار مهم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دارالمومنین بابل ادامه داد: هدف همایش ملی دارالمومنین نشان دادن هویت شهر بابل خواهد بود چون دارالمومنین یکی از عناوین شناخته شده در سطح استان و بیرون از استان برای بابل و در بین مردم این عنوان امر شناخته شده‌ای است و بار فرهنگی دارد.

این مسئول تصریح کرد: در ایران و بسیاری از نقاط دنیا مناطق بر اساس برجستگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و یا حتی تولیدی معرفی می‌شوند و بابل تا به امروز به بهار نارنجش معروف شده بود اما باید داشته‌هایی مانند دارالمومنین که برگرفته از هویت و اعتقادات دینی مردم این شهرستان، حضور علما و دانشمندان برجسته جهان در این منطقه بیشتر معرفی و احیا شوند.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: امروز ما در جامعه مورد تهاجم سنگین ارتباطی با هویت فرهنگی قرار گرفته ایم که از شاخصه‌های آن تغییر هویت و پاکسازی هویت تاریخی است.

وی افزود: بابل از دوزان صفویه با عناوین دارالمومنین و دارالایمان شناخته و ما به دنبال احیای هویتی هستیم که سالیات سال برایش زحمت کشیده شد.

امام‌جمعه ادعان کرد: برای این همایش پوستر نهائی انتخاب، براساس این پوستر مقالاتی نوشته و اولین همایش یا پیش‌همایش در این ارتباط برگزار می شود که در کنار آن بیش از ۱۰ غرفه برای حاضرین در حال آماده‌سازی است.

گفتنی است مازندران از نخستین استان‌های کشور بود که روز ملی مازندران را به ثبت رساند و در این رابطه ۱۰ مورد از امتیازات روز مازندران متعلق به شهر بابل و ۱۵ مورد باقی‌مانده مربوط به سایر شهرهای این استان بود که نشان‌دهنده سابقه درخشان این شهرستان در سطح ملی و جهانی دارد.

 

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

| منبع خبر : بابل نوین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.