امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62644
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی تاریخ انتشار : 09 مرداد 1396 - 12:33 | | ارسال توسط :

درآمدهای صندوق بازنشستگی ۳۲۶ درصد افزایش یافت

معاون امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری به مقایسه درآمد صندوق بازنشستگی از سال 88 تا سال 95 پرداخت و گفت: درآمدهای صندوق افزایش 326 درصدی داشته است به طوریکه از مبلغ 3100 میلیارد تومان در سال 91 به 10 هزار و 940 میلیارد تومان در سال 95 رسیده‌ایم.

به گزارش بابل نوین، محمود شهشهانی‌پور در اولین کنگره مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری که در هتل المپیک برگزار شد، با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در ۲۶۱ شرکت سهم دارد، البته سهم داشتن به منزله کنترل کامل نیست بلکه در ۶۰ شرکت دارای حق کنترل هستیم و اکثر کرسی‌های آن در دست ماست. در ۶۰ شرکت هم دارای حق مدیریت هستیم اما در ۱۴۰ شرکت سهام زیر ۱۰ درصد داریم.

وی افزود: ارزش پرتفو بورسی این ۱۴۰ شرکت حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که پیش‌بینی کردیم برای ساماندهی این شرکت‌ها هلدینگی ایجاد کنیم و منابع حاصل از فروش سهم‌های خرد را صرف توسعه صندوق کنیم. قبلا سرمایه‌گذاری‌های صندوق عمدتا در چهار پنج شرکت انجام می‌شد اما ما در ابتدای امر همه شرکت‌ها را ساماندهی کردیم.

معاون امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تدوین روابط صندوق با هلدینگ‌ها و هلدینگ‌ها با شرکت‌ها گفت: به دلیل واگذاری تصدی به هلدینگ‌ها سه رویکرد در کنترل استراتژیک مدنظر قرار دادیم. همچنین نظارت بر هلدینگ‌ها در دستور کار قرار گرفت.  برای تقویت نظارت بر هلدینگ‌ها ابتدا کمیته انتصابات تشکیل شد تا مدیران عامل و اعضای هیات مدیره از فیلترهای لازم بگذرند و شاخص‌های مربوط در آنها احصا شود.

شهشهانی‌پور همچنین به استقرار حسابرسی داخلی در صندوق بازنشستگی اشاره کرد و گفت: استقرار کمیته حسابرسی داخلی تاثیرات خوبی داشت در حال حاضر در حال استقرار نظام BI هستیم تا هر روز بتوانیم وضعیت شرکت‌ها و هلدینگ‌ها را کنترل کنیم. در فاز اول استقرار این نظام تا آذرماه امسال ۲۵ شرکت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی به مقایسه درآمد صندوق بازنشستگی از سال ۸۸ تا سال ۹۵ پرداخت و گفت: درآمدهای صندوق افزایش ۳۲۶ درصدی پیدا کرده است و از مبلغ ۳۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۱۰ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ رسیده‌ایم.

معاون امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم بخش‌های زیان‌ده را ساماندهی کنیم گفت: تلاش داریم تا در بخش خودرو در آینده‌ای نزدیک خدمات لیزینگی با درصدهای سود پایین به بازنشستگان ارائه کنیم. ما تلاش کردیم شرکت‌های کم بازده و زیان‌ده که در حالت بحران هستند را به وضعیت مطلوب برسانیم که شرکت‌های آپاداناسرام و شرکت خدماتی هواپیمایی آسمان از این جمله هستند. ۲ سال قبل خدمات هواپیمایی آسمان ۹ هواپیمای فعال داشت و تعداد زیادی پرسنل حقوق بگیر داشت و بحران‌های زیادی را طی کرده بود؛ موفق شدیم ۴۷۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت را با بدهی‌های شرکت آسمان از طریق رفع قانون موانع تولید تهاتر کنیم که آسمان را از وضعیت زیان‌ده خارج کرد. اکنون تعداد هواپیماهای آسمان به ۲۱ رسیده و رکوردار پروازهای فرودگاه مهرآباد است و اخیرا نیز قرارداد ۳۰ فروند بوئینگ منعقد شده است.

شهشهانی‌پور با اشاره به اینکه چندین شرکت خود را به بورس برده‌ایم و در چند طرح بزرگ سرمایه‌گذاری کردیم، اظهار کرد: احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمانی، خرید ۱۳٫۵ درصد از سهام بیمه ملت و احداث مرکز خرید تجهیزات ساختمانی از این جمله هستند./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.