امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69916
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 20 آبان 1396 - 18:12 | | ارسال توسط :

درباره تک‌خوانی زنان در فیلم‌ها «دفتر موسیقی» باید نظر بدهد

مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای گفت: طبق نظر اکثر مراجع تک‌خوانی زن حرام است، اما درباره استفاده از صدای خواننده زن در فیلم باید دفتر موسیقی وزارت ارشاد نظر بدهد.

به گزارش بابل نوین،در پی انتشار خبرهایی مبنی بر خوانندگی «آینور» خواننده زن کردزبان در فیلم سینمایی «کامیون» ساخته کامبوزیا پرتوی، محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای به خبرنگار فارس گفت: برای استفاده از هر موسیقی باکلام توسط سازندگان در اثر سینمایی، باید توسط مرکز موسیقی مجوز‌های لازم کسب شود و بعد موسیقی در فیلم استفاده شود.

وی درباره امکان استفاده از خواننده زن در یک فیلم سینمایی ایرانی گفت: طبق نظر اکثر مراجع، تک‌خوانی زن حرام است و به تبع آن استفاده موسیقی با کلام زن در فیلم نیز همین فتوا را خواهد داشت، ضمن اینکه در این مورد و موارد مشابه باید اداره کل موسیقی نظر بدهد و مجوز لازم از سوی این اداره صادر شود بعد در فیلم استفاده شود.

فرجی در خاتمه تاکید کرد: سازندگان آثار باید به این دستورالعمل دقت نظر داشته باشند که برای استفاده از موسیقی باکلام در هر فیلمی باید مجوز لازم از سوی مرکز موسیقی صادر شود، در غیراینصورت صاحبان اثر باید موسیقی را از فیلم خارج کرده و این بخش از فیلم دچار ممیزی خواهد شد.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «کامیون» نوشته و ساخته کامبوزیا پرتوی است و سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و … در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.