امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83023
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 05 مرداد 1397 - 16:19 | | ارسال توسط :

دولت در قبال کشاورزان بی‌خیال و نمایندگان مجلس بی‌خیال‌تر/دادگاه‌های انقلابی با اخلالگران اقتصادی برخورد کنند

مردم خداجوی شهرستان بابل در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهرستان حاضر و از رهنمودهای ائمه جمعه پیرامون مسائل اقتصاد داخلی، بازار و مباحث بین‌المللی بهره بردند.

به گزارش بابل نوین، خطبه‌های امروز نماز جمعه‌های شهرستان بابل با حضور پرشور مردم همراه شد که خطبا در مباحث داخلی با اشاره به وضعیت اقتصادی بر برخورد قاطع با متخلفان، در مباحث بین‌المللی بر ایستادگی در مقابل عربده‌کشی ترامپ و در مورد مسائل مربوط به حوزه سرزمینی خود بر لزوم خرید تضمینی برنج توسط دولت تاکید کردند.

 

دولت در قبال کشاورزان بی‌خیال و نمایندگان مجلس از دولت بی‌خیال‌تر
حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه لاله‌آباد اظهار کرد: انسان طبق آیه ۱۲ سوره مبارکه یس در عالم برزخ نتیجه و آثار اعمالش را می‌بیند، از جمله آثار اعمالی که در عالم برزخ بر انسان وارد می‌شود غیبت انسان مسلمان است.

وی افزود: از آنجایی که غیبت کننده با دهانش شعله آتش علیه دیگران روشن می‌کند در عالم برزخ همان غیبت شعله آتش می‌شود به عنوان خوراکش تمام وجودش را فرا می‌گیرد، یا غیبت‌کننده با غیبتش، غیبت‌شونده را اذیت می‌کند و طبق روایت وارده در عالم برزخ غیبت او عذابی می‌شود که آن عذاب ضمن اذیت‌کردن غیبت‌کننده، اهل عذاب را آزرده می‌کند.

این مسئول با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه ادامه داد: روز جمعه پنجم مرداد سالروز تاسیس نماز جمعه به فرمان امام راحل و به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران است که ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای محراب، امامان و نمازگزاران مرحوم نمازجمعه از خدمات ارزنده همه شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران  این فریضه که در تمام شرایط بر اقامه آن همت جدی داشته و دارند تقدیر به عمل می‌آید.

امام جمعه لاله‌آباد یادآور شد: از برکات نماز جمعه پیگیری مطالبات و احقاق حق مردم از دولت‌ها در طول تشکیل ستادهای آن در سراسر کشور بوده و هست، مردم دفتر امامان جمعه را ملجأ، پناهگاه و محل حل مسائل و مشکلات خود می‌دانند و ائمه جمعه امروز تنها نهادی هستند که بدون رو دربایستی و ملاحظه کاری برای مردم فریاد می‌زنند.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: برکات دیگر نماز جمعه پشتیبانی از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون هزاران ایرانی حاصل شده است لذا دشمنان با شهادت مردانی با فضیلتی همچون اشرفی، مدنی، دستغیب، قاضی تبریزی، صدوقی و نمازگزاران جمعه در صدد از بین بردن این امر مقدس بر آمدند اما به برکت خون شهدا، مجاهدت نمازگزاران و به کوری چشم دشمنان امروز در بیش از ۹۰۰ نقطه شعیه نشین نمازجمعه برقرار می‌شود.

وی سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در هفته آتی را روزی مهم برای ایران اسلامی برشمرد و افزود: از امتیازات بزرگ رهبران الهی همچون میرزای شیرازی، شیخ فضل‌الله نوری، سیدحسن مدرس، امام راحل و امروز مقام معظم رهبری می‌توان به درک قوی و بصیرت از رفتار دشمن نام برد.

خطیب جمعه لاله‌آباد اذعان کرد: امروز با زمان مشروطه شباهت‌‎هایی با هم دارند، دیروز نقشه استعماری انگلیس جریان داشت امروز نقشه شوم استکبار جهانی آمریکای جهان‌خوار، هر دو برای از بین بردن اسلام راستین، قدرت گرفتن دین در جامعه و نفوذ کلمه مرجعیت دینی در جامعه به مقابله پرداختند، دیروز انگلیس با دیگ پلو در سفارت روشنفکران را با شعار مبارزه با استبداد جمع کرد و نقشه‌اش را عملی و امروز با طرح مشوق‌های حمایتی و برنامه جامع اقدام مشترک برجام عده‌ای را به خود مشغول کرد.

شیخی ادامه داد: دیروز شیخ فضل‌الله با درک و بصیرت بالا برای مبارزه با نقشه استعمار مشروطه مشروعه را مطرح کرد و امروز رهبری با شروط چندگانه برای برجام به مقابله برخاست، دیروز روشنفکران با توطئه انگلیس شیخ فضل‌الله را حامی استبداد معرفی و او را به دار آویختند، امروز روشنفکران مخالفین را با برچسب‌های ناروا حمله کردند اما امروز ملت باید بیدار، هوشیار و با بصیرت بیشتر مراقبت کند که اگر لحظه‌ای غفلت کند مشروطه دیگر تکرار خواهد شد و البته دشمنان این آرزو را برای همیشه به‌گور خواهند برد.

این مسئول با اشاره به سختی‌های کار کشاورزان بر خرید محصولات آن‌ها و ایجاد بازاری سالم تاکید و اظهار کرد: در فصل برداشت شالی و ورود برنج مازندران به بازار هستیم البته از سوی دولت و دولتمردان طبق ضرب‌المثل مازندرانی گویا مال یهودی به بازار آمده به محصولات نگاه می‌شود، شالی‌کاران ما وقتی محصول به بازار می‌آید تمام خستگی آن‌ها در می‌رود اما الآن نه تنها خستگی از آن‌ها نرفته بلکه کشاورزان ما را بی‌رمق‌تر و پای آن‌ها را سست‌تر کرده چون امروز زردآلو و شلیل ارزشش از برنج درجه یک و مرغوب بیشتر است.

امام‌جمعه لاله‌آباد افزود: دولت سال‌های گذشته در اسفند ماه قیمت خرید تضمینی ارقام پر محصول را اعلام می‌کرد اما امسال چنان خودش را به بی‌خیالی زده که تا امروز هیچ مصوبه‌ای نداشته است، دولت بی‌خیال و نمایندگان مجلس از دولت بی‌خیال‌تر.

حجت‌الاسلام شیخی در پایان گفت: همان‌طوری که ائمه جمعه شهرستان بیانیه دادند از دولت، نمایندگان مجلس، وزارت جهاد کشاورزی، وزرات صنعت، معدن، تجارت، تعزیرات حکومتی، استاندار محترم به‌جد می‌خواهیم نسبت به اعلام قیمت تضمینی، خرید تضمینی، جلوگیری از ورود بی‌رویه برنج خارجی، تخلیط آن اقدام عاجل و صریح به‌عمل آورند.

 

در دادگاه‌های انقلابی با اخلالگران اقتصادی برخورد شود
نماز سیاسی عبادی جمعه دارالمومنین بابل به امامت حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در مصلای بزرگ این شهر برگزار و نامبرده با اشاره به سالروز گرامی داشت نماز جمعه بر اهمیت اجرای این فریضه الهی تاکید و اظهار کرد: نمازجمعه گرد و غبارهای زیادی را از چهره نظام اسلامی پاک کرد و این فریضه از لوازم حکومت اسلامی است.

وی افزود: نماز جمعه عملی عبادی و حاکمیتی محسوب می‌شود که وحدت دهنده دلها و قلب‌های عموم مسلمانان و بصیرت‌افزا برای امت اسلامی در زمینه معرفت بیشتر جامعه است، با تمام وجود از همه نمازگزاران عزیز که در روزهای گرم و سرد حضوری باشکوه در نمازجمعه دارند، تقدیر می‌کنم چون دیده می شود برخی از نمازگزاران تا آخرین لحظات عمر خود به رغم مشکلات جسمی و کهولت سن در نمازجمعه حضور پیدا می‌کردند و خداوند آن‌ها را غریق رحمت کند.


این مسئول با تقدیر از زحمات سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: از خدمات ارزشمند سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور تقدیر باید کرد، هر جوانی که حرفه‌ای فنی را یاد گرفت این حرفه زمینه توانمندسازی او را فراهم می‌کند.

امام‌ جمعه بابل تصریح کرد: آن‌دسته که در مراکز فنی و حرفه‌ای با یاد گرفتن و گذراندن دوره‌ای، گره‌ای از زندگی خود و مردم باز می‌کنند، امید این دارم تا مجموعه فنی و حرفه‌ای گسترده‌تر شود و علاقمندان بیشتری را آموزش دهد.

حجت‌الاسلام روحانی با انتقاد از وضعیت مدیریت کشور گفت: سخنان سخنگوی قوه قضاییه در خصوص برخی از فسادهای اخیر در مسائل ارزی و واردات حرف‌های تاسف‌باری است، بسیاری از مشکلات کشور به مدیریت‌های داخلی بر می‌گردد و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

وی اذعان کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران بر اساس معیارهای سیاسی جابه‌جا می‌شوند و صلاحیت‌ها مطرح نیست، در سال ۱۹۶۷ در کشور ایتالیا همین مشکل جابجایی مدیران و مسؤولان بود اما نتیجه این وضعیت موجب شد تا همه احزاب تصمیم جدی گرفتند که مدیران را ثابت نگه دارند و مدیریت‌ها بر اساس معیارهای مشخصی انتخاب شوند.

خطیب جمعه بابل افزود: با تغییر دولت، آبدارچی یک بخشداری را به دلیل هم جناح نبودن تغییر می‌دهند، در مازندران برخی از مدیران نالایق به دلیل مسائل جناحی در استان سرکار آمدند، برخی از مدیران ذره‌ای لیاقت نداشتند و با مسائل و وابستگی‌ها روی کار آمدند.

روحانی یادآور شد: هر نماینده‌ای هر یک نفر را در آستین خود برای مدیریت دستگاه‌های اجرایی دارد و مسؤولان را در رده‌های بالا تحت فشار می‌گذارند، اگر مدیران با معیار انقلاب اسلامی سنجیده شوند بسیاری از مدیران باید بروند.

این مسئول تاکید کرد: برخی مسؤولیت را طعمه قرار دادند، عدم نظارت دقیق و کامل باعث برخی از خیانت‌ها در کشور می‌شود، از ریاست قوه قضاییه درخواست داریم در دادگاه‌های انقلابی با اخلالگران اقتصادی برخورد و بالاترین مجازات برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا در جمع عناصر ضد انقلاب اظهار کرد: سخنرانی یک مسئول در جمع یک مشت ایرانی‌هایی که اصلا یادشان رفت که ایرانی هستند و الان تبدیل به فسیل شده‌اند، نشانه عجز آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: رجزخوانی آمریکایی علیه ما نشانه ناتوانی آن‌ها در مقابل انقلاب اسلامی است، از بین بردن انقلاب اسلامی توسط آمریکا یک خواب تعبیر ناشدنی و انسان در عالم خواب خیلی چیزها می‌بیند، این سخنان تنها دادن یک امید به یک مشت افراد وامانده که امیدشان به آمریکا است، بود و ارزش چندانی ندارد.

 

شرایط بد اقتصادی قابل تحمل است اما فساد و رانت هرگز
خطبه‌های امروز نمازجمعه بابلکنار به امامت حجت‌الاسلام عباس بابائیان برگزار که وی با برشمردن دیپلماسی انقلابی اظهار کرد: از نظر مقام معظم رهبری مسئولان دیپلماسی باید دارای ویژگی‌های چون پایبند به موازین شرع و روحیه انقلابی، نترسیدن از تشر قدرت‌های بزرگ، دفاع صریع و قاطع از مظلوم، مخالف جدی با نظام سلطه و تأمین منافع و حفظ سرمایه ملی باشند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در اقتصاد و بازار ایران افزود: شایعات، احتکار ملزومات مردم توسط عوامل خود فروخته داخلی، توقف تولید با واردات و فساد از برنامه‌های دشمن قسم‌خورده انقلاب برای براندازی نظام برخاسته از خون شهدا است، ملت ایران با کمک خداوند نخواهند گذاشت آرزوی بیگانگان محقق شود.


این مسئول ادامه داد: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود با تشکیل دادگاه‌های ویژه در تراز دهه ۶۰ و برخورد قاطعانه با محتکرین، قاچاقچیان و سلطان‌های سکه و ارز ملت را به آینده امیدوار و بدخواهان را از این که مردم را در منگنه قرار دهند نا امید سازند.

امام‌جمعه بابلکنار تاکید کرد: مسئولین توجه کنند که در این شرایط حساس اقتصادی، باید درآمدهای ارزی با دقت و وسواس بیشتری مصرف شود، اصلاً به صلاح نیست که در دو سال گذشته تعداد ۱۴۶ هزار و ۲۳۰ دستگاه خودروی لوکس به ارزش هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد کشور شود.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: فلسفه وجود تعزیرات حکومتی چیست، چرا با قیمت‌های افسارگسیخته در بازار برخورد جدی نمی‌کنند، چرا با احتکار اقلام مورد نیاز توسط عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب مبارزه نمی‌شود، فاصله زمانی بین اعلام تخلفات تا محاکمه و اجرای حکم مفسدین اقتصادی طولانی است، آیا بهتر نیست مسئولین بدون توجه به فضاسازی و حاشیه‌سازی اول با متخلفین برخورد سپس شفاف‌سازی کنند.

وی اذعان کرد: مردم شرایط بد اقتصادی را می‌توانند تحمل کنند اما فساد و رانت‌خواری را نه، تورم را تحمل می‌کنند اما نه وقتی شاهد باشند عده‌ای می‌خورند و مسئولین تنها خبر خوردن آن‌ها را رسانه‌ای می‌کنند، چند نفر از آن تروریست‌های اقتصادی دانه‌درشت اگر حلق‌آویز شوند هم مردم خشنود می‌شوند و هم حساب کار دست بقیه تروریست‌های اقتصادی می‌آید.

خطیب جمعه بابلکنار دلایل عصبانیت آمریکایی‌ها را ضعف مفرط دانست و اظهار کرد: علت عصبانیت امروز امثال ترامپ این است که آمریکا با هفت تریلیون دلار هزینه در منطقه غرب آسیا و پنج هزار کشته هیچ دستاوردی در منطقه نداشته و باید بگذارند و بروند و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه نسل نو خاسته انقلاب اسلامی روز شماری می‌کنند تا آمریکا در برابر ایران دست به یک اقدام خطا بزنند، که اگر آمریکا دچار چنین اشتباهی بشود دیری نخواهد کشید که نه از قدرت امریکا نشانی نخواهد ماند.

بابائیان ادامه داد: موضع انقلابی، محکم و ستودنی رئیس‌جمهور در پاسخ به لفاظی‌های جدید ترامپ، قابل تحسین و ستایش است که گفتند “ملت تاریخ‌ساز، کهن و انقلابی در برابر این بی‌سر و پاها تسلیم نخواهند شد و آمریکا با دم شیر بازی نکند و اگر نفت ایران صادر نشود هیچ کسی نمی‌تواند نفت صادر کند”، این سخنان رییس‌جمهور در جمع سفرای ایرانی در خارج از کشور برعلیه آمریکا، برای مردم و نظام اسلامی ارزش راهبردی دارد چرا که ایشان طراحی غرب به ویژه آمریکا را برای ایجاد اختلاف در داخل کشور و دوقطبی سازی مقاومت را به‌هم زده و به صراحت اعلام کرده که در مقطع فعلی مذاکره با آمریکا معنایی جز تسلیم ندارد و از برنامه دفاعی، موشکی و منطقه‌ای کشور دفاع می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گنده‌گویی‌های رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا مانند شغالی است که در فضای مه‌آلود، ادای ببر را در می‌آورد، آمریکا اکنون به نمایشگاهی بزرگ از شکست‌های پی در پی تبدیل شده و شیشه حیات آمریکا در همین منطقه زیر چشم و دستان قدرتمند ماست.

وی ضمن تقدیر از ظفرمندان عملیات مرصاد افزود: سرافکندگی کاخ سفید، رسوایی و شکست منافقین، تجلی و تبلور وحدت، انسجام و کارآمدی نیروهای مسلح، تحول در اوضاع و سرنوشت جنگ به سود ایران، افزایش وحدت ملی، مشروعیت نظام و تثبیت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی از دستآوردهای مهم عملیاد مرصاد بود.

امام‌جمعه بابلکنار مشکلات فروش محصولان برنج‌کاران را شایسته این مردم زحمت‌کش ندانست‌و گفت: از دولت‌ و استاندار مازندران می‌خواهیم در آستانه برداشت برنج، ورود برنج مازندران به بازار و دادن امید به کشاورزان نسبت به خرید تضمینی برنج و جلوگیری از ورود برنج خارجی به وزارت کشاورزی اقدام جدی به‌عمل آورند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.