امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83024
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 مرداد 1397 - 11:42 | | ارسال توسط :

توقف صادرات نفت ایران به نفع هیچ کشوری نیست/ دشمنان با تهدیداتشان راه به جایی نمی‌برند

به گزارش بابل نوین، مرتضی صفاری‌نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سخنان تهدیدآمیز دشمن برای تحریم گسترده نفت ایران، اظهار کرد: تحلیل کارشناسان حوزه انرژی این است که حجم نفت صادراتی ایران بسیار زیاد است و دیگر کشور‌ها نمی‌‎توانند جایگزین ما شوند. وی ادامه داد: عربستان سعودی و امارات خلاف تصورشان، […]

به گزارش بابل نوین، مرتضی صفاری‌نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سخنان تهدیدآمیز دشمن برای تحریم گسترده نفت ایران، اظهار کرد: تحلیل کارشناسان حوزه انرژی این است که حجم نفت صادراتی ایران بسیار زیاد است و دیگر کشور‌ها نمی‌‎توانند جایگزین ما شوند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی و امارات خلاف تصورشان، توان صادرات این حجم از نفت را ندارند و نمی‌توانند جایگزین کشورمان در این زمینه شوند.

ظرفیت کشور‌های منطقه در صادرات نفت بسیار محدود است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: ظرفیت کشور‌های منطقه در صادرات نفت بسیار محدود است و نمی‌توانند جای ایران را بگیرند.

صفاری‌نطنزی تاکید کرد: متوقف کردن صادرات نفت ایران، به نفع هیچ کشوری نیست و اگر نگذارند نفت ما صادر شود، تضمینی نیست که کشورهایی چون عربستان و امارات هم به راحتی بتوانند نفت خود را صادر کنند و باید به این موضوع توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ما خلأ صادرات نفت ایران را پر می‌کنیم، گفت: از یک فرد وابسته و دست‌نشانده انتظاری جز این نیست، اما همان طور که تهدیداتشان در ۴۰ سال گذشته فقط در حد حرف بوده، باز هم راه به جایی نمی‌برند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.