امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75354
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 06 دی 1396 - 12:06 | | ارسال توسط :

دومین جشنواره عکس پاییزی “خلخالیم” به کار خود پایان داد

دومین جشنواره عکس پاییزی شهرستان خلخال با عنوان "خلخالیم" پایان یافت و نفرات برتر معرفی شدند.

به گزارش بابل نوین،دومین جشنواره عکس پاییزی شهرستان خلخال شامگاه امروز با حضور شهردار و مسؤولان ادارات در سالن همایش‌های شهرداری خلخال برگزار و طی آن نفرات برتر معرفی شدند.

شهردار خلخال در این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت  حضرت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: در فصل پاییز به دلیل تغییرات آب و هوایی شاهد خلق مناظر بسیار زیبایی در منطقه خلخال هستیم که بهترین فرصت برای عکاسان است  تا با انعکاس آن در رسانه‌ها طبیعت بکر خلخال را به همه معرفی کنند.

فاطمه جوادی گفت: عکاسی یکی از بهترین و پر مخاطب‌ترین هنرها است و این هنر در شهرستان خلخال نیز در حال توسعه و گسترش بوده و لازم است مسؤولان در حمایت از این رشته قدم محکمی بردارند.

وی ضمن تقدیر از دبیرخانه جشنواره  خلخالیم خواستار برگزاری متعدد چنین جشنواره‌هایی در خلخال شد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی روحیه نشاط و سرزندگی را در میان هنرمندان و عکاسان بیشتر خواهد کرد.

در  ادامه مراسم، دبیر جشنواره پاییزی خلخالیم درباره روند برگزاری مسابقات گفت: ۴۹۶ عکس در بخش‌های حرفه‌ای و آماتور از ۸۰ عکاس به دبیرخانه جشنواره رسید که  ۲۰ اثر از ۱۴ عکاس در مرحله پایانی انتخاب و سه نفر حائز مقام‌های برتر این دوره از مسابقات شدند.
میلاد شیرعلی‌پور ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره همدلی عکاسان و رقابت در سطح شهرستان بود که به لطف خدا عکس‌های زیبایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و کار داوری را بسیار سخت می‌کرد.

در حاشیه مراسم، مهدی ویسانیان نفر نخست جشنواره عکس پاییزی خلخالیم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: در کنار برگزاری جشنواره‌ها با پرپایی کارگاه‌های آموزشی می‌توان به سواد بصری علاقه‌مندان افزود و برگزاری جشنواره‌هایی از این قبیل در سطح شهرستان باعث می‌شود علاقه‌مندان رشته عکاسی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

سمیرا غفوری نفر سوم جشنواره عکس پاییزی خلخالیم و یکی از هنرمندان موفق این شهرستان نیز به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: عکاسی از جمله هنرهای مهم این منطقه است و جوانان شهرستان ذوق بسیاری برای آن دارند؛ از این رو لازم است مسؤولان با برگزاری نمایشگاه، تورهای عکاسی با حضور عکاسان مطرح استان و کشور و نیز برگزاری چنین جشنواره‌هایی در پاییز و زمستان حمایت‌های لازم را از هنرمندان خلخال  داشته باشند.

وی ادامه داد:از آنجا که این هنر به عنوان شغل برای بسیاری از مردم جذابیت دارد و به صورت آماتوری و تجربی نیز قابل انجام می‌پذیرد، رقابت کاری در این رشته بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی ویسانیان، محمد رحیمی و سمیرا غفوری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم دومین جشنواره عکس پاییزی “خلخالیم” را به خود اختصاص دادند./ز

فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.