امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
- دعوت آحاد جامعه به حضور در راهپیمایی روز قدس
- دومین گردهمایی سرداران و امیران پایتخت شهدای شمالی کشور برگزار شد
- پیگیری مطالبات مردم از سوی رسانهها بزرگترین کارکرد خبرنگاران/ کار خبر و اطلاعرسانی نوعی جهاد تبیین است/مدیرانی که پاسخگوی رسانهها ومردم نیستند عملکردشان قابل پذیرش نیست
- چه کسی پاسخگوی عدم بهرهبرداری مردم بابل و مازندران از توان علمی دانشگاهیان منطقه است/کسب رتبه نخست کشور و ششم جهان توسط دانشگاه نوشیروانی در مرجعیت علمی تایمز/مسئولان بیشتر به ظرفیتهای دانشگاه نوشیروانی در حل مشکلات توجه کنند
- دکتر آرایی عضو شورای پژوهش و فناوری فنی و حرفهای کشور شد
راز موفقیت خالق بازی سوپر ماریو/ گیمرها را استخدام نمی کنم!
به گزارش بابل نوین،شاید تصور کنید یک گیمر حرفهای بودن به شما شانس استخدام در یکی از شرکتهای بزرگ و پیشرو به نام نینتندو را میدهد. اما در واقع، این مسئله شانس شما را برای استخدام از بین میبرد.
شیگرو میاموتو، طراح بازی افسانهای نینتندو، در مصاحبهای با نیویورک تایمز گفته در پی برنامه کنارهگیریاش از این شرکت، به دنبال استعدادهای جوانی میگردد که بتوانند جای او را پر کنند. وی کاندیداهایی را مدنظر دارد که هیچ تصور از پیش تعریفشدهای از بازی نداشته باشند. پس گیمر بودن یک نکته منفی در این فرآیند استخدام است.
میاموتو به نیویورک تایمز گفت: من همیشه دنبال طراحانی هستم که از طرفداران متعصب بازی نباشند، چرا که میخواهم مطمئن شوم آنها گیمر نیستند، اما مجموعه علایق و مهارتهای مختلفی دارند.
دلیل اینکه میاموتو چنین نظری دارد، این است که گیمرها معمولا اشتیاق چندانی برای امتحان کردن ایدههای جدید ندارند.
میاموتو که بیشتر برای ساخت بازیهایی چون سوپر ماریو، دانکی کونگ و افسانه زلدا شناخته میشود، خود هیچوقت برنامهای برای ساخت بازی ویدیویی نداشته است. در عوض، او میخواسته یک هنرمند (Artist) شود. او اولین بازی خود در نینتندو را پس از نشاندادن اسباببازیهای دستساز خود به مدیرعامل پیشین این شرکت، هیروشی یاماچی ساخت.
در همین رابطه، بسیاری از بازیهای موفق میاموتو الهام گرفته از جنبههای واقعی زندگی او بود. وی در بسیاری از مصاحبهها گفته است که افسانه زلدای نسخه ۱۹۸۶ الهام گرفته از جستجو و ماجراجوییهای او در حومه شهر کیوتو و بازی استراتژیک پیک مین نسخه ۲۰۰۱ حاصل گشت و گذار او در باغش بوده است.
این رویکرد غیر سنتی یکی از عناصر اصلی برای موفقیت نینتندو و میاموتو به حساب می آید. آزمون و خطا نیز بخش مهمی از این شرکت است که باعث ۳۰ سال موفقیت بازیهای نینتندو شده است. حتی به تازگی، پر فروشترین عناوین نینتندو یعنی اودیسه سوپر ماریو و افسانه زلدا: نفش حیات وحش، نتیجه ریسکپذیری این شرکت در ارتباط با معروفترین برندهای بازی خود است.
یک دهه قبل، نینتندو با کنسول بازی Wii خود که بیشتر از گرافیکهای خیرهکننده بر سادهسازی بازیها تاکید داشت، وارد میدان خطری شد که جوابش را نیز گرفت. این کنسول بیش از ۱۰۱ میلیون فروخت.
برخلاف Wii، کنسول Wii U یک شکست تمام عیار بود. کنسول سوئیچ جدید نینتندو با سبک بازی جدید خود، قبل از عرضه سر و صدای زیادی در رسانهها به پا کرد، اما این شرکت در ۹ ماهه اول عرضه این دستگاه، توانست فقط ۱۰ میلیون دستگاه Wii U بفروشد و پس از یک سال، بر اساس آمار تایمز، این عدد به ۱۶ میلیون رسیده است./ز
کلیک
اخبار فناوری بابل نوین , افسانه زلدا , دانکی کونگ , سوپر ماریو , شیگرو میاموتو , کنسول Wii U , گیمر , نینتندو
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.