امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74898
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 30 آذر 1396 - 15:39 | | ارسال توسط :

راه‌کارهای رفع چالش‌های حوزه علوم انسانی از زبان استاد دانشگاه

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مازندران نظام‌مند کردن تحقیقات و توسعه تخصصی و عالمانه مراکز پژوهشی و... را از جمله راه‌کارهای رفع چالش‌های حوزه علوم انسانی عنوان کرد.

به گزارش بابل نوین، حبیب الله حلیمی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مازندران با اشاره به آسیب شناسی تحقیقات در علوم انسانی، گفت: جایگاه فعلی حوزه علوم انسانی در ابعاد تحقیقاتی، علمی و کاربردی در شأن آن نیست.
وی افزود: به نظر می‌رسد حیطه علوم انسانی، دست کم در دو دهه اخیر به دلائل گوناگون نتوانسته همگام با دیگر رشته‌های علمی راه پیشرفت و نوآوری را بپیماید و از این جهت مسئولیت متخصصان این حوزه در پاسخگویی به مشکلات موجود علوم انسانی مضاعف شده است.
استاد دانشگاه مازندران تصریح کرد: کیفیت نامطلوب تحقیقات علوم انسانی در سطح ملی و بین المللی، کاربردی نبودن بسیاری از تحقیقات، رشد کمی بی‌رویه دانشجو، اشتغال بیش از حد صاحبنظران علوم انسانی به تدریس به جای تحقیق، بخشی از آسیب‌های حوزه علوم انسانی است.
وی ادامه داد: نظام‌مند کردن تحقیقات، ایجاد هماهنگی میان مراکز تحقیقاتی و اجرائی به منظور محقق ساختن پژوهش‌های کاربردی و گره‌گشا، استفاده بهینه از توان پژوهش متخصصان علوم انسانی، توسعه تخصصی و عالمانه مراکز پژوهشی از راه‌کارهای و پیشنهادات در رفع چالش‌های حوزه علوم انسانی است.
به گزارش ایکنا دهه سوم آذرماه جاری کارگاه تحقیق و نو آوری در علوم انسانی با همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری و با مشارکت مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی و مرکز رشد داشگاه امام صادق(ع) تهران و دانشکده الاهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران، در دانشگاه مازندران برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام محمد صادق فاضل از پژوهشگران حوزه علوم انسانی به ارائه طرح و ایده خود با عنوان” قیمت گذاری در بازار اسلامی” پرداخت و در پایان حجت الاسلام دکتر محمد تقی گیلک و دکتر محسنی دهکلانی به عنوان داوران این نشست به ارائه نقد و بررسی این طرح پرداختند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.