امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75526
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 07 دی 1396 - 18:31 | | ارسال توسط :

رسالت روحانیت سنگین‌تر شده است

به گزارش بابل نوین، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت گفت: امروز به واسطه فعالیت‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، رسالت روحانیت نه تنها کم نشده، بلکه افزایش یافته و سنگین‌تر شده است. حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی امروز (هفتم دی) در نخستین همایش داعیان راستین که به میزبانی فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، […]

به گزارش بابل نوین، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت گفت: امروز به واسطه فعالیت‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، رسالت روحانیت نه تنها کم نشده، بلکه افزایش یافته و سنگین‌تر شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی امروز (هفتم دی) در نخستین همایش داعیان راستین که به میزبانی فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه در برهه کنونی، دشمن تحرکات خود را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش داده است، افزود: همین مسئله حاکی از آن است که روحانیت نیز باید رسالت خود را در جامعه افزایش دهد.

او با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که از دیرباز علمای بزرگی را در خود پرورش داده و این علما به واسطه رسالتی که بر عهده داشته‌اند، همواره در کنار مردم بوده‌اند، تصریح کرد: یکی از مواردی که روحانیت باید بیش از گذشته به آن اهتمام ورزد، بحث آشنایی با تکنولوژی روز است.

حشمتی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های جامعه امروز که روحانیت باید مدنظر داشته باشد، بحث توجه به نیازهای جوانان است که در امر تبلیغ باید نوع سخن گفتن و تعامل با قشر جوان متفاوت بوده و نیازهای واقعی جوانان درک شود، ادامه داد: بی‌تردید با توجه به ورود تکنولوژی در عرصه‌های مختلف، می‌توان با استفاده از این فناوری، در امر تبلیغ دین بیش از پیش اثرگذار ظاهر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه روحانیت همه لحظات عمر خویش را صرف تبلیغ دین کرده‌ است، افزود: بی‌تردید امروز جای خالی دو عالم وارسته، حجت‌الاسلام علوی و حجت‌الاسلام بیات به عینه در این همایش احساس می‌شود.

آیت‌الله علی خاتمی با تقدیر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نخستین همایش داعیان راستین، اظهار کرد: داعیان راستین به واقع نشان دادند که از چندین دهه گذشته عملکرد درخشانی داشته‌اند و در این سنگر صادقانه به خلق خدا خدمت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این همایش با یادآوری اینکه در برنامه امروز از ۱۵ روحانی پیشکسوت تجلیل به عمل می‌آید، اظهار کرد: بی‌تردید تکریم از مقام روحانیت با توجه به جایگاهی که علما در جامعه دارند، تکریم علم، عبادت و علمای دین است که امروز این توفیق را داشته‌ایم که اول دوره همایش داعیان راستین را برگزار کنیم.

ناصر مقدم با اشاره به اینکه تبلیغ دین، امری حیاتی در اسلام بوده و علما به هیچ وجه انتظار پاداش و تجلیل ندارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از روحانیون وظیفه ما است و این همایش با هدف تجلیل از افراد دارای ۴۵ سال سابقه حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در حال برگزاری است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.