امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75525
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 07 دی 1396 - 18:29 | | ارسال توسط :

نهمین دوره جشنواره علامه حلی برگزار شد/ارسال بیش از ۲۵هزار اثر به جشنواره

به گزارش بابل نوین،  نهمین جشنواره علامه حلی با حضور آیت الله امینی و رونمایی از کتاب ایشان و همچنین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه برگزار شد. در این مراسم که از امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، آیت الله اعرافی در سخنانی با اشاره به سنن حوزه، این […]

به گزارش بابل نوین،  نهمین جشنواره علامه حلی با حضور آیت الله امینی و رونمایی از کتاب ایشان و همچنین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه برگزار شد.

در این مراسم که از امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، آیت الله اعرافی در سخنانی با اشاره به سنن حوزه، این سنن را پژوهش محور و دانست و به تشریح اقدامات حوزه در جهت پژوهش محور کردن نظام آموزشی پرداخت.

رونمایی از کتاب رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان اثر آیت الله ابراهیم امینی از اساتید برجسته حوزه با سخنرانی وی نیز همراه بود که از بخش های ویژه این مراسم بود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه علمیه خواهران نیز در سخنانی به ظرفیت های گسترده حوزه علمیه خواهران در پیشبرد حوزه های پژوهشی در حوزه تاکید کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا دبیر این جشنواره نیز در سخنانی از رشد چشمگیر پژوهش های حوزوی خبر داد و گفت: رشد آثار دوره اول تا نهم چشمگیر بوده است.
وی افزود: ۲۲۴۹ اثر در سال اول و امسال ۲۵هزار و ۲۷۸ اثر به دبیرخانه رسیده است؛ این رشد در میان خواهران و برادران متعادل بوده است.

وی گفت: در سالهای اول تنها در سه استان این جشنواره برگزار می‎شد که امسال این جشنواره در ۲۶ استان برگزار شد و استان های دیگر نیز در دهمین دوره شرکت خواهند کرد.

اسماعیل نیا اظهارکرد: این جشنواره نقش مهمی در ترغیبب طلاب استان های مختلف برای حضور علمی داشته است؛ خراسان بزرگ با ۳۱۰۰ اثر و قم و اصفهان رتبه های بعدی را از نظر تولید آثار به خود اختصاص داده‎اند.

دبیر جشنواره علامه حلی بیان کرد: قطعا میزان باورمندی مدیران استانی نسبت به پژوهش در میزان و کیفیت آثار نقشی بی بدیل دارد؛ در برخی از استان ها انتظار دارند که با مدارس متعدد بتوانند آثار علمی بیشتری تولید کنند؛ استان هایی چون اردبیل و فارس و تهران و مازندران از حیث کمی شاهد افت آثار بوده اند؛ کرمانشاه و لرستان و چهارمحال و سیستان و بلوچستان و کردستان نیز شاهد رشد چشمگیری بوده اند.

اسماعیل نیا اظهارکرد: در حوزه مقاله نویسی ۵۸درصد، کتاب نویسی ۳۳۰ درصد و تحقیق پایانی ۳۳۰ درصد رشد حاصل شده است؛ در حوزه مقاله نویسی به دلیل گرایش طلاب به اصل پژوهش شاهد رشد خوبی بوده‎ایم.

دبیر جشنواره علامه حلی بیان کرد: ۲۰هزار اثر از تعداد آثار این جشنواره شامل مقالات علمی بوده است زیرا طلاب علاقه بیشتری به پژوهش و مقاله نویسی بروز داده اند؛ البته ترغیب های آموزشی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است.

وی گفت: گروه علمی، گروه اخلاق تربیت، علوم انسانی و کلام، بیشترین مقالات را به جشنواره ارسال کرده اند؛ در این جشنواره باید معترف باشیم که در برخی نقاط موفق عمل نکرده ایم که از جمله آنها استفاده ناکافی ازظرفیت طلاب غیر ایرانی است.

دبیر جشنواره علامه حلی بیان کرد: مشکل مالی، عدم تناسب نیرو با تعداد آثار گسترده در دبیرخانه و استان ها، نیاز به حضور مدیریت علمی در دبیرخانه های استانی، نیاز به حضور دبیر جشنواره علامه حلی در استان ها، نیازبودجه برای حمایت از پژوهشگران برتر، عدم وجود نشریه مختص به جشنواره به دلیل مشکلات مالی و.. از جمله مشکلات و چالش های این جشنواره بوده است.

در پایان با حضور آیت الله امینی و اعرافی از پژوهشگران برتر این جشنواره ملی تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.