امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63224
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 18 مرداد 1396 - 9:59 | | ارسال توسط :

رشد آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی مانند قیچی گلوی افراد جامعه را فشار می‌دهد

امام جمعه بابل در دیدار فرمانده انتظامی و مددکاران کلانتری‌های این شهرستان گفت: نمی‌توانیم از عوامل اقتصادی و اجتماعی که جزو مولفه‌های رشد آسیب‌های اجتماعی هستند بگذریم و این دو همانند دو لبه قیچی گلوی افراد جامعه را از دو طرف فشار می‌دهند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در دیدار با فرمانده انتظامی بابل و کارشناسان مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این شهرستان با اشاره لزوم جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از رابطه علت و معلول پیچیده‌ای تبعیت و از یک مدل خاص تبعیت نمی‌کنند، نمی‌توان یک عامل را باعث بوجود آمدن یک آسیب اجتماعی برشمرد.

وی اقزود: شاهد هستیم که طلاق از مهمترین عوامل به وجود آورنده اعتیاد و افزایش کودک آزاری است اما نمی‌توانیم از عوامل اقتصادی و اجتماعی که جزو مولفه‌های رشد آسیب‌های اجتماعی هستند بگذریم و این دو همانند دو لبه قیچی گلوی افراد جامعه را از دو طرف فشار می‌دهند.

امام جمعه بابل ادامه داد: با وجود تلاش سازمان‌های متولی پیشگیری اجتماعی، متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم تعریف دقیقی از آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در کشور داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان این نکته که در گذشته فشارهای اقتصادی و معیشتی از عوامل پدیدآورنده آسیب‌های اجتماعی بوده‌اند تصریح کرد: در شرایط فرهنگی اکنون جامعه قواعد و سنت‌ها کارکرد خود را از دست داده‌اند و رواج فرهنگ مصرف‌گرایی از مهمترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ماهیت آسیب‌های اجتماعی فرابخشی است بنابراین در زمینه کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هیچ سازمانی به تنهایی نمی‌تواند اقدامات موفقیت‌آمیزی انجام دهد.

وی با بیان این که نگاه تک بعدی به آسیب‌های اجتماعی نتیجه‌ای نخواهد داشت تاکید کرد: رشد آسیب‌های اجتماعی از یک مدل خاص تبعیت نمی‌کند بلکه زنجیره‌وار به هم متصل هستند بنابر این اقدامات پیشگیرانه نیز باید زنجیره‌وار و مرتبط با هم باشند.

این مقام مسئول افزود: به طور کلی هر جامعه‌ای متناسب با شرایط فرهنگی خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد و شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل هموار سازد.

روحانی در پایان با بیان این که کنترل و کاهش آسیب‌ها بدون شناخت و شفاف‌سازی وضعیت موجود امکان‌پذیر نیست گفت: علاوه بر درک عمل و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی باید به سلامت جامعه کمک کرد و در جامعه ما با ایجاد کار و امنیت می‌توان خانواده‌ها را از آسیب‌ها دور کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.