امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36817
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 04 آذر 1395 - 12:06 | | ارسال توسط :

روحیه بسیجی روحیه خدمتگذاری است نه ارباب و رعیتی

حجت الاسلام قاینی زاده دلیل موفقیت بسیج را پیروی بی چون و چرا از فرامین رهبری دانست و گفت: کسی که بسیجی است کاری به جبهه چپ و راست ندارد بلکه تمام هدفش خدمت است، بنابراین روحیه بسیجی همان روحیه خدمت گذاری است نه ارباب و رعیتی.

به گزارش بابل نوین،حجت الاسلام هادی قاینی‌زاده با اشاره به نقش گسترده و حساس بسیج در مسائل اصلی کشور، آن را مظهر وحدت دانست و اظهار داشت: بسیج نقش مهمی در کشور ایفا می کند و همانطور که در دوران پس از انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس بسیج با تکیه بر مساجد پایگاه هایی داشت که مایه وحدت و همدلی بود، امروز هم زمینه ساز وحدت و یکپارچگی ملت است.

روحانی جانباز دفاع مقدس افزود: بسیج در هر صحنه ای که حضور داشته موفق بوده است، بنابراین باید خطاب به کسانی که تمایل به غرب دارند و عزت کشور را در دوستی با آمریکا می دانند بگوییم بیایید و کارها را به ویژه در مسائل اقتصادی به بسیج واگذار کنید و شاهد آثار خوب آن در آینده باشید.

وی دلیل موفقیت بسیج را پیروی بی چون و چرا از فرامین رهبری دانست و تأکید کرد: کسی که بسیجی است کاری به جبهه چپ و راست ندارد بلکه تمام هدفش خدمت است، بنابراین روحیه بسیجی همان روحیه خدمت گذاری است نه ارباب و رعیتی؛ همچنانکه در دوران جنگ بزرگترین سرداران سپاه و ارتش حضور داشتند و خود را همرنگ سربازان و افراد پایین دست می دیدند و دوشادوش آنها کار می کردند.

حجت الاسلام قاینی زاده افزود: ما امروز هم به همان تفکر بسیجی و روحیه بسیجی زمان جنگ نیاز داریم که البته نمونه بارز بسیج را شما در راهپیمایی بزرگ اربعین دیده اید که چگونه افراد بدون منت و بدون مزدخواهی برای دیگران کار می کنند و جز خدمتگذاری هدف دیگری ندارند؛ ما هم اگر بخواهیم پیشرفت کنیم همین روحیه را در بین مردم و مسؤولان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه روحیه بسیجی تنها راه مقابله با یاوه گویی های مستکبران است، خاطرنشان کرد: اگر هموراه دست در دست هم داشته باشیم و فکر و ذکرمان تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب باشد به لطف خدا در برابر تمام مستکبران می ایستیم و تحریم ها نیز هیچ اثری نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اینکه حوزه علمیه به صورت مستقیم در حفظ تقویت اعتقادی بسیج مردمی مسؤولیت دارد، تصریح کرد: همانطور که روحانیت در دفاع مقدس در کنار فعالیت های نظامی، نقش اساسی در حفظ مسائل اساسی عقیدتی رزمندگان داشت و از این راه برای دفاع از وطن تبلیغ می کرد امروز هم روحانیت نقش بسزایی در ایجاد روحیه و فکر بسیج در بین مردم ایفا می کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز که با یک سخنرانی همه را برای حضور در جبهه ترغیب می کرد خود یک روحانی بسیجی بود و اگر همین روحیه دادن های روحانیت در بین مردم و رزمندگان در آن دوران نبود هیچ انگیزه ای برای حضور در جبهه های حق علیه باطل پیش نمی آمد./ز

منبع:رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.