امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58991
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 19 خرداد 1396 - 15:19 | | ارسال توسط :

رییس جمهور باید در مورد گفته‌اش بابت سند ۲۰۳۰ عذرخواهی کند

امام جمعه بابل با انتقاد از رییس جمهور که منتقدین سند 2030 را عده‌ای طلبه ساده نامیده بود، گفت: گوینده این سخن باید از مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما و مردم بابت این گفته عذرخواهی کند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه بابل با اشاره به فضیلت نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: خداوند نمازجمعه را برای بشارت مومنین قرار داد تا قلب‌های مومنان با نور ایمان مستحکم شود و جامعه‌ای پیوسته شکل بگیرد.
وی افزود: شب‌های قدر اوج برکات ماه مبارک رمضان است، باید قدردان فرصت شب‌های قدر باشیم و خود را مشتاقانه آماده این شب‌های با برکت کنیم.
امام‌جمعه بابل ادامه داد: امام سجاد(ع) برای سلامتی در شب‌های قدر صدقه ویژه‌ای می‌داد تا این شب‌ها را درک کند و با تمام وجود موانع برای بیداری در شب‌های قدر را برطرف کنید.
این مقام مسئول تصریح کرد: تمام ذخایر یکسال را در یک شب قدر که قریب به ۸۴ سال است، به دست آورید و تقاضا دارم همه مساجد از فضیلت احیای ماه رمضان بهره‌مند شوند و برنامه‌های مختلفی را برگزار کنند.
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اعتکاف رمضانیه گفت: از جمله برکات ماه مبارک رمضان اعتکاف دهه آخر ماه رمضان است، مرحوم آیت‌الله فاضل بنیان‌گذار اعتکاف دهه آخر ماه رمضان در شهرستان بابل بود.

وی افزود: اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان سنت نبوی است و افرادی که توانایی این اعتکاف را دارند از این فرصت بهره بگیرند، ادعیه‌های شب‌های قدر را از دست ندهید و عزاداری‌ های شب‌های قدر آنقدر نباشد که فرصت دعا را از انسان و اعمال ویژه این شب‌ها بگیرد.

خطیب جمعه بابل با انتقاد تند از سند ننگین ۲۰۳۰ یادآور شد:  رهبر معظم انقلاب بارها و به ویژه در جمع دانشجویان از سند ۲۰۳۰ انتقاد فرمودند و همسان‌سازی کشورها با جهان و فرهنگ غربی هدف سند ۲۰۳۰ است تا فرهنگ غربی و سبک زندگی آن‌ها را در کشورها حاکم کند.

وی ادامه داد: سند۲۰۳۰ موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را فراهم کرد و با کمال تاسف ۱۵ سال سند ۲۰۳۰ بنا است پیاده شود و دولت بدون اینکه شورای عالی فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در جریان باشند اقدام به امضای این سند و قبول تعهدهای لازم در این امر کرد.
روحانی تاکید کرد: سند۲۰۳۰ باید هر چه سریعتر به صورت کامل متوقف شود و این خواست جامعه اسلامی ما است.
وی با انتقاد از رییس جمهور که منتقدین سند ۲۰۳۰ را عده‌ای طلبه ساده نامیده بود، اظهار کرد: گوینده این سخن باید از مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما و مردم بابت این گفته عذرخواهی کند، سند ۲۰۳۰ برای استحاله انقلاب و فرهنگ کشور از مبانی اعتقادی و دینی است.
امام‌جمعه بابل در مورد حوادث تروریستی خیر در مجلس شورای اسلامی و صحن مطهر امام‌خمینی(ره) گفت: حمله تروریستی اخیر در تهران نتیجه سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه است و به دلیل پیروزی‌های مقاومت و پس از ناکامی آل‌سعود از حمایت‌های همه جانبه تروریست تکفیری و وهابی در منطقه، آن‌ها ایران را به صورت رسمی تهدید کردند.

وی تصریح کرد: منشا و منبع تروریسم در منطقه، آل‌سعود و حکومت عربستان است، آل‌سعود در جنایت‌های سوریه، عراق، یمن، بحرین و جای‌جای منطقه به دلیل پدیدآوردن گروهک‌های تروریستی و حمایت‌های همه جانبه از آن‌ها دست دارند، با این جنایت کم‌نظیر سعی کردند ما را بترسانند و افراد بی‌خرد را برای حمله به ایران گسیل کنند.
حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: این‌ها تصور می‌کنند با کشتار بر اراده ما می‌توانند اثر بگذارند اما بدانند این‌ها کوچکتر از آن هستند که با ترقه بازی‌ها بر اراده ما اثر بگذارند و این ترقه بازی‌ها ملت ما را مستحکم‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.