امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68817
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 07 آبان 1396 - 13:30 | | ارسال توسط :

زندگی نامه شهید رستم زاده

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدرستم زاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش بابل نوین،شهید جواد رستم زاده خامنه دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، در سال ۱۳۴۴ در شهرستان ارومیه در خانواده ای مذهبی از مادی سادات و پدری مؤمن و متدین، به دنیاآمد.شهید جواد با قرآن مأنوس بود و بارها قرآن را دوره نموده و مشوق خانواده و دوستان به خواندن قرآن بود. جواد از هوش و ذکاوتی کم نظیر برخوردار بود و به همان اندازه، اخلاق اسلامی و عفت کلام را رعایت می نمود. هیچگاه غیبت نمی کرد و دیگران را از این کار پرهیز می داد.بعد از قبولی در دانشگاه مشوق دوستان در علم و دانش بود و به آنها در قبول شدن در دانشگاه کمک زیادی می نمود. این روحیه عفو و بخششی است که در او متجلی بود.

جواد خود را از مریدان حضرت علی(ع) می دانست و به راستی که چندی از خصایص مولای متقیان در او متجلی بود. به طوری که در دوران دانشجوئی در روی موکتی کهنه زندگی می کرد. لباس ساده و در عین حال تمیز می پوشید. از مستمندان دستگیری می نمود. در همین حال جبهه های نبرد با کفار را فراموش نکرد و بلافاصله در صورت احساس نیاز به جبهه می شتافت و خود را به خدا می سپرد.

شهید جواد در دوران دبیرستان و دانشگاه با فعالیت در انجمن اسلامی، دقیقاٌ مسائل سیاسی و مذهبی را موشکافی و پیگیری می کرد. مطیع امر ولی فقیه و امام(ره) بود. جبهه رفتن را وسیله ای جهت وصال به حق و معشوق می دانست. و این در حالی بود که او تنها پسر خانواده محسوب می شد ولی طوری رفتار می نمود که خانواده اش لحظه ای به او متکی نباشند.

شهید درس را در دانشگاه با تمام علاقه ای که به علم و دانش داشت فراموش نمود و به جبهه های حق علیه باطل شتافت و همراه رزمندگان غیور لشکر عاشورا با رمز «با زهرا» در عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ شرکت کرد. شهادت جواد در حالی اتفاق افتاد که بعد از انجام رساندن موفقیت آمیز مرحله ای از این عملیات پیروزمند، به او مرخصی دادند. اما او با اصرار زیاد دوباره به خط مقدم جبهه بازگشت و با متجاوزین صدامی به نبرد پرداخت که در این مرحله به شدت مجروح شد و در حالی که همرزمان در خط مقدم سعی می کردند تا او را به پشت جبهه برسانند، بالاخره پس از چندین سال انتظار و حضور در جبهه سال ۱۳۶۵ به شهدت رسید توانست در طی این چند مرحله از عملیات، شایستگی و خلوص خود را به شهادت به اثبات برساند و راه حسین(ع) را ندا می کند. جواد، با شهادت خود شرمساری پدرش را در برابر دیگر خانواده شهدا به موجی از غرور و سرافرازی برای او تبدیل نمود.

فرازی ازوصیت نامه شهید رستم زاده خامنه

بسم ا… الرحمن الرحیم
«الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبیل ا… باموالهم و انفسهم اعظم و درجه عندا… اولئک هم الغائزون»
«آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و درراه خدا با مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.»نترسم ز مرگى که خود زندگى است. آرى این مرگ نیست بلکه زندگى است. اما درک ، درک این زندگى مشکل.

از آن موقعى که پایم به جبهه باز شد نمى توانستم که وصیت نامه بنویسم (دل از دنیا بکنم) اما اکنون که این وصیت را مى نویسم دلم آرام است. امیدوارم که این حالت من از ایمان به این مطلب باشد که: «الا بذکر ا…. تطمئن القلوب»

می دانم که گناهانم بسیار سنگین است و کمرم را خم خواهد کرد اما باز امید به خدا دارم که از گناهانم درگذرد. خدایا ازگناهانم درگذر و مرا با دیگر شهیدان محشور گردان، انشاءا… .

امیدوارم که همه بدانیم از کجا آمده و بهر چه آمده ایم و حال چه باید بکنیم و به کجا خواهیم رفت. براى امت حزب ا… کوچکتر از آنم که پیامى بدهم و اما براى تذکر هم که شده مطالبى که به نظر مهم تراست بیان می کنم.قدر این جمهورى اسلامى را بدانید و براى طول عمر امام عزیز دعا کنید. در بیانات حضرت امام دقت کنید و صبر پیشه باشید و عدالت (هر چیزی را در جای خود قرار دادن) را همیشه در نظر داشته باشید که با در نظر داشتن آن خواهید دانست که کجا باید سخن گفت و کجا خاموش بود. از خانواده عزیزم بخصوص پدر و مادر صبور و گرامیم می خواهم که مرا حلال کنند. هنگام حزن واندوه به یاد حسین(ع) باشید که اگر حسین(ع) و قیام حسین(ع) نبود این انقلاب هم نبود و در این صورت من در پیش شما،امیدوارم که ادامه دهنده راه شهدا باشید و در این مقوله آگاهى خود را بیشتر کنید و انشاءا… هر کارى را آگاهانه وعاشقانه در راه او انجام دهید.

انشاءا… هر کاری که می کنید با آگاهی کامل انجام دهید و در راه رسیدن به او از هیچ کارى فرو گذارى نکنید. از خواهرانم می خواهم که مرا حلال کنند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند. هر کاری که می کنید آگاهانه انجام دهند. به حرف این و آن گوش ندهند. حجاب خود را حفظ کنند و بدانند که برای چه درس می خوانند. امیدوارم که هر لحظه خود را به سوی او بکشند و هر روزشان از روز پیش پربرکت تر باشد.
از برادر بزرگم و نیز دوستان عزیزم می خواهم که جبهه را خالى نگذارند. در رابطه با درس خواندن برای خود عقیده ای داشته ام که حال نیز بر ان اعتقاد دارم. از شما می خواهم که در این مورد تفکر کنید و اگر ارزش داشت ادامه دهید، هر چند مشکل باشد. انشاءا… حلالم کنید و از اقوام و آشنایان می خواهم که هر چه بدی از من دیده اند حلالم کنند و در مورد راهی که رفتم تفکر کنند و از روی عدل قضاوت نمایند.

جواد رستم زاده خامنه
دی ماه ۱۳۶۵

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.