امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64000
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 30 مرداد 1396 - 11:55 | | ارسال توسط :

«ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» ویژه نوجوانان

رمان «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» تازه‌ترین اثر منصور علیمرادی منتشر شد.

به گزارش بابل نوین، کتاب «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» تازه‌ترین رمان منصور علیمرادی  در نشر هوپا منتشر شد. این رمان برای نوجوان‌ها نوشته شده است.  داستان  این کتاب، مانند دیگر آثار منصور  علیمرادی در   شهر‌های جنوب کرمان می‌گذرد. هم‌چنین بخش‌هایی از این داستان در  فضای روستایی و عشایری اتفاق می‌افتاد. بیانی طنز و  روایت پر کشش از ویژگی‌های برجسته آثار داستانی منصور علیمرادی است.

به گفته منصور علیمرادی، «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» داستان ماجراجویانه‌ طنز است که اتفاقات آن در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد رخ می‌دهد.  داستان در مورد دو نوجوان عشایر  بازیگوش و عشق دوچرخه  به نام‌های «علو» و «داوود» است که دزدکی دوچرخه‌ی «امیرو»، بچه‌شرّ کلاس را برمی‌دارند و ماجراهای غریبی برای آن‌ها رخ می‌دهد. نوع روایت این رمان در ادبیات داستانی تقریبا تازه است و قبلا کار نشده مخصوصا روایت دوم آن که در زندگی عشایری می‌گذرد، یک روایت بکر است.

رمان «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» سه روز پیش توسط انتشارات «هوپا» که ناشر نوجوان است چاپ شده است، نویسنده از کیفیت چاپ و ویراستاری خوب نشر نوپا اظهار رضایت کرد.

منصور علیمرادی سال ۱۳۵۶ به دنیا آمده است، وی پژوهشگر فرهنگ فولکلور در منطقه جنوب کرمان است و پژوهش‌های متعددی در این حوزه به قلم  او منتشر شده است. از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «اشعار و ترانه‌های شفاهی مردمان حوزه هلیل رود»،  «فرهنگ بزرگ ضرب‌المثل‌های حوزه هلیل رود»
اشاره کرد. از آثار داستانی این نویسنده نیز می‌توان به  رمان «تاریک ماه» ومجموعه داستان‌های «زیبای هلیل» و «نام دیگرش باد است سینیور» اشاره کرد.  /ص

ایبنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.