امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65953
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 29 شهریور 1396 - 20:34 | | ارسال توسط :

سپاهان قربانی بعدی؛ اجنبی‌ها در خدمت برانکو

تا حالا هیچ تیم ایرانی با دروازه‌بان خارجی یا سرمربی غیرایرانی نتوانسته از پرسپولیسِ برانکو گل نخورد. در دیدار فردا، کرانچار و لی‌اولیویرا امیدوارند این طلسم را بشکنند.

به گزارش بابل نوین، پرسپولیس در ۷۲ دیداری که برانکو را در لیگ برتر روی نیمکت‌اش داشته، فقط در هشت مسابقه گل نزد. پرسپولیس در شش دیدار آخر فصل لیگ چهاردهم که برانکو آمده بود، در هر شش مسابقه گل زد. در لیگ پانزدهم هم در ۳۰ بازی، فقط در دیدار برگشت مقابل نفت تهران گل نزده بود. دیدار با نفت هم علیرضا منصوریان هدایت نفت را به عهده داشت که بیرانوند را درون دروازه قرار داده بود.

در لیگ شانزدهم هم شش دروازه‌بان توانستند مقابل مهاجمان پرسپولیس ایستادگی کنند و گلی نخورند؛ استقلال، تراکتورسازی، پیکان، نفت آبادان، سیاه‌جامگان، ذوب‌آهن. مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال در دربی بود که با هدایت منصوریان، گلی از پرسپولیس دریافت نکرد. محمدرضا اخباری همین نقش را در فصلی که قلعه‌نویی در تراکتورسازی بود ایفا کرد. مجید جلالی به کمک رحمان احمدی موفق شد که از پرسپولیس گلی نخورد. ناصر سالاری با هدایت فیروز کریمی و همامی هم در روزی که میثاقیان روی نیمکت سیاه‌جامگان نشسته بود توانستند مقابل پرسپولیس دروازه‌شان را بسته نگه‌دارند. مهاجمان پرسپولیس در روزی که مجتبی حسینی هدایت ذوب‌آهن را به عهده داشت، مقابل رشید مظاهری ناکام مانده بودند. در لیگ جدید هم تا این مقطع از فصل، فقط پیام نیازمند دروازه‌بان پیکان توانسته مهاجمان پرسپولیس را ناکام بگذارد که اتفاقا باز هم جلالی روی نیمکت پیکان نشسته است.

یعنی از زمان حضور برانکو، هر هشت تیم ایرانی که از پرسپولیس گلی نخوردند، هم دروازه‌بان‌شان ایرانی بود و هم سرمربی‌شان. هنوز نه سرمربی‌ خارجی توانسته راه گل نخوردن از پرسپولیس را یاد بگیرد و نه دروازه‌بانی غیرایرانی در لیگ برتر توانسته مهاجمان پرسپولیس را ناکام بگذارد.

پرسپولیس فردا مقابل سپاهانی قرار می‌گیرد که کرانچار کروات را روی نیمکت دارد و لی‌اولیویرای برزیلی دروازه‌بان شماره یک‌اش است. اتفاقی که آمار نشان داده سپاهان در ثبت کلین‌شیت ناکام خواهند ماند. سپاهان در دیدار فردا بهتر است برای گل‌زدن تلاش کند. آن هم در فصلی که مهاجمان پرسپولیس در آمادگی خوبی به ثمر می‌برند./م

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.