امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82891
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 22 تیر 1397 - 17:32 | | ارسال توسط :

شورای نگهبان تجلی‌بخش اراده نظام اسلامی/دولت مسئول وضعیت موجود اقتصادی کشور است/ نمایندگان مجلس به‌وظیفه نظارتی خود عمل نمی‌کنند

در خطبه‌های امروز نمازجمعه‌های بخش‌هاو شهرهای مختلف بابل بر دفاع از عزت ملی، وضعیت نابسامان اقتصادی و تعلل دولت و مجلس در اقدام عاجل و جایگاه ویژه شورای نگهبان تاکید شد.

به گزارش بابل نوین، مردم بابل با حضور پرشور با وجود گرمای شدید در خطبه‌های دشمن شکن نمازجمعه سراسر این شهرستان از زبان ائمه جمعه بر حفظ سیانت از نهادهای انقلابی مانند شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید و خواستار مدیریت امور سیاست خارجه در عرصه بین‌المللی شدند.

 

دولت مسئول وضعیت موجود اقتصادی کشور است/ نمایندگان مجلس به‌وظیفه نظارتی خود عمل نمی‌کنند
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه بابلکنار با اشاره به وضعیت نامطلوب سیاست خارجی خواستار تعیین تکلیف برجام از سوی دولت و وزارت امورخارجه شد و اظهار کرد: فقدان ضمانت‌های اجرایی وعدم رعایت شروط شش‌گانه رهبرمعظم انقلاب، وقت‌کشی آشکار اروپایی‌‍‌ها در بسته اقتصادی، واگذاری مدرن‌سازی راکتور اراک به انگلیس مکار و بدسابقه‌، بی‌توجهی به زمانبدی‌ها(کلی‌گویی و زمان‌کشی) از خصوصیات و ویژگی‌های بسته اقتصادی اروپا به ایران در مذاکرات برجامی است.

وی افزود: ایران با اعتماد سنتی به آمریکا و اروپا تعهد یک جانبه‌ای را پذیرفت و خود را از موقعیت کشوری هسته‌ای که می‌توانست از سطح بالای تهدید‌پذیری عبور کند به موقعیت کشوری آسیب‌پذیر از جنبه تهدیدات هسته‌ای تنزل داده شد.

این مسئول با انتقاد از نابودسازی دستاورد هسته‌ای ادامه داد: نابودی انرژی هسته‌ای توسط جریان انفعال ما را از داشتن برق هسته‌ای، آب شیرین‌کن و ده‌ها امتیاز دیگر محروم کرد، امروز مجبوریم با قطع مکرر آب‌و برق بسوزیم‌و بسازیم، ناچارا در شرایط کنونی نه تنها تحریم‌ها لغو نشده بلکه مانع توسعه و پیشرفت علمی و رفاه کشور نیز شده است.

امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: صدا و سیما در مورد لوایع ‌FATF ، کنواسیون پالرمو و سند ۲۰۳۰ اطلاع‌رسانی مناسبی نداشته و از بندهای مخرب و خود تحریمی در این معاهدات چندان اطلاع‌رسانی مطلوبی نکرد و  الزامات FATF را بدون تصویب مجلس در کشور به اجرا گذاشتند که صدای مجلس هم در نیامد.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: دولت مسئول سیاست‌های اقتصادی کشور است، نمی‌شود دولت در عرصه اقتصاد تصمیم‌گیر باشد ولی در بحران‌های اقتصادی عوامل نامرئی را تاثیرگذار بداند اگر این‌طور باشد فاتحه علم اقتصاد را باید خواند، موفقیت سیاست‌های اقتصادی را هرگز نمی‌توان با معیارهایی چون نرخ تورم و رشد اقتصادی سنجید، تیم اقتصادی دولت اگر توانمند بود باید در این چنین شرایطی خودش را نشان می‌داد.

وی عدم نظارت مسئولان علی‌الخصوص نمایندگان مجلس بر وضعیت مالی و پولی کشور را یکی از مشکلات این قوه دانست و تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید به‌وظیفه نظارتی خود عمل کنند تا نیازی به ورود رهبر  انقلاب به‌وضعیت وخیم ارز وسکه نباشد، شما منتخب مردم هستید و از بیت‌المال ارتزاق می‌کنید که با قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین موثر واقع شوید، سکه یا طلا باید پشتوانه پول کشور باشد نه اینکه با پیش فروش آن ارزش پول ملی را کاهش دهند، کجای دنیا طلایی که پشتوانه پول یک کشور است را حراج می‌گذارند‌، آیا قصدشان از این کار این بود که سرمایه‌های ایران به دست اجنبی‌های بیفتد که در حال تکمیل پازل دشمن هستند، مردم معتقدند نظام مدیریتی و اقتصادی نیاز به حجامت دارد خون فاسدان را بریزی قبل از آن که عفونت همه جا را بگیرد.

خطیب جمعه بابلکنار در تذکری به دستگاه دیپلماسی کشور برای حفظ شان و عزت ایران اسلامی یادآور شد: رفتار گستاخانه دولت هلند، اخراج دو دیبلمات ایرانی نیاز به پاسخ قاطع از سوی دستگاه دیبلماسی دارد.

بابائیان با اشاره به دستاوردهای عظیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران در تمام عرصه‌ها خوش درخشیده است در تولید بنزین با کیفیت و خودکفایی درآن، در آب‌رسانی پروژه غدیر ۲ به خرمشهر وآبادان، د رخط مقدم مقاومت نجات ملت عراق و سوریه از دست تکفیری‌ها و داعشی‌ها و بسیاری از پیشرفت‌های کشور مرهون تلاش و تفکر سپاه است بی‌جهت نبود که امام(ره) فرمودند “اگر سپاه نبود کشور نبود” پس باید قدردان این عزیزان باشیم.

این مسئول ادامه داد: بازرسان آژانس بدون اطلاع دانشجویان دانشگاه علم‌و صنعت در یک روز تعطیل دانشگاهی بدون اجازه اساتید وارد اتاق‌ها شدند، تجهیزات و اتاق اساتید را تفتیش کردند، این حرکت آن‌ها تداعی‌کننده ترور شهید شهریاری و رضائی‌نژاد بود از این پس کسانی که حضور آنان را فراهم کردند مسئول هر گونه ترور دانشمندان در کشور هستند، چطور حضور بیگانگان و جاسوسان به دانشگاه آزاد است ولی ورود دانشجویان عزادار امام‌صادق(ع) ممنوع شد.

امام‌‌جمعه بابلکنار با تقدیر از زحمات خبرگان رهبری و اعضای ستادی این مجموعه گفت: حملات به شورای نگهبان یا از سوی دشمنان است که با اسلامیت نظام مخالفت دارند یا از سوی کسانی است که به هر دلیل مورد تائید شورای نگهبان برای ورود به انتخابات قرار نگرفته‌اند، خواسته مردم از شورای نگهبان این است که همچنان مانع ورود افراد ناخالص و نفوذی‌ به ارکان نظام باشد.

 

تخریب‌کنندگان شورای نگهبان معاند نظام اسلامی هستند/دولت کشت دوم یا جایگزین را حمایت کند
در خطبه‌های نمازجمعه لاله‌آباد حجت‌الاسلام محسن شیخی با اشاره به اثرات بد غیبت در جامعه اظهار کرد: از عواقب خطرناک و زیان‌بار غیبت در حیات دنیایی انسان عدم قبولی نماز، روزه و عبادات با وجود همه شرایط صحت و زحماتش خواهد شد که البته باعث از بین رفتن همه خوبی‌های انسان همانند مهر و محبت، امانتداری، وقار، شخصیت و دیگر خصائل می‌شود.

وی با مهم خواندن روز دختر در جامعه ااسلامی ضمن تبریک این روز در مناسبت‌های هفته پیش‌رو افزود: دختران ارزشی از منظر قرآن کریم دارای چندین ویژگی بارز هستند که به برخی از آن‌ها شامل ایمان به خدا و همه معتقدات الهی، تسلیم فرمان خدا و پیامبر بودن، پاکی و پاکدامنی است.

این مسئول ادامه داد: پرهیز از خودنمایی و خودآرایی در کنار حیا داشتن نیز دو مسئله مهم دیگر هستند که اگر کسی دختری با این ویژگی‌های قرآنی دارد این دختر مایه خوش یمنی مادر، برکت برای والدین، دلسوز والدین، باقیات‌و الصالحات، بهترین فرزندان برای والدین و دختر ارزشی برای جامعه خواهد بود.


امام‌جمعه لاله‌آباد با تقدیر از زحمات مجموعه‌های بهزیستی و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی و دولت باید طوری رفتار کنند که مردم با اشتیاق به سمت تامین اجتماعی بروند و از گرفتن خدمات از این نهاد رضایت کامل پیدا کنند.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: سالروز تاسیس شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی ایران را گرامی می‌داریم، آنچه که طبق اصول قانون اساسی بر عهده این شوراست مطابقت قوانین و مقررات با شرع مقدس اسلام، تطبیق با قانون اساسی که شالکه اصلی نظام، صیانت از آرای مردم در انتخابات، تایید صلاحیت رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس است که باید به ان توجه ویژه شود.

وی افزود: اینکه دشمنان در طول سال‌های اخیر با شدت زیاد به شورای نگهبان حمله می‌کنند به‌خاطر پاسداری و صیانت این شورا از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افرادی که در داخل نظام با استفاده از امکانات نظام به تخریب ارکان حفظ نظام همانند شورای نگهبان می‌پردازند به نظامی حمله می‌کنند که با خون بهترین‌های این مملکت بدست آمده، این افراد اگر ندانسته حمله می‌کنند کارگر دشمنان هستند و اگر دانسته حمله می‌کنند در مسیر ضدیت جزو معاندان این نظام محسوب می‌شوند.

خطیب جمعه لاله‌آباد با اشاره به وضعیت نامطلوب آب در منطقه برای کشاورزی مطلوب اذعان کرد: برای کشت دوم آن‌طوری که مسوولان جهاد کشاورزی و دیگران اعلام کردند در مناطقی که آب روان، آب‌بندان، آب چاه‌های سطحی دارند مانعی ندارد و در چاه‌های عمیق و مناطق بی‌آب باید به بحران کم‌آبی توجه کنند، خطر جدی است و باید از کشت جایگزین استفاده کنند.

شیخی در پایان تاکید کرد: دولت باید نسبت به کشت دوم و جایگزین کشاورزان را حمایت کند، کشت دوم سال قبل برای خوراک استان و کشت اول برای کل کشور بودکه  این حمایت از کالای ایرانی است، نکند با ممانعت از کشت دوم و جایگزین مثل شعار فرزند کمتر زندگی بهتر به اقتصاد کشور ضربه وارد شود و بعد پشیمان شوند.

 

شورای نگهبان همچنان تجلی‌بخش اراده نظام اسلامی در مقابل جریان‌های نفوذی باشد
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه بابل با تاکید بر برپایی نماز پرفیض جمعه اظهار کرد: رفتن به نمازجمعه در نگاه معصومان(ع) زیارت، جمال و زیبایی است.

وی افزود: زیبایی نمازجمعه انجام واجبی از واجبات الهی در اجتماع باشکوهی از مومنان است که در دیدگاه معصومین مهم شمرده می‌شود.

این مسئول با تبریک روز دختر در هفته آتی ادامه داد: خداوند متعال به برکت فاطمه معصومه از وقتی که ایشان در قم مدفون گشت بستری برای عظمت این شهر فراهم شد، امروز به برکت ایشان حوزه علمیه بزرگی شکل گرفت و علوم دینی از این شهر به سراسر جهان منتشر شد.


امام‌جمعه بابل تصریح کرد: روز دختر در این روز نامگذاری شد تا زمینه توجه جامعه ما به دختران فراهم شود تا جایگاه دختر و مراقبت جامعه از آن‌ها در مقابل خطرات مدنظر قرار بدهد و مبادا جامعه نسبت به دختران بی‌توجه باشد، دختران فراری پدیده جامعه امروز ما است و تنگ شدن عرصه و کمبود محبت در منزل موجب فراری شدن آن‌ها و افتادن در دامن فساد است، تکریم میان دختران فراموش نشود.

حجت‌الاسلام روحانی ضمن تقدیر از زحمات نهاد شورای نگهبان گفت: از جمله ارکان بزرگ نظام اسلامی که حافظ اسلامیت نظام اسلامی می‌باشد شورای نگهبان است.

وی افزود: شورای نگهبان از امانت‌های بزرگ علمای زمان مشروطه از جمله شیخ فضل‌الله است، شیخ فضل‌الله نوری با تصویب ماده واحده نظارت علما و فقها بر قوانین مجلس، نظارت اسلامی را شکل داد، شورای نگهبان متشکل از شش فقیه و شش حقوق‌دان ضامن قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با مبانی دینی است که از زمان امام راحل تا به امروز شورای نگهبان از سوی عناصر هرزه مورد حمله قرار می‌گیرد که این یعنی اصل کارشان درست بود.

خطیب جمعه بابل یادآور شد: نااهلان این نهاد را یک نهاد مستبد نام می‌گذارند و علت آن برملا شدن و سد شدن شورای نگهبان در مقابل زیاده‌خواهی‌های آن‌ها است.

روحانی تاکید کرد: تقاضای مردم از شورای نگهبان این است که همچنان تجلی‌بخش اراده نظام اسلامی در مقابل جریان‌های نفوذی باشدو با قدرت در مقابل هجمه‌ها بایستند،از زحمات اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان در این شهرستان تشکر می‌کنم.

این مسئول با تقدیر از حضور بانوان بابلی در مراسم روز حجاب و عفاف اظهار کرد: حمایت از عفاف و حجاب یک جریان یک روزه نیست، حجاب موجب تحکیم خانواده است، جای تاسف دارد که شاهد برخی ولنگاری‌ها در مناطق گردشگری استان و شاهد آلودگی‌های اخلاقی جگرخراش و صحنه‌های بسیار زشت برخی از مسافران هستیم، مسؤول برخورد با این موضوع چه کسی است؟

وی ادامه داد: در کنار این مسائل متاسفانه موج گسترده‌ای از سراسر کشور در کنار دریا، آبشارها و مناطق خوش آب و هوا به تخریب محیط زیست مشغول می‌شوند، کسی حتی جوابگوی زباله آن‌ها نیست و تخریب زیست محیطی در حال انجام است.

امام‌ جمعه بابل خاطرنشان کرد: تخریب جنگل در میان مواهب طبیعی و محیط‌های خوش آب و هوا صورت می‌گیردو موج ورود فاضلاب و آلوده شدن سواحل دریا به حدی است که شاهد هشدار شیلات در خصوص آلودگی ماهی‌ها و عدم استفاده آن‌ها هستیم چه کسی باید پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به وضعیت سیاست بین‌الملل در جامعه امروز گفت: دشمن در حال ارعاب است، این حالت ارعاب و مرعوب شدن برخی از افراد دقیقا همان حالتی است که دشمن آن را می‌خواهد، تمام آرزوی دشمن اثر روانی تحریم بر جامعه بود تا زمینه تسلیم را فراهم کند.

وی افزود: این تحریم‌ها اولین‌بار نیست از کارتر که تحریم را بنیان گذاشت تا اوباما که سنگین‌ترین تحریم را انجام داد، ملت ما ۴۰ سال تحریم را پشت سر گذاشت و به‌رغم همه تحریم‌ها اثر آنچنانی بر روی ما نگذاشت و بسیاری مشکلات امروز ناشی از برخی مشکلات داخلی و قوانین است.

این مسئول در پایان اذعان کرد: آمریکایی تنها قدرت در جهان امروز نیستند و پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین موجب رغبت این کشور برای سرمایه‌گذاری در کشور شد، باید قدرت‌های دیگر را برای موازنه بر اساس اقتدار خود مدنظر قرار بدهیم.

 

رابطه استعماری با منطق دیپلماسی اسلامی سازگار نیست
حجت‌الاسلام محمد پوررمضان خطیب وعدگاه الهی امت حزب‌الله بندپی‌‌شرقی یعنی نماز جمعه با اشاره به موضوع جایگاه دختران در جامعه اسلامی اظهار کرد: الگوی دختران مومن جامعه اسلامی فاطمه معصومه است که عطر بهشتی حضور فاطمه‌ای دیگر در خاندان وحی باعث افتخاری عظیم شد.

وی افزود: تربیت در دامان مادر و برادری با جلال و جبروت موجب شد تا آن بانوی بزرگوار به کمالات معنوی، طهارت روحی، خصائص فردی و اخلاقی بلند مرتبه‌ای نائل شوند و القاب والایی همچون معصومه، طاهره، مرضیه و محدثه که هر یک نشان از وجود خصیصه‌ای اخلاقی، علمی و معرفتی است یادآور شخصیت ممتاز زهرا(س) که معصومه هم شرافت و هم نجابت را از آن بانو به ارث برده است.

این مسئول با یادآوری روز شورای نگهبان به حاضرین در صفوف نماز عبادی سیاسی جمعه ادامه داد: شورای نگهبان خار چشم بدخواهان به نظام اسلامی شده است چون شورای نگهبان ضامن اسلامیت قوانین در جمهوری اسلامی است، سابقه تشکیل چنین شورایی به دوران مشروطیت باز می‌گردد که البته با دسیسه‌های دشمنان این اصل در دوران مشروطیت اجرا نشد.


امام‌جمعه بندپی‌شرقی یادآور شد: اصول مهمی مانند اصل چهارم که تشخیص اینکه حکمی بر حسب شرع هست یا نه بر عهده فقهای شورای نگهبان است و اصل ۷۲ که مجلس نمی‌تواند قانونی وضع کند که با مذهب رسمی کشور مغایرت داشته باشد و تشخیص این امر باز بر عهده فقهای شورای نگهبان است.

حجت‌الاسلام پوررمضان گفت: از دیگر اصول مهم این اصل ۹۳ است که اذعان می‌کند مجلس بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد، همین اصل موجب می‌شود که تجربه تلخ مشروطیت تکرار نشود و امکان حذف شورای نگهبان وجود نداشته باشد البته در اصل ۹۹ آمده که این شورا حق نظارت تام و تمام بر انتخابات اعم از خبرگان رهبری ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را دارد که این اصول نشان از جایگاه این نهاد دارد.

وی افزود: شورای نگهبان آن قدر مهم است که امام راحل و مقام معظم رهبری حفظ شورای نگهبان را از وظایف و مسئولیت‌های رهبری در جامعه قلمداد می‌کند و تعبیر حکیمانه حکیم انقلاب در این زمینه ان است که ” شورای نگهبان مانع ورود ناخالصی به ارکان نظام است”، اگر شورای نگهبان نگهبانی نمی‌کرد معلوم نبود با برداشت‌های مختلف از قانون اساسی چه مشکلات بزرگی برای کشور و جامعه پیش می‌آمد.

خطیب جمعه بندپی‌شرقی با اشاره به وضعیت نامطلوب برجام و نشست‌های بی‌حاصل مکرر اظهار کرد: گفتگو و تعامل با مستکبران سازنده نیست هر چند فردا ۲۳ تیر در تقویم رسمی کشور روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیاست نام گذاری شد اما این مناسبت سه سال است که در تقویم ملی کشور ثبت شده و وجه تسمیه ثبت آن به مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم و توافق این دولت با ۱+۵ بر سر موضوع هسته‌ای که با نام برجام شناخته شده بر می‌گردد.

پوررمضان اذعان کرد: البته پیش‌تر از این ملت ایران با چنین نام‌هایی آشنا بودند آنجا که در شروع دولت دوم خرداد رئیس‌جمهور وقت در اجلاس سازمان ملل‌متحد سخن از گفتگوی تمدن‌ها شد و سازمان ملل نیز سالی را به این نام نامگذاری کرد ولی بلافاصله پس از حادثه ۱۱ سپتامر بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا ایران را محور شرارت نامید و امروز نیز هر چند دولت یازدهم و دوازدهم سخن از تعامل سازنده با دنیا را مطرح می‌کند لذا سند برجام را با همه محدودیت‌ها امضا و اجرا کرد اما در کمتر از سه سال از امضای این سند و طرح تعامل سازنده با دنیا شاهد خروج آمریکا از برجام و زیر پا گذاشتن هر نوع تعامل سازنده‌ای هستیم.

این مسئول تصریح کرد: آنچه مشخص و یقین‌آور نشان می‌دهد این است که جمهوری اسلامی نشان داده که اهل منطق و دیپلماسی است ولی به این معنی نیست که حاضر به پذیرش زورگویی دشمن و کرنش در برابر سلطه‌گران است، گفتگو با تحمیل دو چیز متناقض است.

امام جمعه بندپی‌شرقی در پایان گفت: آمریکا، فرانسه و انگلیس هنوز که هنوز است مثل گذشته فکر می‌کنندو می‌خواهند تصمیم بگیرند یعنی رابطه استعماری با دیگر کشورها داشته باشند لذا در فکر تحمیل خواسته‌های خود هستند، این خواسته با منطق دپیلماسی اسلام و ایران سازگار نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.