امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54597
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 - 14:54 | | ارسال توسط :

صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۲ برابر شد

آمارهای اولیه گمرک کره جنوبی نشان داد صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه مارس تقریبا ۲ برابر شد و تهران از جایگاه پنجمی صادرات نفت به این کشور، در سه ماه نخست ۲۰۱۷ به جایگاه دوم رسید.

به گزارش بابل نوین، واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه مارس رکورد جدیدی ثبت کرد و میزان واردات نفت این کشور در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۷ از تهران تقریبا ۲ برابر شد.

 

رویترز بر اساس آمار اولیه گمرک کره جنوبی نوشت افزایش صادرات نفت ایران به کره جنوبی به دنبال لغو تحریم‌ها در ژانویه ۲۰۱۶ سبب شده است تا ایران در سه ماه نخست ۲۰۱۷ پس از عربستان سعودی به دومین تامین‌کننده نفت کره جنوبی تبدیل شود.

 

بر اساس آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی، ایران در سه ماه نخست ۲۰۱۶، پس از عربستان، عراق، کویت و قطر، پنجمین تامین‌کننده نفت کره جنوبی بود.

 

آمارهای رسمی شرکت ملی نفت کره جنوبی، ایران را دومین تامین‌کننده بزرگ نفت این کشور در ۲ ماه نخست ۲۰۱۷ اعلام کرده است. ارقام واردات ماه مارس و سه ماهه نخست این شرکت در یک هفته اعلام خواهد شد.

 

آمارهای گمرک کره جنوبی نشان می‌دهد ایران در ماه مارس ۲٫۲۶ میلیون تن یا ۵۳۴ هزار و ۳۶۸ بشکه در روز نفت به کره جنوبی صادر کرده است. این رقم ۱۱۸٫۸ درصد بیش از ۱٫۰۳ میلیون تن نفت صادراتی ایران به کره در سال

گذشته است.

 

میزان صادرات نفت ایران به کره در ماه مارس ۳۸٫۳ درصد بیش از ماه فوریه (ماه پیش از آن) است. سئول در ماه فوریه ۱٫۶۳میلیون تن نفت از ایران خریده است.

 

سئول، پنجمین واردکننده نفت جهان و یکی از بزرگ ترین مشتریان تهران در سه ماهه نخست امسال ۵٫۶۸ میلیون تن برابر با ۴۶۳ هزار و ۲۳۴ بشکه در روز نفت از ایران خریده است. این رقم ۹۲٫۴ درصد بیش از مدت مشابه گذشته برابر با ۲٫۹۶ میلیون تن است./ص

خبرگزاری دانشجو

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.