امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54596
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 - 14:52 | | ارسال توسط :

جزئیات علت قیمت‌های متفاوت دارو در داروخانه‌ها

عضو هیات مدیره انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارویی ایران گفت: قیمت دارو در سراسر کشور یکسان بوده و البته ممکن است قیمت داروهای یکسان با برندهای مختلف اندکی متفاوت باشد.

به گزارش بابل نوین، حسام الدین شریف نیا عضو هیات مدیره انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارویی ایران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه قیمت گذاری دارو در نظام سلامت اظهار داشت: قیمت دارو در سراسر کشور یکسان بوده و توسط کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت خرید داروهای بدون نسخه با آنچه بر روی بسته بندی آن درج شده، متفاوت است، افزود: علت تفاوت قیمت فروش دارو با قیمت ثبت شده روی بسته بندی غالبا به دلیل تغییر صورت گرفته در قیمت دارو توسط شرکت تولیدی و عدم تغییر قیمت بسته بندی توسط این شرکت‌ها است.
وی ادامه داد: البته این نکته نیز حائز اهمیت است که در هنگام فروش داروهای بدون نسخه (otc)، مبلغ اندکی از سوی داروخانه‌ها با عنوان حق فنی از بیماران اخذ می‌گردد که بر اساس آن داروساز مسئولیت قانونی توزیع دارو را بر عهده می‌گیرد.
عضو هیات مدیره انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارویی ایران با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو هرگز نباید متوجه مردم شود، گفت: افزایش قیمت دارو مانند غالب کشورهای پیشرفته در حوزه نظام سلامت دنیا باید توسط بیمه‌ها و البته با روش‌های علمی انتخاب دارو برای پوشش بیمه‌ای پرداخت شود./ص
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.