امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56732
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1396 - 10:49 | | ارسال توسط :

طرح صدور جواز دفن در مازندران ساماندهی می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از ساماندهی طرح صدور جواز دفن در استان خبرداد.

به گزارش بابل نوین، علی عباسی در همایش قوانین و‌ حقوق حرفه ای جامعه پزشکی در اردوگاه هفت تیر رامسر گفت: پزشکی قانونی بر اساس وظیفه ذاتی خود با اطلاع رسانی به پزشکان و آگاهی رسانی در مورد قوانین و حقوق پزشکی اعم از حفظ حقوق بیمار و پزشک فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: خطای پزشکی در تمام دنیا وجود دارد و با آموزش بیشتر میزان خطاهای پزشکی کم میشود و در مسیر درمان بیمار خطاهایی رخ می دهد که باید نسبت به برطرف کردن آن کوشا باشیم.

عباسی افزود: جامعه پزشکی خدمتگذار است و عمل های جراحی متعددی روزانه در کلینیک ها و مطب ها انجام شده که سبب نجات جان افراد می شود و از آن سو خطاهای پزشکی ممکن است برای برخی خانواده ها و بیماران عوارض بدی بجا بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات بیمارستان ها از علت مرگ افراد بی اطلاع هستند و جهت ساماندهی جواز دفن دچار مشکل بودیم که با آموزش پزشکان قانونی طرح داد پزشک علت مرگ را ساماندهی کرده و سپس جواز دفن صادر می شود تا موجب از بین رفتن ارجاعات بی مورد قضایی و از بین رفتن نارضایتی مردم شود.

عباسی گفت: پزشکی قانونی در بخش های عمومی جامعه فعالیت زیادی داشته و با ایجاد طرح دریا کاهش تلفات رخ داده و در بحث تلفات جاده ای پزشکی قانونی با اطلاع رسانی مناسب بر نامه ریزی برای مدیران فراهم کرده است./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.