امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66985
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت, مذهبی تاریخ انتشار : 10 مهر 1396 - 13:00 | | ارسال توسط :

عاشورا نماد مقاومت است/ اگر پرچم یاحسین نبود انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد

عضو هيات علمی دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: انقلاب اسلامی ما بر گرفته از فرهنگ عاشوراست و اگر پرچم يا حسين نبود انقلاب اسلامی ايران نمی‌توانست به پيروزی برسد.

به گزارش بابل نوین،  دکتر غلامرضا ضابط‌پور عضو هیات علمی گروه معارف و مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پنجمین نشست بصیرتی ویژه کارمندان این دانشگاه اظهار کرد: دفاع‌مقدس پیشینه فرهنگی و جزء تاریخ ما محسوب می‌شود و عاشورا نیز هر چه از این واقعه بزرگ می‌گذرد پرفروغ‌تر می‌شود.

وی افزود: به فرموده پیامبر اکرم(ص) شهادت حسین سلام الله علیه آتشى در دل مؤمنان انداخته است که هرگز سرد نخواهد شد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه نوشیروانی ادامه داد: عید سعید غدیر، واقعه عاشورا و مهدویت نماد شیعه هستند که غدیر بیانگر ولایت است، پیام مهدویت این است که دنیا با ظلم و جنایت به پایان نمی‌رسد و حتما یک منجی خواهد آمد، عاشورا که نماد مقاومت است.

ضابط‌پور تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما بر گرفته از فرهنگ عاشوراست و اگر پرچم یا حسین نبود انقلاب اسلامی ایران نمی‌توانست به پیروزی برسد.

وی با اشاره به ارزش تاریخی دفاع‌مقدس افزود: دفاع مقدس جزء تاریخ ماست، در طول هشت سال دفاع‌مقدس شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان ما با ایثار و دلاوری جانانه دفاع کردند و نگذاشتند صدام به اهدافش که تجزیه ایران، حاکمیت مطلق بر اروند رود و سرکوبی انقلاب اسلامی ایران بود برسد.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه نوشیروانی ادامه داد: عزت و اقتدار ایران اسلامی در این است که به دنبال کشور گشایی نیست.

ضابط‌پور در پایان با اشاره به برکات دفاع‌مقدس گفت: خودکفایی در تجهیزات نظامی، شناختن دوست از دشمن، درهم شکستن ابهت شرق و غرب، پرده‌برداری از چهره تزویر جهانخواران، صدور انقلاب و این که دشمن می‌تواند شروع‌کننده جنگ باشد اما نمی‌تواند به آن پایان دهد و به اهدافش برسد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.