امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71485
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 01 آذر 1396 - 21:01 | | ارسال توسط :

عباسی: استاد فاطمیان به «دائرهالمعارف قرآن» معروف بود/ ارادت استاد به امام حسن مجتبی(ع)

قاری پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: استاد فاطمیان به معارف قرآن و مسائل اعتقادی، تسلط زیادی داشت و واقعا مُلّا بود. وی در کشورهای آفریقایی به «دائرةالمعارف قرآنی» معروف بود.

به گزارش بابل نوین،مراسم ترحیم استاد سیدمهدی فاطمیان عصر امروز چهارشنبه(یکم آذرماه) در حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته جامعه قرآنی کشور برگزار شد.

محمد عباسی قاری پیشکسوت قرآنی در بخشی از این مراسم به بیان خاطراتی از مرحوم فاطمیان پرداخت و گفت: سال‌های متمادی در مسافرت‌های داخلی و خارجی همراه مرحوم فاطمیان بوده‌ام خصوصیت‌های بسیار خوبی را برای ایشان یافتم اگر چه حق هم این است که همه بزرگان جامعه قرآنی، همه حافظان و قاریان قرآنی این گونه هستند اما بعضی وقتها همانند خورشید که گرمابخش و مایه نجات انسان‌ها است خصایص اخلاقی این استاد فرزانه از ذهن بنده دور شده و عادی می‌شود از این رو لازم است چنین جلساتی داشته باشیم و به ذکر فضایل شیعیان مخلص اهل بیت(ع) بپردازیم که جناب استاد فاطمیان یکی از گرانقدرترین این افراد در بخش قرآنی بودند.

وی با اشاره به دائم‌الذکر بودن استاد فاطمیان، عنوان کرد: با توجه به مسافرت‌هایی که بنده با استاد فاطمیان همسفر بودم شاید در طول ۲۴ ساعت را مشغول گفتن ذکر الهی و خواندن قرآن بودند و به من می‌فرمودند که شما باید روزی دو جزء از من محفوظات قرآنی را تحویل بگیرید.

این قاری پیشکسوت قرآن کریم با بیان اینکه استاد فاطمیان فردی آرام و آرامش‌بخش بودند، ابراز داشت: هیچ گونه اضطراب و نگرانی در استاد فاطمیان وجود نداشت و ایشان بسیار اهل سکوت بودند، فردی کم‌حرف بودند و اگر از ایشان سؤال می‌شد پاسخ می‌دادند و سعی می‌کرد تمام پاسخ‌هایش با آیات و معارف قرآن باشد. همچنین استاد فاطمیان بسیار اهل تفکر بودند و هنگام مسافرت، ساعت‌ها در ماشین سکوت کرده و تفکر می‌کردند.

وی بزرگترین ویژگی استاد فاطمیان را اهل مراقبه بودن ایشان برشمرد و گفت: هیچ گاه از کسی بد نمی‌گفت و اصلا در این فکرها نبود که خصوصیت بدی از افراد را بر زبان بیاورد. یکی از مهمترین نکاتی که می‌توان برای استاد فاطمیان ذکر کرد این بود  که ایشان نقدپذیر بودند؛ در بسیاری از موارد درباره مسابقات قرآن، و اختلاف سلیقه در داوری‌ها، بدون کوچکترین تعصبی می‌پذیرفت. همچنین ایشان اهل تهجد شبانه بود.

عباسی با اشاره به دیگر ویژگی استاد فاطمیان مبنی بر صبور بودن،‌تصریح کرد: استاد فاطمیان بسیار صبور بود و از کسی گِله نمی‌کرد، همواره بر نماز اول وقت تأکید داشت. بنده روزی به شوخی به استاد فاطمیان گفتم: استاد شما که حافظ قرآن هستید حاضر هستید پشت سر بنده که قاری قرآن هستم نماز بخوانید؟ بلافاصله آمدند و پشت سر بنده نماز خواندند.

وی خاطرنشان کرد: استاد فاطمیان فردی مثمرثمر در اجتماع بود و وقتی با ایشان بودیم احساس کمبود در زندگی نداشتیم و عزت نفس بالایی داشت. به معارف قرآن و مسائل اعتقادی، تسلط زیادی داشت و واقعا مُلّا بود. در سفرهای آفریقایی به «دائرهالمعارف قرآنی» معروف بود. مردم از مسائل معنوی و از قرآن سؤال می‌کردند بلافاصله آیه مدنظر را با شماره آیه تلاوت می‌کرد.

این قاری پیشکسوت قرآنی اظهار داشت: استاد فاطمیان با تفسیر تأویلی آشنایی کاملی داشت و این مسأله را به خوبی در توضیح آیات قرآن رعایت می‌کرد. ایشان علاقه خاصی به امام حسن مجتبی(ع) داشتند و روزی که ایشان به خاک سپرده شدند همان روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) بود.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.