امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79660
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 09 اسفند 1396 - 11:14 | | ارسال توسط :

«عدالت در اندیشه و عمل دولت‌های جمهوری اسلامی ایران» منتشر شد

کتاب «عدالت در اندیشه و عمل دولت‌های جمهوری اسلامی ایران» نوشته محمدحسن جباری توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

خبرگزاری فارس: «عدالت در اندیشه و عمل دولت‌های جمهوری اسلامی ایران» منتشر شد

به گزارش بابل نوین،

کتاب «عدالت در اندیشه و عمل دولت‌های جمهوری اسلامی ایران» نوشته محمدحسن جباری توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

فصل اول کتاب به اندیشه عدالت در غرب با توجه به دو رویکرد لیبرالیستی و سوسیالیستی عدالت در یک فرایند تاریخی به ویژه با استفاده اندیشه‌های یونان باستان، قرون وسطی و عصر روشنگری پرداخته است.

در فصل دوم اندیشه عدالت در اسلام به ویژه دوره صدر اسلام و اندیشمندان اسلامی معاصر مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در این فصل به اندیشه عدالت در قرآن، سیره نبوی و علوی و دیدگاه‌های شخصیت هایی چون شهید مطهری و امام خمینی(ره) پرداخته شده است.

فصل سوم به موضوع عدالت در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی که متاثر از دین اسلام و اراده مردم است پرداخته و حقوق افراد در جامعه از جمله حدود آزادی، حق مشارکت، برخورداری از امکانات به صورت عادلانه و … مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل‌های چهارم تا هفتم به عدالت از دیدگاه میرحسین موسوی ، اکبر رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و اقداماتی که آن‌ها در راستای تحقق عدالت در جامعه انجام داده‌اند مورد بررسی قرار گرفته است. نویسنده در هر یک از این فصول بطور مبسوط به اقدامات دولتمردان در زمینه عدالت و نگاه آن‌ها به این مقوله مهم پرداخته است.

کتاب «عدالت در اندیشه و عمل دولت‌های جمهوری اسلامی ایران» توسط  موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۱۰۰۰ شماره و با قیمت ۱۶۰۰۰ تومان در پاییز  ۱۳۹۶ چاپ و منتشر شده است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه کتاب «عدالت در اندیشه و عمل دولت‌های جمهوری اسلامی ایران»  به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه یا با شماره تلفن‌ ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرند و یا به پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir رجوع کنند.

در ضمن شماره ۰۹۳۰۹۶۷۴۰۲۷ پاسخگوی آنلاین مخاطبان در بستر پیام‌رسان تلگرام است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.