امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82597
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, سخن سردبیر, مذهبی تاریخ انتشار : 01 تیر 1397 - 12:21 | | ارسال توسط :

عدم نظارت مسئولان باعث ایجاد معضلات اجتماعی در مازندران/ ۳۰۸ مازندرانی حافظ کل قرآن هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اگر سواحل و مواهب خدادادی مدیریت نشود باعث آسیب می‌شود، امروز شاهدیم برخی آزادانه در سایه عدم نظارت مسئولان به بی‌بندوباری مشغول و آن را رواج داده‌اند.

به گزارش بابل‌نوین، در آستانه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام ناصر شکریان در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه ۳۷ ساله تاسیس این سازمان اظهار کرد: این سازمان در مازندران فعالیت رسمی خود را از سال ۶۱ با کمک‌های مرحوم آیت‌الله هادی روحانی نماینده فقید رهبری آغاز و مجموعه فعلی با سابقه‌ای از گذشته در حال خدمت‌رسانی به جامعه است.

وی افزود: مازندران در حال حاضر دارای ۹۷۸ مرکز و خانه قرآنی مردمی داریم که ۷۷ مرکز از وزارت ارشاد و مابقی از ما مجوز دریافت کرده‌اند و با نه هزار و ۴۰۰ کادر تخصصی بیش از ۸۰ عنوان و در ۲۶ رشته تخصصی به تربیت مشغول بوده و توجه ویژه این مجموعه نسبت به فعالیت‌های قرآنی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: هم اکنون این تعداد کادر متخصص قرآن در رشته‌های مختلف دارای گواهینامه هستند که سه هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها در سطح استان فعالیت می‌کنند و خوشحالیم که تعداد ۳۰۸ نفر در استان ولایتمدار مازندران حافظ کل قرآن داریم و این از برکات دیار علویان است.

این مسئول از وجود ۱۶۹ خانه عالم در شهرهای مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: افزون بر این ۲۰۷ خانه عالم نیمه‌کاره در مازندران است که باید تکمیل شود و به‌دنبال کمک‌های مردمی اگر دولتی‌ها برای هر خانه عالم حداقل مبلغ ۱۵میلیون تومان تخصیص داده شود این پروژه‌ها تکمیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام شکریان گفت: امور قرآنی، اعزام و استقرار مبلغان دینی، تشکل‌های دینی و مردمی، امور فرهنگی، آموزش تخصصی، فرق و مذاهب، امور بانوان، روابط عمومی و تبیان را مهم‌ترین عرصه‌ فعالیت‌های این سازمان اعلام کرد، به‌منظور افزایش تعداد حضور مبلغان در مناطق محروم و روستایی افزایش تعداد خانه‌های عالم یک ضرورت مهم است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به گستردگی مناطق استان، ضرورت حضور مبلغان دینی در این مناطق را مهم دانست و افزود: ۱۷۸ روحانی در مناطق مختلف کم برخوردار مازندران  حضور دارند و با اتمام خانه‌های عالم نیمه‌کاره این تعداد مبلغان مستقر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که ۱۲ هزار و ۵۰۰ مبلغ در مناسبت‌های هفده گانه سال گذشته به مناطق مختلف مازندران اعزام شدند، تصریح کرد: همچنین افزون بر روحانیان ثابت مستقر، در سال گذشته ۵۵ روحانی مستقر پاره‌وقت، ۲۵ روحانی به منطقه آسیب و سکونت‌های غیر رسمی، ۱۲۰ روحانی در مساجد بین راهی و ۲۶ روحانی به پایگاه‌های طرح سالم‌سازی دریا در استان اعزام شدند.

شکریان افزود: همچنین گردهمایی فصلی و آموزشی روحانیان مستقر با موضوعاتی نظیر آسیب‌شناسی شبکه‌های مجازی به‌ویژه شبکه‌های ماهواره‌ای، نقد فرقه بهائیت، مباحث اخلاقی، سبک زندگی حسینی، آسیب‌های اجتماعی با رویکرد خانواده، تحولات منطقه سوریه، عراق و داخلی، تربیت دینی و کنترل غرایز و دوره آموزشی غیر حضوری تفسیر قرآن کریم در سال گذشته برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اذعان کرد: طرح فعال‌سازی مساجد غیر فعال در ۸۸ مسجد مازندران برگزار و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی ائمه جماعت، مساجد محوری، اعزام امام جماعت به مساجد و مدارس از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته سال گذشته در واحد امور مساجد بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر طرح‌های قرآنی استان تربیت نیروی قرآنی در قالب طرح شش ساله مصباح‌الهدی و نورالهدی است و در سال گذشته طرح مصباح‌الهدی با ۱۰۷ کلاس، هزار و ۶۷۰ دانش‌آموز و نورالهدی با ۱۰۳ کلاس و هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در سطح شهر و روستای استان به فعالیت قرآنی پرداختند که البته از این دست مراکز که با این نوع سبک کار می‌کنند پنج مرکز آموزش علوم معارف اسلامی مانند صدرا در استان داریم.

این مسئول تاکید کرد: باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها همگام با بکارگیری استعدادها از پیش دبستانی شرایطی را فراهم کنیم تا در دانشگاه و بعد از آن نیز در مشاغلی به کارگیری شوند که نیازهای تخصصی جامعه در این زمینه را پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به وضعیت نابسامان مشکلات و معضلات اجتماعی در استان و شمال کشور یادآور شد: باید به امار صلاق که در استان ما به عنوان یکی از استان های با رتبه بالا از آن یاد می شود اشاره کرد که آیا این آمارها مختص فقط اهالی بومی است یا مهاجرین و مهمانان هم جزو این آمار به حساب می آیند که البته اصل این موضوع در جامعه اسلامی خود جای اندیشه و چاره جویی دارد و زیبنده نیست.

وی افزود: اگر سواحل و مواهب خدادادی مانند جنگل مدیریت نشود باعث آسیب می‌شود و نظارت اگر نشود در کنار زمین‌، کوه و جنگل‌خواری امروز شاهدیم برخی آزادانه در سایه عدم نظارت مسئولان به بی‌بندوباری  مشغول و آن را رواج داده‌اند و مردم مازندران را تحت تاثیر این فرهنگ غربی قرار می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان گفت: در سال جدید با توجه به شعار سال به هیات های مذهبی پیشنهاد داده‌ایم از کالای ایرانی استفاده کنند و در این زمینه به تبیین سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در قالب برشور و سخنرانی در مجامع پرداختیم که امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.