امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68706
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 06 آبان 1396 - 16:24 | | ارسال توسط :

قاریان حج نرفته ۹۶ عازم کربلا می‌شوند

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین از حضور برخی از قاریان و حافظان کاروان لغو شده حج ۹۶ خبرداد.

به گزارش بابل نوین،نشست خبری کاروان قرآنی نور اربعین ۹۶ صبح امروز شنبه ششم آبان ماه با حضور حسن محمدی مدیر عامل تشکل های قرآن و عترت و مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین برگزار شد.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا اعضای کاروان لغو شده قرآنی حج ۹۶، در کاروان اربعین ۹۶ حضور خواهند داشت؟ اظهار کرد: برخی از دوستانی که در کاروان قرآنی نور حج ۹۶ نتوانستند، به مکه مکرمه اعزام شوند، همراه این کاروان به کشور عراق مشرف خواهند شد.

محمدی با بیان اینکه اطلاع رسانی ویژه ای برای اعزام اعضای کاروان حج ۹۶ صورت گرفت، افزود: ما به صورت خاصی با این افراد تماس گرفتیم که برخی از آنها ثبت نام کردند و همراه دیگر دوستان به کشور عراق مشرف خواهند شد که از جمله آنها استاد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن است و تعدادی از این افراد نیز بنا بر مشکلات فردی، نمی توانستند در این سفر همراه کاروان باشند.

در جریان فاجعه تلخ منا که در ۲ مهر ۱۳۹۴ همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات شهر مکه، رخ داد در پی ازدحام حجاج بیت الله الحرام ناشی از بی تدبیری عوامل اجرایی عربستان، بیش از ۴۰۰ حاجی ایرانی و در مجموع نزدیک به ۲ هزار حاجی از جهان اسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. در جمع شهدای حادثه منا، نام  ۵ نفر از قاریان و حافظان و فعالان ممتاز قرآنی کشورمان که در قالب کاروان نور به حج سال ۹۴ اعزام شده بودند، نیز به چشم می نشیند. امسال به دلیل رایزنی ها و مذاکرات متولیان و حج گزاران با دولت عربستان، امکان اعزام کاروان های ایرانی به حج ۹۶ فراهم شده بود و ثبت نام از زائران با شرائط و ضوابط مقررشده، انجام شد.در جریان فراهم آمدن مقدمات اعزام کاروان های ایرانی، ابتدا کمیته اعزام قاریان نیز با برگزاری آزمون انتخابی، ۱۴ قاری، یک حافظ و ۵ نفر اعضای گروه تواشیح در قالب کاروان نور را برگزید اما در ادامه بنا بر ملاحظات امنیتی اعزام این کاروان به حج ۹۶ لغو شد و فقط تعدادی از اعضای این کاروان از سوی بعثه مقام معظم رهبری به حج ۹۶ اعزام شدند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.