امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78188
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 15 بهمن 1396 - 14:21 | | ارسال توسط :

قدرت پلیس را باید در سریالها ببینیم

به گزارش بابل نوین، سام درخشانی سال ۹۲ گفت و گویی با بانی فیلم درباره سریال های «ماتادور» و «پژمان» داشته که بخشی از آن را در ادامه می خوانید: وی درباره سریال های پلیسی و بحث بودجه این مجموعه ها عنوان کرد: الان کسی مثل آقای منتظر المهدی که یک نظامی است بودجه این […]

به گزارش بابل نوین، سام درخشانی سال ۹۲ گفت و گویی با بانی فیلم درباره سریال های «ماتادور» و «پژمان» داشته که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:
وی درباره سریال های پلیسی و بحث بودجه این مجموعه ها عنوان کرد: الان کسی مثل آقای منتظر المهدی که یک نظامی است بودجه این را می‌آورد تا یک اثر نمایشی تولید شود. ایشان که تخصص کار ما را ندارند، ما متخصص هستیم، ما باید قدر این بودجه را بدانیم، به خصوص که بیت المال است. ای کاش ما قدر بدانیم که دفعه دیگر هم این بودجه وجود داشته باشد. مثل سرمایه گذاری که پیش من می آید و می گوید آقا من می خواهم با این پول یک فیلم سینمایی بسازم، اگر من بروم یک کار ضعیف از بودجه این بابا بسازم هم به او ظلم کرده ام هم به سینما. چون او می رود و نه دیگر خودش پا پیش می گذارد و نه اجازه می دهد، اطرافیانش پولی را به سینما تزریق کنند چرا که تجربه خوبی از این همکاری ندارد. حالا اگر این آدم سود کند افراد دیگری را هم می ْآورد. حالا اگر کار ما هم ضعیف باشد پلیس می‌گوید آقا ما دیگر سریال نمی خواهیم، همان مستند خودمان را می سازیم تاثیرش هم بیشتر است. در نتیجه همین سالی یک یا دو کار قوی پلیس هم منتفی می‌شود. پلیس ما نیاز دارد یک کار قوی بسازد تا تمام فعالیت هایش به تصویر کشیده شود. قدرت پلیس را باید در این آثار ببینیم. پلیس ما در کار حرفه‌ای اش کلی کشف و شهود دارد. در این سریال ما از یک جا روز روشن حرکت کردیم به بزرگراه آزادگان رسیدیم شب بود این‌ها همه گاف است! خب مردم ما را می بینند در کوچه و خیابان و هر که مرا می‌بیند « خوب شد شهید‌شدی»! کارگردان را چه کسی می شناسد که به او چیزی بگوید!
وی در ادامه درباره بازی اش در «پژمان» و نقشی که در این سریال ایفا کرده بود، بیان کرد: به شوخی می گویم الگوی من علی اوجی بوده، ولی مدیر برنامه‌های فوتبالیست‌ها را اصلاً ندیدم. ولی جالب اینکه یکی از این معروف ها به پژمان زنگ زده بود و گفته بود کاراکتر وحید از روی من ساخته شده، سام درخشانی مرا بازی می‌کند! گویا اینقدر به شخصیت خودش «وحید» نزدیک از آب در آمده است. البته گاهی اوقات یک رفتارهایی من داشتم که بچه‌ها به خصوص سروش، پیمان و محراب می دیدند و می گفتند این رفتار خوب است و آن را تقویت کن. مثلاً این هندزفری که در گوش من است پیشنهاد خودم بود که حتی در زمان خواب هم از گوش وحید بیرون نمی‌آید. با یک کیف سامسونت که به علت دست و پا گیر بودن در ادامه حذف شد.
درخشانی در پایان نیز متذکر شد: من آدم سیاست مداری نیستم. چند سال است که مبنای کارم را گذاشته‌ام بر صداقت، حرفم را می زنم. اگر امروز حرفم را می زنم از سر دلسوزی است، نه بغض. سر سریال «نابرده رنج» ما کلی مشکل داشتیم، ولی آنقدر همه چیز سر جایش بود از فیلمنامه و کارگردان گرفته تا… که دیگر پس از کار نمی توان از ضعف هایش صحبت کرد، من هر چه گفتم از سر دلسوزی بود نه تخریب، چه کسی دوست دارد خودش را خراب کند. هر کس جای من باشد می گوید چرا حرف بزنم؟! این آقایان سال دیگر هم کار دارند بگذار چیزی نگویم دوباره مرا صدا کنند، اما من دلم برای کارم می‌سوزد حرفم را می زنم تا تلنگری باشد برای کارهای بعدی چه من باشم و چه نباشم. چون ارزش مردم بالاتر از این حرفهاست و حرف آخرم این است که بیائیم بدون اطلاع و شناخت از یکدیگر، راجع به هم قضاوت نکنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.