امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75520
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 07 دی 1396 - 18:04 | | ارسال توسط :

قدس پایتخت معنوی و خط قرمز ما است

اسقف اعظم صیدای در کلیسای ارتدکس های لبنان گفت: قدس پایتخت معنوی و خط قرمز ما است.

به گزارش بابل نوین، الیاس کفوری اسقف اعظم صیدا در کلیسای ارتدکس های لبنان در دیدار با نمایندگان پارلمان با تأکید بر اینکه قدس عامل قدرت ما است، گفت: قدس شهر صلح و پایتخت معنوی جهانیان است ولی هم اکنون مورد تجاوز قرار گرفته و شاهد تصمیم آمریکا مبنی بر پذیرش این شهر به عنوان پایتخت دولت یهودیان و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس هستیم.

وی مساله قدس را زخمی در دل ها توصیف کرد و افزود: قدس راه ما به سوی آسمان بوده و همواره آن را پایتخت دولت موعود فلسطین می دانیم.

الیاس کفوری تصریح کرد: اکثر کشورهای جهان به دولت فلسطین اذعان کرده و این مساله باید به صورت رسمی اعلام شود و با تاسیس دولت مستقل و با حاکمیت کامل فلسطین بر سرزمین خود به پایان برسد.

اسقف اعظم صیدا تحقق این موضوع را نیازمند تلاشی جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: جهانیان اعتقاد دارند حق با قدرتمندان است در حالی که ما فرزندان حضرت مسیح(ع) و صلح معتقدیم حق در قدرت قرار دارد و انسان با حق و ایمان و محبت می تواند قدرت بگیرد نه قدرت بشری.

وی با اعلام محکومیت قاطع تصمیم ترامپ از سوی کلیسای ارتدوکس ادامه داد: قدس شهر و قبله مسیحیان و قبله مسلمانان و پایتخت معنوی ما است و هیچگاه به این شهر پشت نخواهیم کرد و بر این اساس از مواضعی که قدس را شهری عربی و پایتخت دولت فلسطین بداند و با یهودی سازی آن مخالفت کند، حمایت خواهیم کرد.

الیاس کفوری خاطرنشان ساخت: توطئه رژیم صهیونیستی به گونه ای است که نه فقط قدس بلکه ضفه غربی و سایر سرزمین های فلسطینی را نیز در تیررس قرار داده و انگار هیچ مشروعیت و سازمان ملل و شورای امنیت و قوانین بین الملل در جهان وجود ندارد.

وی تصمیم شورای امنیت را پیروزی برای حق عنوان کرد و گفت: جهانیان نمی توانند چشم خود را به روی حق به ویژه مساله فلسطین ببندند چرا که قدس مقدس ترین مساله برای ما به شمار آمده و خط قرمز محسوب می شود./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.