امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
- دعوت آحاد جامعه به حضور در راهپیمایی روز قدس
- دومین گردهمایی سرداران و امیران پایتخت شهدای شمالی کشور برگزار شد
- پیگیری مطالبات مردم از سوی رسانهها بزرگترین کارکرد خبرنگاران/ کار خبر و اطلاعرسانی نوعی جهاد تبیین است/مدیرانی که پاسخگوی رسانهها ومردم نیستند عملکردشان قابل پذیرش نیست
- چه کسی پاسخگوی عدم بهرهبرداری مردم بابل و مازندران از توان علمی دانشگاهیان منطقه است/کسب رتبه نخست کشور و ششم جهان توسط دانشگاه نوشیروانی در مرجعیت علمی تایمز/مسئولان بیشتر به ظرفیتهای دانشگاه نوشیروانی در حل مشکلات توجه کنند
- دکتر آرایی عضو شورای پژوهش و فناوری فنی و حرفهای کشور شد
قطعه سازان ایرانی تمایلی برای ورود به بازارهای جهانی ندارند
به گزارش بابل نوین، ایمان ابراهیمی فعال قطعه سازی اظهار کرد: برخی از قطعه سازان ایرانی محصولات خود را در بازار لوازم یدکی به فروش می رسانند اما عده زیادی نیز با خودروسازان معامله می کنند. ابراهیمی افزود: قطعه سازان داخلی، از جهت کیفیت، نظارت سازمان های مختلف و بازاریابی تفاوت های بسیاری با هم دارند. […]
به گزارش بابل نوین، ایمان ابراهیمی فعال قطعه سازی اظهار کرد: برخی از قطعه سازان ایرانی محصولات خود را در بازار لوازم یدکی به فروش می رسانند اما عده زیادی نیز با خودروسازان معامله می کنند.
ابراهیمی افزود: قطعه سازان داخلی، از جهت کیفیت، نظارت سازمان های مختلف و بازاریابی تفاوت های بسیاری با هم دارند.
وی تصریح کرد:شرکت های قطعه سازی که با ۲ خودرو ساز بزرگ کشور کار می کنند،به میزان کمتری می توانند وارد بازار شوند زیرا قانونی وجود دارد که این شرکت ها فقط می توانند ۵ درصد از تولیدات خود را در بازار به فروش برسانند.
این فعال حوزه قطعه سازی عنوان کرد:از طرف دیگر،شرکت هایی که محصولات خود را به بازار می دهند به صورت غیر رسمی مورد مجازات خودروسازان داخلی واقع می شوند، به این معنا که بدهی این شرکت ها دیرتر پرداخت می شود و حجم طلبشان از خودروسازان به مرور زیاد می شود.
وی به تشریح دلایل پایین بودن صادرات قطعات ایرانی پرداخت و گفت:دلیل اصلی این امر،این است که حاشیه سود صادرات بسیار کم است و تا جاییکه بازار داخلی باشد،قطعه سازان به سراغ صادرات نمی روند.
وی ادامه داد:شاید یک دلیل پایین بودن سود صادرات، این باشد که آنها به راحتی ما را به دلیل کیفیت یک قطعه جریمه می کنند و ما هم توانایی مالی برای اعزام کارشناس به اروپا برای بررسی صحت موضوع را نداریم.
این قطعه ساز داخلی در خاتمه تاکید کرد:افزایش طلب قطعه سازان از دو شرکت خودروسازبزرگ موجب وارد آمدن لطمه های بسیار به این صنایع کوچک و متوسط کشور می شود و به منظور تقویت صنعت قطعه سازی کشور این مشکل باید هرچه سریعتر برطرف شود.
/ع
/باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار اقتصادی بابل نوین , ایمان ابراهیمی , خودروساز , صادرات , قطعه سازی , لوازم یدکی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.