امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53460
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 14 فروردین 1396 - 14:03 | | ارسال توسط :

قیمت طلا به ۱۲۴۶ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۴۶ دلار و ۸۷ سنت رسید.

به گزارش بابل نوین، به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای نه چندان فوق العاده از اقتصاد آمریکا و موضع محتاطانه فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی موجب شده تا رشد سه ماهه قیمت طلا در فصل ابتدایی سال ۲۰۱۷ بیشترین رشد سه ماهه در یک سال گذشته باشد، قیمت فلز زرد امروز تغییر کمی داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱ درصد کاهش به ۱۲۴۶ دلار و ۸۷ سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا ۰٫۲ درصد افت داشت و به ۱۲۴۸ دلار و ۸ سنت رسید.

هزینه های مصرفی آمریکا در ماه فوریه افزایش اندکی داشت، اما نرخ تورم سالانه به مدد انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره، بیشترین رشد را در طی نزدیک به ۵ سال گذشته شاهد بود.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «چرخه افزایش نرخ بهره در آمریکا به جریان افتاده و این احتمالا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار باقی بماند، زیرا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا بالا رفته است.»

«اما هنوز عدم قطعیت های سیاسی در آمریکا و اروپا وجود دارد. این دو نیروی مخالف موجب خواهد شد تا قیمت طلا نسبتا بالا باقی بماند.»

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا ممکن است مجددا به رقم ۱۲۳۹ دلار و ۵۵ سنت برسد که روز ۳۱ مارس نیز تجربه شده بود.

عدم قطعیت سیاسی در مورد سیاست های دونالد ترامپ و انتخابات های پیش رو در کشورهای اروپایی موجب شد تا قیمت طلا در سه ماهه نخست امسال رشد حدودا ۸٫۴ درصدی را تجربه کند که بهترین عملکرد سه ماهه در طی یک سال گذشته بود.

تمرکز اصلی بازار در هفته جاری، آمارهای اشتغال آمریکا در ماه گذشته میلادی و اولین دیدار دونالد ترامپ با شی جیپینگ رئیس جمهوری چین است که در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام خواهد شد./ص

تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.