امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69304
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 13 آبان 1396 - 20:06 | | ارسال توسط :

لزوم تقویت روابط کهن ایران و کره/ به دنبال افزایش همکاری‌های دوجانبه فرهنگی هستیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: نباید اجازه دهیم روابط دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی تحت تأثیر کشورهای ثالث و نیروهای نوظهور جهان قرار بگیرد.

به گزارش بابل نوین،علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح نمایشگاه «سیلا و پارس؛ خاطره مشترک» با اشاره به اینکه افتتاحیه این نمایشگاه در چنین روز مهمی یک اتفاق مبارک است، گفت:‌ این نمایشگاه نشانی از تداوم دیپلماسی صلح و تعاملات فرهنگی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی امروز به عنوان ابزار مهمی برای روابط بین‌الملل در نظر گرفته می‌شود.

به گفته مونسان شناسایی و ترویج ارزش‌های مشترک به ملت‌ها کمک می‌کند تا روابط نزدیک‌تری را ایجاد کند که امری ضروری برای صلح جهانی محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور با ابراز خرسندی از ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی و سیاست‌های صلح‌جویانه آن اظهار داشت: از طریق برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها فرصتی ارزشمند برای تقویت روابط فرهنگی با کشورهای مختلف جهان ایجاد می‌شود.

مونسان ارتباط فرهنگی بین دو ملت ایران و کره را براساس آثار کشف شده در پایتخت پادشاهی سیلا به بیش از ۱۵ قرن قبل عنوان کرد و گفت:‌در سال‌های اخیر این تعاملات گسترش قابل توجهی یافته و بر اهمیت آن افزوده شده است به گونه‌ای که اکنون طیف وسیعی از منافع مشترک مانند تجارت، زیرساخت و فرهنگ را شامل می‌شود.

وی با اشاره به بازدید هیأت بلندمرتبه ریاست جمهوری سابق کره جنوبی از ایران در سال گذشته اظهار داشت: این بازدید نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور ایفا کرده است.

مونسان افزود: امیدواریم توسعه موزون روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی براساس اصل برد – برد گسترش پیدا کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با وجود تمام تحولات عمیق در صحنه ژئوپلتیک جهان در ۱۵ قرن گذشته جمهوری اسلامی ایران و جمهور کره همواره دارای روابط دوستانه بوده‌اند و معتقدم نباید اجازه داد کشورهای ثالث و نیروهای نوظهور بر این روابط ارزش کهن تأثیر منفی گذارند.

وی با بیان اینکه ایران و کره جنوبی مصمم هستند که دستور کار همکاری دوجانبه را گسترش دهند، خاطرنشان کرد: به عقیده من برگزاری نمایشگاه امروز در کنار دیگر فرصت‌های فرهنگی و گردشگری، درک متقابل، احترام و اعتماد بین دو ملت را افزایش خواهد داد و منجر به تعاملات سازنده بین دو کشور می‌شود.

مونسان با اشاره به ارسال آثار موزه کره جنوبی به ایران گفت: این تعامل حاوی پیام صلح و دوستی ملت کره از طریق این گنجینه گرانبها است و جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره با نگاهی واقعه‌بینانه و خوش‌بینانه به آینده روابط موجبات انتفاع هر دو ملت و ارتقای ارزش‌های مشترک‌شان از جمله صلح و دوستی را به طور مستمر فراهم خواهند ساخت.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.