امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69303
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 13 آبان 1396 - 20:04 | | ارسال توسط :

هزینه ۱۶۰ میلیونی واقفین خراسان جنوبی برای زائران اربعین/ ۲۳ امامزاده مجری برنامه‌های اربعین امسال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از هزینه ۱۶۰ میلیون تومان از محل نیت واقفان استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش بابل نوین،حجت‌الاسلام منصور هاشمی درباره خدمت‌رسانی این اداره کل به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: توفیق داشته‌ایم که در بحث اربعین هشت موکب را امسال به منظور ارائه خدمات به زائران در مسیر پیاده روی اربعین راه‌اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه از مجموع این موکب ها دو مورد در استان و ۲ موکب در سیستان و بلوچستان برای خدمات رسانی به زائران پاکستانی برپا شده است، تصریح کرد: تقاضای راه‌اندازی یک موکب دیگر در داخل استان را نیز داشته‌ایم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: موکب‌های خراسان جنوبی در استان سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی میرجاوه و موقوفه زائر سرای امام رضا (ع) در زاهدان برپا شده است.
حجت‌الاسلام منصور هاشمی گفت: این موکب‌ها هر روز پذیرای خیل عظیمی از زائران پاکستانی اربعین است.
وی خاطرنشان کرد: زائران ایرانی که به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف می‌شوند در ۶ نقطه در استان از آنها پذیرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: این موکب‌ها در محل مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان، امامزاده سید علی نهبندان، امامزادگان باقریه در بیرجند، امامزاده مزار ساقی، امامزاده زید النار قاین و امامزادگان فردوس پذیرای زائران اربعین هستند.
حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: در میقات الرضا شهرستان خضری هم حاضریم به عنوان هفتمین زائرسرا مدیریت را به دست گیریم.
وی گفت: پذیرایی صبحانه، نهار، شام زائران و اسکان شبانه از جمله خدماتی است که در این مواکب ارائه می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون هفت کاروان پیاده از استان برای حضور در اربعین حرکت خود را از بقاع متبرکه آغاز کرده‌اند، تاکید کرد: به منظور تسهیل سفر هدیه‌ای از سوی بقاع به زائران اعطا می‌شود.
حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین در این ایام خدمات ارائه شود.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی در ۲۳ امامزاده ویژه برنامه‌های اربعین برگزار می‌شود، تصریح کرد: ویژه برنامه‌های این این ایام با حضور روحانیون و علمای برجسته برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری طرح قدم‌های آسمانی به سوی امام مهربانی در استان خبر داد و گفت: در راستای این طرح به زائران کاروان پیاده که به سمت مشهد الرضا در حرکت هستند نیز خدمات‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه هشت درصد نیات واقفان خراسان جنوبی مرتبط با ایام اربعین است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان برای این منظور و به همین میزان نیز برای خدمات‌رسانی به زائران امام رضا (ع) از محل نیات واقفان هزینه شود.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.