امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 84719
  پرینتخانه » اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 09 آذر 1397 - 15:38 | | ارسال توسط :

مجلس شورای اسلامی با تراز انقلاب فاصله دارد/ اقتصاد کشور مانند دونده‌ای است که جان دویدن ندارد

ائمه جمعه شهرستان بابل در خطبه‌های امروز خود با انتقاد از عملکرد مجلس شورای اسلامی، بر لزوم عمل انقلابی نمایندگان تاکید کردند.

به گزارش بابل نوین، امت خداجوی بابل با حضور در مصلی‌های نمازجمعه سراسر این شهرستان از خطبه‌های ائمه جماعات استفاده و نماز دشمن‌شکن جمعه را اقامه کردند.

مجلس شورای اسلامی با مجلسی در تراز انقلاب فاصله دارد

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته دارالمومنین بابل اظهار کرد: نمازجمعه حج فقرای امت پیامبر است و افرادی که شرایط حضور در حج را ندارند، در نمازجمعه حضور فعال داشته باشند که خداوند ثواب و برکات حج را نصیب آنها کند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز اعلان مرجعیت مقام معظم رهبری افزود: یازدهم آذرماه سال‌روز اعلان مرجعیت رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۳ است، بعد از رحلت آیت‌الله‌العظمی اراکی بحث مرجعیت مطرح شد و با اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه که متشکل از افراد علم و صاحب نظر بود، رهبر معظم انقلاب را به عنوان مرجع تقلید مطرح و اعلام کردند.

امام جمعه بابل تاکید بر تقلید از مرجعیت مقام معظم رهبری را در تربیت فرزندان مهم دانست و ادامه داد: با حفظ احترام به همه شخصیت‌های و علما بسیاری از کسانی که صاحب از نظر و فقیه هستند، اذعان به قوت علمی و فقهی رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند بر قابلیت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در حوزه فقهی تاکید کردند، در اصلاحیه قانون اساسی امام راحل فرمودند که لازم نیست ولی‌فقیه باید مرجع تقلید باشد اما در عین حال خدا را شاکریم که علمای بزرگ با دیدن نظرات فقهی و تقریرات علمی ایشان، گواهی بر مرجعیت دادند جای هیچ تردیدی نیست.

این مسئول  تصریح کرد: آیت‌الله سیدجعفر کریمی در خصوص وجوهات شرعی مقام معظم رهبری با بیان نظر رهبر معظم، بیان کردند که وجوهات شرعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به دفتر ایشان و یا کسانی که از ایشان اذن دارند باید تحویل داد و دادن به افرادی که از ایشان اذن ندارند، پرداخت دین محسوب نمی شود.

حجت‌الاسلام روحانی شهید مدرس را شخصیت تراز اول انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در قانون اساسی آن روز پیش بینی شده بود همانند شورای نگهبان امروز ما برای تطبیق مصوبات مجلس با اسلام، گروهی از علما نظارت کنند، شهید مدرس از علمای بزرگ آن روز بود که از اصفهان برای این کار وارد مجلس شد، قدرت الهی در وجود شهیدآیت‌الله مدرس باعث شد که نسبت به دیگر شخصیت‌های سیاسی بی‌اعتنا باشد، شهید جایگاه کم نظیری داشت، اخیرا کتابی از خاطرات ایشان منتشر شد که نشان داد رضاخان این پیرمرد را در اواخر عمر به بدترین شکل و وضع در تبعید نگه داشت اما تسلیم عناصر رضاخانی نشد و در غروب ماه مبارک رمضان در حال روزه‌دااری خفه کردند.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: نمایندگان مجلس از الگوی رفتاری و عملی شهید مدرس الگو بگیرند، امام راحل با پیامی در نخستین دوره مجلس پس از انقلاب فرمود که مجلس برآمده از الله اکبر مردم است و نمایندگان در دوره اول مجلس از جمله فرهیختگان و شخصیت‌های بزرگ از جمله مرحوم آیت‌الله فاضل بود که خدمتی شایسته به مردم انجام دادند، اگر آن انقلابی‌گری در روزهای نخستین انقلاب نبود، این انقلاب نمی ‌توانست  ۴۰سال دوام بیاورد، متاسفانه ما از مجلس شورای اسلامی تراز انقلاب فاصله گرفتیم.

وی افزود: مجلس کنونی مجلسی پرخرج است و هزینه‌های حاشیه‌ای بسیاری برای سرپا نگه داشتن مجلس انجام می‌شود و آن چه به دست می‌آید بسیار کم است، مجلس شورای اسلامی باید خود را به مجلس تراز انقلاب نزدیک کند، از زحمات نمایندگان بابت انجام وظیفه  تقدیر می‌کنیم اما مجلس باید در سیره فردی، در مصوبات و فعالیت‌های خود انقلابی عمل کند، نمایندگان مجلس اولویت‌ها را در مصوبات درنظر بگیرند و به موضوعات مهم بی‌توجهی نشود.

روحانی با اشاره به دخالت برخی از نمایندگان در امور اجرایی اظهار کرد: انتظار مردم ازنمایندگان، نگاه فرا‌فردی و فراشهرستانی است، بسیاری از استان‌هایی که امروز موقعیت خوب اقتصادی و صنعتی دارند، نمایندگان آنها نگاه استانی و منطقه‌ای توام با همکاری دارند، متاسفانه از دخالت بیجای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی این شهرستان و دیگر شهرستان‌ها گلایه بسیاری وجود دارد و حتی برخی از مدیران به گریه افتادند، از هفته دیگر اگر ببینم که نمایندگان این شهرستان در امور اجرایی ادارات دخالت بی‌جا داشته باشند، بنده با افشاگری و معرفی آنها به مردم، تکلیف‌شان را به دست مردم می‌سپارم، نمایندگان  سعی کنند وکیل مردم باشند.

این مسئول در پایان با انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آل‌سعود تاکید کرد: وزیر رژیم صهیونیستی با سفر به عمان و بحرین، در جهت عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی است، بحرین از رژیم‌های اقماری سعودی است که مردم خود را مورد  فشار قرار می‌دهد اما در مقابل رژیم کودک‌کش صهونیستی فرش قرمز پهن می‌کند. امیدواریم این اره‌هایی که بدن قاشقچی را تکه‌تکه کرد، زمینه نابوی وسقوط این رژیم را فراهم کند.

اقتصاد کشور مانند دونده ماراتنی است که جان دویدن ندارد

 

حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه های نمازجمعه شهر امیرکلا با انتقاد از گرانی‌‌های سرسام‌آور اظهار کرد: مردم به دنبال علت این گرانی‌های سرسام‌آور و رهایی بازار اقتصاد به حال خود از رییس‌جمهور هستند، آنان می‌خواهند بدانند چرا تدبیری اندیشیده نمی‌شود، مگر قیمت دلار که بهانه گرانی بسیاری از کالا بود پایین نیامد پس چرا کالاها ارزان نمی‌شود.

وی افزود: لجبازی برخی از مسئولین در رها کردن نیمه‌کاره مسکن مهر و حذف کارت سوخت باعث شد که ضرر این رفتار کودکانه را مردم پرداخت کنند و مدیران ناگزیرند که مجددا به آنها باز گردند، آیا وقت آن نرسیده مسئولینی که باعث هدر دادن سرمایه‌های های ملی شدند محاکمه شوند

امام جمعه امیرکلا ضمن محکومیت توهین ترامپ به ملت ایران ادامه داد: اهانت ترامپ به تروریست خواندن ملت ایران، توجیه حمایت از تروریست‌ها و نشانه شکست و ناکامی آمریکا در جنگ اقتصادی است.

این مسئول با انتقاد از مدیریت نادرست اقتصاد کشور یادآور شد: بزرگ‌ترین خطای یک دونده دو ماراتن این است که برای استراحت بایستد چون دیگر نای دویدن نخواهد دانست، اوضاع اقتصادی کشور از سال ۹۲ مشابه دونده‌ای  است که ایستاده و دیگر جان دویدن ندارد.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: در طول چهل سال انقلاب اسلامی همیشه، طیفی از جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی راه‌حل عبور از مشکلات را تعامل و کنارآمدن با خواسته‌های زورگویانه  ابرقدرت‌های دنیا داشته‌اند در صورتی که مذاکره در شرایط فعلی یعنی تسلیم شدن در مقابل زورگویی‌های آمریکا.

وی افزود: دولت محترم فکری اساسی برای ارتقا معیشت کارگران و کارمندان بکند، دستمزد کارگران ۷۲درصد از سطح معیشت‌شان عقب‌تر است، دستمزد کارگران فقط ۲۸/۳۲ درصد از هزینه ماهیانه کارگران را پوشش می‌دهد، در صورتی که ایران از مجموع ۱۵ کشور اروپایی بزرگتر و ۵۶ برابر کل اروپا نفت و گاز کشف شده دارد و ۳۸ برابر اروپا ذخایر معدنی، ایران به تنهایی از کل اروپا ثروتمندتر است، اما خبری از رفاه معیشتی نیست.

خطیب جمعه امیرکلا تاکید کرد:یکی از روزنامه‌های دولتی، از شکسته شدن تابُوی آموزش جنسی، در کشور ابزار شادی کرد، شما را به خدا قسم، اقتصاد کشور را که به فنا دادید، راکتور انرژی هسته‌ای را بتن‌ریزی کردید، ارزش پول ملی را کاهش دادید،دیگر دست از سر نَوامیس ملت بردارید.

بابائیان ادامه داد: استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ انگ تروریست به همه مردم ایران می‌زند، آن وقت برخی مسئولین به جای پاسخ محکم می‌گویند لغو برجام باعث تهدید امنیتی اروپا می‌شود، یعنی این که خودمان هم می‌گوییم انرژی هسته‌ای، باعث تهدید دشمنان ماست، این مسئولین با هوش سرشار را باید قاب گرفت.

این مسئول تصریح کرد: مسئولین پاسخ دهد که هزینه راهبردی توافق به هر قیمت، کشور را به کجا خواهد برد، چرا قانون اقدام متقابل که یکی از شروط ۹ گانه در پذیرش برجام بود، انجام نمی‌شود و چرا حالا غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو را عملیاتی نمی‌کنند؟

امام جمعه امیرکلا با گرامی‌داشت یاد شهیدمدرس افزود: برجسته‌ترین اندیشه سیاسی شهید مدرس، عدم جدایی دین و سیاست بود، ایشان حق را با صدای رسا بیان می‌کردند، شجاعت داشتند و در برابر فشارهای سیاسی مرعوب نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام بابائیان یادآور شد: هنرمندان در ساخت سریال‌ها و فیلم‌ها، باید به مسائل ملی مانند فرهنگ شهادت ،دفاع‌مقدس، انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، انگیزه‌های ایمانی و شجاعت، استقلال و ظرفیت‌های علمی و عملی ملت ایران را بپردازند.

وی با بیان تلاش بی‌وقفه دشمن در نفوذ به کشور گفت: دشمن در اتاق فکر خود برنامه‌ریزی می‌کند که چطور در فرهنگ ملت ایران نفوذ کند و هدف جنگ نرم دشمن، دور کردن مردم از عرصه جهاد، مقاومت، تضعیف ایمان و انگیزه انقلابی مردم ماست، بنابراین انقلاب اسلامی برای استمرار و دوری از پوسیدگی نیاز به سه عنصر اساسی بنیان اندیشه‌ای و فکری، مدیریت و کار تشکیلاتی و خلاقیت  و زبان هنر برای باز تولید دارد، آیا حوزه و دانشگاه توان این باز تولید را دارند؟

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی  فقط بلدند که برجام را ماله‌کشی کنند،  می‌گویند بهره‌مندی از برجام نزدیک به صفر است اما هنوز معتقدند نقض فاحش برجام صورت نگرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.