امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62559
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 08 مرداد 1396 - 10:40 | | ارسال توسط :

محبت به اهل بیت مهم ترین وظیفه انسان است

معاون تهذیب حوزه علمیه جیرفت با توجه به این که امامزادگان ادامه راه اهل بیت هستند، گفت: اطاعت از اهل بیت انسان را به خدا می رساند؛ به همین دلیل مردم باید بدانند تنها راه رسیدن به خدا، ادامه دادن راه اهل بیت است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام علی بهروزه، معاون تهذیب حوزه علمیه جیرفت ، گفت: امامزادگان باید در جامعه به قطب فرهنگی و اقتصادی تبدیل شوند.

وی افزود: معنویت یکی از مهمترین حالاتی بود که انسان ها باید در زندگی خود داشته باشند و بهترین مکان برای کسب معنویت امامزادگان هستند.

حجت الاسلام بهروزه با اشاره به این که امامزادگان ادامه راه اهل بیت هستند، اظهار داشت: شناسایی و معرفت بیشتر به اهل بیت و امام زادگان، انسان را در رسیدن به کمال کمک می کند.

وی ابراز داشت: معرفت زمینه ارادت به اهل بیت برای انسان فراهم می کند و فردی که در زندگی خود به دنبال کسب معرفت نباشد نمی تواند زندگی خوبی داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه جیرفت با توجه به این که معرفت به اهل بیت زمینه ساز ارادت به آن ها است، خاطرنشان کرد: محبت به اهل بیت مهم ترین وظیفه برای انسان ها شمرده می شود و انسان زمانی می تواند در زندگی خود محب واقعی اهل بیت باشد که معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرد.

وی تصریح کرد: امامزادگان سبب آرامش در روی زمین هستند و اگر امامزادگان و عالمان دینی در روی زمین نبودند، زمین دیگر آرامشی نداشتند.

حجت الاسلام بهروزه با بیان این که اهل بیت نور جامه هستند، بیان داشت: مردم نباید امامزادگان را فقط به عبادت بشناسند بلکه آن ها در جنبه های سیاسی در کنار اهل بیت بودند و شهید شدن بعضی از امامزادگان گواه بر این مطلب است.

وی در اشاره به این که اهل بیت و قرآن دو چیز جداناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: مردمانی در دنیا موفق هستند که قرآن و اهل بیت را در زندگی خود داشته باشند و به هر دو عمل کنند.

وی در پایان گفت: اطاعت از اهل بیت انسان را به خدا می رساند و مردم باید بدانند تنها راه رسیدن به خدا، ادامه دادن راه اهل بیت است./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.