امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77782
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 08 بهمن 1396 - 12:00 | | ارسال توسط :

مدیر مؤسسه قائم آل محمد(عج) دقیانوس عنوان کرد: وقف زمین برای احداث مؤسسه توسط اهالی «کنارصندل»/ به دنبال اشتغال جوانان قرآنی

به گزارش بابل نوین، «کنارصندل» نام روستایی در جنوب شهرستان جیرفت است. منطقه‌ای دارای پیشینه‌ای تاریخی اما نسبتا محروم. روستایی که با وجود کمبود امکانات، مشتاقان زیادی برای یادگیری قرائت و مفاهیم قرآن دارد. معصومه شهدادنژاد از کمبود امکانات منطقه‌شان می‌گوید و اینکه مؤسسه‌اش چند سالی است که با کمک اهالی روستا فعالیت دارد و به […]

به گزارش بابل نوین، «کنارصندل» نام روستایی در جنوب شهرستان جیرفت است. منطقه‌ای دارای پیشینه‌ای تاریخی اما نسبتا محروم. روستایی که با وجود کمبود امکانات، مشتاقان زیادی برای یادگیری قرائت و مفاهیم قرآن دارد.
معصومه شهدادنژاد از کمبود امکانات منطقه‌شان می‌گوید و اینکه مؤسسه‌اش چند سالی است که با کمک اهالی روستا فعالیت دارد و به آموزش کودکان و خانواده‌ها درحوزه‌ یادگیری قرائت قرآن و مفاهیم آن می‌پردازد.
مدیر مؤسسه قائم آل محمد(عج) دقیانوس از برگزاری جلسات خانگی خارج از مؤسسه نیز می‌گوید که هفته‌ای یکبار به صورت گردشی در خانه‌های اهالی روستا برگزار می‌شود و به زودی به هفته‌ای سه جلسه در هفته افزایش پیدا خواهد کرد. در این جلسات خانگی حدودا یک جزء قرآن تلاوت شده و حاضران جلسه بعد از آموزش روخوانی و روان‌خوانی به یادگیری مفاهیم آیات تلاوت شده می‌پردازند.

این مربی و فعال قرآنی که در شرایط سخت و کمبود امکانات خود موفق به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته ادبیات عرب شده است و در دوره‌های مربی‌گری قرآن شرکت کرده از سختی‌های کار قرآنی و فرهنگی در محیطی که با کمبود امکانات مواجه است، این‌گونه بیان می‌دارد: در دولت نهم و دهم خیلی به ما کمک می‌شد، اما الان مسئولان هیچ توجهی به ما نمی‌کنند و هیچ نهاد یا سازمانی از فعالیت‌های مؤسسه ما حمایت نمی‌کند.
این فعال قرآنی با اشاره به اینکه علاوه بر آموزش‌ قرآن قصد ایجاد اشتغال برای جوانان قرآنی داریم، اما این نیازمند حمایت و کمک‌های سازمانی است، افزود: تمام کارهای مؤسسه را شخصا انجام می‌دهم و هیچ نیروی انسانی ندارم، چون به کارگیری نیرو مستلزم تأمین هزینه‌های آن است و این شرایط برای ما مهیا نیست.
وی گفت: اخیراً با کمک اهالی روستا، قطعه زمینی برای مؤسسه وقف شده، همچنین هزینه‌های مربوط به اخذ مجوزهای لازم و گودبرداری‌‌ زمین جهت ساخت و ساز نیز به وسیله همین عزیزان تأمین شده است.
مدیر مؤسسه قائم آل محمد(عج) دقیانوس در پایان دلیل انتخاب نام مؤسسه را اینگونه عنوان کرد: برای ثبت نام مؤسسه باید از اسم خاصی استفاده می‌شد، دقیانوس نام شهری تاریخی با قدمت چندین هزارساله است که توسط باستان‌شناسان در تپه‌های تاریخی کنارصندل که خود مربوط به تمدن عصر برنز است، کشف شده است.
یادآور می‌شود، مؤسسه قائم آل محمد(عج) دقیانوس، واقع در شهرستان جیرفت، روستای کنارصندل، جنب مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌های مؤسسه با شماره تلفن ۰۹۳۷۵۵۳۸۰۸۹ تماس حاصل کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.