امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79108
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اقتصادی, گالری عکس, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 30 بهمن 1396 - 19:49 | | ارسال توسط :

مراسم افتتاحیه و رونمایی از تمبر نخستین نمایشگاه تخصصی برنج مازندران در بابل

نخستین نمایشگاه علمی و تخصصی برنج مازندران همراه با رونمایی از تمبر ویژه این نمایشگاه آغاز به کار کرد.

به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه علمی و تخصصی برنج مازندران عصر دوشنبه ۳۰ بهمن در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

این همایش تخصصی با حضور خیریان‌پور معاون استاندار، گلچوب مدیرکل دفتر امور هماهنگی استانداری، دلاور حیدرپور مدیر جهادکشاورزی مازندران، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل، قربانعلی ولی‌زاده‌بورا فرماندار ویژه شهرستان، روسای جهاد کشاورزی  و کشاورزانی از سراسر استان همراه بود.

ولی‌زاده‌بورا در ابتدای این مراسم  اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه با حضور از ۴۹ شرکت و ۷۰ غرفه و کارگاه آموزشی فرصت مغتنمی است برای ارتقای مهارت و دانش کشاورزان عزیز، معرفی دستاوردها و ادوات کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی زیرکشت برنج و برندسازی و شناسنامه‌دار کردن برنج تولیدی است.

وی افزود: محصول برنج یکی از پایدارترین محصولات زراعی در شمال کشور بوده است و حدود۷۰ درصد مردم مازندران ارتباط تنگاتنگی را با این محصول دارند، به طور متوسط ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد ناخالص اراضی مازندران از محل تولیدات برنج است و مسئله تولید برنج نیز با بازرگانی و تجارت ارتباط دوسویه و تنگاتنگی دارد که اگر این دو امر باهم به درستی متصل شود قطعا مزیت‌های برنج در سطح استان خود را بیشتر و بهتر نشان خواهد داد، بنابراین برای ساماندهی تجارت برنج و حفظ برند کیفی واجب است کشاورزان و همه ما مسئولان برای این جایگاه تلاش‌های لازم را داشته باشند.

فرماندار ویژه بابل  برگزاری این نمایشگاه را در جلوگیری از برنج‌های وارداتی موثر دانست و  ادامه داد: با شناسنامه‌دار کردن برنج‌های تولیدی امیدواریم در آینده نزدیک جشن خودکفایی برنج را داشته باشیم.

دلاور حیدپور در بخش دیگر مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: نمایشگاهی که امروز شاهد برگزاری آن هستیم مقدمه‌ای برای افتتاح دبیرخانه تخصصی برنج کشور در مازندران خواهد بود.

وی افزود: برنج از اصلی‌ترین غذای مردم است و باتوجه به نقشی که مازندران در کشور دارد می‌طلبد که در راستای حفظ، توسعه و هدایت برنج در این استان سرمایه‌گذاری انجام شود و برای ایجاد اشتغال از این ظرفیت استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام روحانی امام‌جمعه بابل ضمن سخنرانی و بیان اهمیت توجه به تولید برنج، از تمبر یادبود نخستین نمایشگاه تخصصی و علمی برنج مازندران رونمایی کرد.

در پایان حیدرپور مدیرجهادکشاورزی مازندران به همراه مسئولان حاضر ربان افتتاحیه نمایشگاه را بریدند و از غرفه‌های آن بازدید به عمل آوردند.

گفتنی‌است نمایشگاه فوق از امروز ۳۰ بهمن آغاز به کار کرد و تا سوم اسفند از ساعت ۱۵ الی ۲۱ دایر خواهد بود.

خبرنگار: ربابه قنبری مصیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.