امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77995
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : 12 بهمن 1396 - 21:16 | | ارسال توسط :

مراقب حملات فیشینگ باشید

به گزارش بابل نوین،فیشینگ زمانی اتفاق میافتد که مجرمان سایبری برای شما ایمیلی ارسال می‌کنند و با استفاده از حقه‌های شما را ترغیب می‌کنند که فایل آلوده‌ای را که پیوست شده باز یا اجرا کنید و یا یک وب سایت مخرب را باز کنید. در صورت انجام این کار ممکن است کامپیوتر شما آلوده شود. […]

به گزارش بابل نوین،فیشینگ زمانی اتفاق میافتد که مجرمان سایبری برای شما ایمیلی ارسال می‌کنند و با استفاده از حقه‌های شما را ترغیب می‌کنند که فایل آلوده‌ای را که پیوست شده باز یا اجرا کنید و یا یک وب سایت مخرب را باز کنید. در صورت انجام این کار ممکن است کامپیوتر شما آلوده شود.

هکرها همیشه در حال بروز رسانی و تغییر روشهای حمله هستند. اغلب مجرمان سایبری از روشی به نام فیشینگ برای حمله و آلوده کردن قربانی استفاده میکنند.

فیشینگ زمانی اتفاق میافتد که مجرمان سایبری برای شما ایمیلی ارسال می‌کنند و با استفاده از حقه‌های  شما را ترغیب می‌کنند که فایل آلوده‌ای را که پیوست شده باز یا اجرا کنید و یا یک وب سایت مخرب را باز کنید. در صورت انجام این کار ممکن است کامپیوتر شما آلوده شود.

اگرچه باج افزار WannaCry از این روش برای حمله استفاده نمی‌کند ولی بسیاری از حملات دیگر و اکثر باج‌گیرها این روش را برای حمله به کار می‌گیرند.
علاوه بر این، مجرمان سایبری که WannaCry را ایجاد کردند، مطمئنا روش های حمله خود را به روز می‌کنند و در ماه‌های آتی با تکنیک های جدید نظیر فیشینگ باعث آلودگی کامپیوترهای بیشتری خواهند شد.

کلید محافظت از خود در قبال حملات ایمیلی رجوع به عقل سلیم (common sense) است. اگر ایمیلی به نظر عجیب، بسیار مشکوک و یا به نظر فرصتی استثنایی و فریبنده به شما پیشنهاد می‌کند، به احتمال زیاد یک حمله سایبری است.

هیچ‌گاه روی لینک‌های داخل ایمیل کلیک نکنید و همینطور فایل‌های پیوست آنهار را باز نکنید.

ایتنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.