امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63099
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 16 مرداد 1396 - 11:08 | | ارسال توسط :

مسائل فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت قرار گیرد

امام جمعه بابل گفت: نیاز امروز جامعه و تاکیدات مقام معظم رهبری به مسائل علمی با رویکرد جهادی و تولید علم مورد توجه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در دیدار رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بابل اظهار کرد: نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای توسعه کشور، نقشی مهم در ارتقای علمی و توسعه فرهنگی جامعه است و باید توصیه‌های رهبری در عرصه تولید علم برای دست‌یابی به پیشرفت مدنظر مسئولان این مجموعه‌های آموزشی قرار گیرد.

وی افزود: زیرساخت پیشرفت و توسعه در سایه پژوهش به دست می‌آید و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از رویش‌های انقلاب این نقش را پیشروتر از دیگر مراکز علمی کشور می‌تواند به نتیجه برساند.

امام جمعه بابل با اشاره به تغییرات انجام شده در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی کشور و انتصاب رییس جدید دانشگاه آزاد بابل ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی است و باید با شناسایی این ظرفیت‌ها آن را به توان علمی و پژوهشی مناسب در تراز نظام اسلامی رساند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برطرف کردن نواقص و اشکالات در مدیریت دانشگاه آزاد بابل مهم و غیرقابل انکار است و یکی از گلایه‌های اساتید برجسته دانشگاه آزاد، عدم توجه به شانیت اساتید بود که امیدواریم این مساله در این مجموعه برطرف گردد.

حجت‌الاسلام  روحانی با تاکید بر توجه به امور فرهنگی در سطح دانشگاه آزاد گفت: در گذشته توجه به توسعه فیزیکی و عمرانی دانشگاه آزاد بسیار مورد توجه بود و در حال حاضر امیدواریم با اتمام توسعه فیزیکی در مراکز مختلف این دانشگاه، رویکرد فرهنگی و توجه به امور فرهنگ دینی بیش از گذشته باشد.

وی افزود: کیفی‌سازی خدمات و ارتقای سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی لازمه رشد و توسعه این دانشگاه است و باید فضای داخلی میان کارکنان، اساتید و دانشجویان فضایی توام با رافت و همدلی باشد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل توجه به امور جهادی و حمایت از تشکل‌های فعال در راستای ترویج مبانی انقلاب به ویژه بسیج دانشجویی در بین دانشجویان را در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به جهاد علمی و تزریق روحیه جهادی میان اساتید و دانشجویان موجب افزایش انگیزه آنان برای برطرف کردن مشکلات جامعه می‌شود.

وی در پایان گفت: سابقه علمی و دینی شهرستان بابل در طول تاریخ توجه مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به حوزه فرهنگ دینی بیشتر می‌طلبد و امروز باید دانشجویان متدین و با تراز علمی بالا از مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.