امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58495
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 11 خرداد 1396 - 14:10 | | ارسال توسط :

معرفی ۲۹۷ منتخب اولین انتخابات الکترونیک خانه های مطبوعات کشور

به گزارش بابل نوین، ستاد مرکزی انتخابات خانه‌های مطبوعات در اطلاعیه ای ضمن سپاس از حضور با شکوه خانواده بزرگ رسانه در نخستین انتخابات الکترونیک خانه‌های مطبوعات سراسر کشور، اعلام کرد: مشارکت ۹۱ درصدی دراین دوره انتخابات، نشانه تعهد اعضای خانه های مطبوعات و امانت سپردن بار سنگین مسئولیت بر دوش منتخبان است. دراین اطلاعیه […]

به گزارش بابل نوین، ستاد مرکزی انتخابات خانه‌های مطبوعات در اطلاعیه ای ضمن سپاس از حضور با شکوه خانواده بزرگ رسانه در نخستین انتخابات الکترونیک خانه‌های مطبوعات سراسر کشور، اعلام کرد: مشارکت ۹۱ درصدی دراین دوره انتخابات، نشانه تعهد اعضای خانه های مطبوعات و امانت سپردن بار سنگین مسئولیت بر دوش منتخبان است.
دراین اطلاعیه با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۱۲ نفر در نخستین انتخابات الکترونیک خانه های مطبوعات مشارکت کردند، آمده است: در این انتخابات، بیشترین مشارکت در استانهای «مازندران، ایلام، بوشهر» با ۹۸ درصد به ثبت رسیده و استان فارس با ۷۸ درصد کمترین میزان مشارکت را داشته است.
ستاد مرکزی انتخابات خانه‌های مطبوعات در ادامه ذکر چند نکته را ضروری دانسته است:
-مطابق اساسنامه، چنانچه در برخی نقش ها نامزدی وجود نداشته، از افرادی که بیشترین رای را به دست آورده اند برای این نقش ها جایگزین می شود.
– نتایج زیر نتایج ابتدایی است که بعد از بررسی های تکمیلی با محوریت اساسنامه خانه مطبوعات، به صورت نهایی اعلام خواهد شد.
– افرادی که کارمند دولت یا نهادهای عمومی هستند در صورت رأی‌آوری، جای خود را به نفرات بعدی می‌دهند مگر آن که منتخبی برای تصدی آن نقش وجود نداشته باشد.
– از رسانه‌هایی با صاحب امتیاز واحد، حداکثر ۳ نفر می توانند در ترکیب اصلی و علی‌البدل هیات مدیره، حضور یابند مگر آن که منتخبی برای آن نقش وجود نداشته باشد.
– با توجه به وصول گزارش هایی مبنی بر تایید عضویت افرادی که دارای شرایط عضویت نیستند، در صورت گسترده بودن این امر، انتخابات استان ذیربط ابطال خواهد شد.
– چنانچه بعد از اعلام نتایج، افرادی که مشمول ارائه برگه عدم سوء پیشینه بوده‌اند، در مهلت مقرر آن را بارگذاری نکنند، فرد علی البدل جایگزین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخستین انتخابات الکترونیک خانه مطبوعات روز گذشته، دهم خردادماه همزمان با تهران در ٢٠ استان برگزار و تا ساعت ۱۶ دیروز ادامه داشت.
در مجموع دو هزار و ٢١٢ نفر که عضویت آنها توسط خانه های مطبوعات هر استان و با نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها تایید شده بود، می توانستند در این انتخابات شرکت کنند که از میان آنها‌، دو هزار و ۱۲ نفر در فرآیند رای گیری شرکت کردند.
همچنین۴٩١ نفر به عنوان نامزد انتخابات تایید شدند که از این تعداد ٣۶٣ نفر برای عضویت در هیات مدیره و ١٢٨ نفر برای بازرسی نامزد شده بودند.
بسیاری از فعال رسانه و مطبوعات سراسر کشور، برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک را که برای نخستین بار به اجرا و عمل درآمده است ایده ای نو در جهت شفاف سازی، بالا بردن سرعت، ایجاد امنیت و برطرف کردن دغدغه خود اعلام کردند.
در دولت یازدهم و شروع به کار این دوره معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال گذشته، فعالیت های ویژه ای در حوزه مطبوعات از جمله الکترونیکی کردن مراحل اداری و ایجاد شفافیت در ارائه مجوز، صورت گرفته است که برگزاری الکترونیک انتخابات خانه های مطبوعات سراسر کشور از جمله آنهاست./ص

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.