امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 23855
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 27 فروردین 1395 - 23:37 | | ارسال توسط :

منطقه گاودشت از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب سایت فرودگاهی نیست

رئیس مجمع نمایندگان شمالی کشور در راستای پیگیری‌های گذشته احیاء فرودگاه احمدکلا، طی نامه‌ای به وزیر محترم راه و شهرسازی متذکر شدند، منطقه گاودشت در حوزه شهرستان بابل و جزو بخش بندپی‌غربی می‌باشد و هرگونه اقدام در آن هماهنگی با مسئولان و نمایندگان شهرستان را می‌طلبد.

منطقه گاودشت بابل از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب سایت فرودگاهی نمی باشد.

مخالفت جدی حجت‌الاسلام علی اکبرناصری در خصوص تغییر کاربری مرکز تحقیقات کشاورزی منطقه گاودشت جهت احداث فرودگاه، و درخواست قاطع جهت احیاء فرودگاه متروکه احمدکلا.
به گزارش بابل نوین به نقل از مازنیوز، رئیس مجمع نمایندگان شمالی کشور در راستای پیگیری های گذشته احیاء فرودگاه احمدکلا، طی نامه ای به وزیر محترم راه و شهرسازی متذکر شدند، منطقه گاودشت در حوزه شهرستان بابل و جزو بخش بندپی غربی بابل می باشد و هرگونه اقدام در آن هماهنگی با مسئولان و نمایندگان شهرستان را می طلبد.
متن نامه به شرح زیر می باشد.
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر آخوندی
وزیر محترم راه و شهر سازی دام توفیقه
سلام علیکم با ابراز تحیات وافره
عطف به نامه جنابعالی به وزیر محترم جهاد کشاورزی مورخه ۹۵/۱/۸ به شماره ۱۱۵/۱۰۰/۰۲ در رابطه با درخواست زمین گاودشت جهت احداث فرودگاه، نظر مقام عالی وزارت را به موارد ذیل الذکر جلب می نمایم.
اولا امعان نظر بر ضرورت احداث فرودگاه در منطقه مورد تقدیر است.
ثانیا گاودشت در حوزه شهرستان بابل و جزو بخش بندپی غربی بابل می باشد و هرگونه اقدام در آن هماهنگی با مسئولان و نمایندگان شهرستان را می طلبد.
ثالثا زمین مزبور مرکز تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است و در خطه شمال و مازندران که قطب کشاورزی است نیاز مبرم به آن می باشد و از قرار مسموع این امر مورد مخالفت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می باشد.
رابعا از قرار معلوم زمین مزبور از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب سایت فرودگاهی نمی باشد.
خامسا احیاء فرودگاه متروکه احمدکلا واقع در حد فاصل بابل و بابلسر، با عنایت به سابقه و کاربری فرودگاهی و ثبت در  ICAO (سازمان بین المللی هوانوردی کشوری) و در مرکزیت جغرافیایی استان مازندران که قریب دو میلیون جمعیت از شهرستان های بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، و دهها شهرک ساحلی، خاصه در کنار شهر ساحلی توریستی بابلسر و با توجه به توجیه کامل اقتصادی و مورد پیگیری مجدانه مسئولان استان و اتفاق نظر مسئولان و نمایندگان شهرستان های مزبور بوده، مورد درخواست قاطع می باشد.
مستدعی است دستور فرمایید اقدام لازم و عاجل معمول گردد. بذل عنایت جنابعالی در اجرائی شدن فرودگاه مزبور مورد تقدیر و سپاس می باشد.
و من الله التوفیق
علی اکبر ناصری
نماینده مردم  شریف شهرستان بابل و رئیس مجمع نمایندگان استانهای شمالی کشور
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.