امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61804
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 تیر 1396 - 13:39 | | ارسال توسط :

موگرینی: برجام سراسر جهان را امن تر کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: توافق هسته ای ایران جهان را امن تر کرده است.

به گزارش بابل نوین، به نقل از پایگاه اینترنتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فدرکا موگرینی — مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا — گفت: برجام سراسر جهان را امن تر کرده است.

فدریکا موگرینی در مراسم دریافت جایزه فرهنگی صلح ۲۰۱۶ هسن (ایالت هسن آلمان) به خاطر تلاش هایش در مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: دستیابی به راه حل‌ها از طریق همکاری ممکن است دشوار و حتی دردناک باشد؛ اما نتیجه همواره بهتر، قوی تر و پایدارتر است. توافق ایران نمونه ای در این زمینه است که چگونه اتحادیه اروپا بر روی ایجاد صلح از طریق چندجانبه گرایی سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: برنامه جامع اقدام مشترک با ایران که در سال ۲۰۱۵ درباره آن توافق شد نتیجه یک روند جمعی بود. ما بدون کمک هر یک از طرف ها از اتحادیه اروپا تا ایران و شش قدرت روی میز به توافق نمی رسیدیم. صلح مسئولیت جمعی است و نتیجه این روند جمعی توافق خوب و قوی بود تا با گذشت زمان و تغییر دولت ها امتحانش را خوب پس دهد. توافقی که براساس راستی آزمایی ها است و براساس حسن نیت نیست. توافقی که هر کسی علاوه بر ایران می تواند به خاطر هر نقضی مسئول شناخته شود.

موگرینی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت مرتب درباره اجرای کامل مفاد این توافقنامه گواهی داده است. این توافق سراسر جهان را امن تر کرده است. این توافق خطر مناقشه جدید و ویرانگرتر را متوقف کرد و فرصت های جدیدی را برای همکاری گشود./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.