امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65753
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 26 شهریور 1396 - 11:00 | | ارسال توسط :

نخستین جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد ارتباط سازنده میان خبرنگاران و سیاستگذاران حوزه رفاه اجتماعی در کشور خبر داد.

به گزارش بابل نوین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: موضوع‌ها و اولویت‌های جامعه در برخی موارد ممکن است که از سوی سیاستگذاران نادیده گرفته شود و خبرنگاران با برجسته‌کردن و پرداختن به مسائل اجتماعی و پیگیری و مطالبه رسیدگی به آنها، نقش غیرقابل انکاری در مراحل مختلف سیاستگذاری، به‌ویژه سیاستگذاری رفاهی دارند.

وی تصریح کرد: معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه مبارزه با فقر، در تلاش است از اصحاب رسانه که در برجسته‌کردن عوامل موثر در ایجاد فقر و نیز نقد رویه‌ها و سازوکارهای اجرایی ایجادکننده یا افزایش‌دهنده فقر می‌کوشند، تجلیل به عمل آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یکی از پیوندهای میان خبرنگاران و حوزه سیاستگذاری اجتماعی را مطالبه‌گری خبرنگاران برای در دستورکار ماندن مسائل اجتماعی دانست و افزود: با برگزاری نخستین جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی، علاوه بر برقراری تعامل موثرتر میان خبرنگاران و دستگاه سیاستگذاری، آثار خبرنگاران در محورهای جشنواره، گردآوری و مستند می‌شود.

وی تصریح کرد: مستندسازی آثار خبرنگاران در حوزه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند چشم‌انداز گسترده‌تری از مسائل، اولویت‌ها و حساسیت‌های اجتماعی به‌ویژه در زمینه سیاستگذاری کاهش فقر باشد.

اصغری خاطرنشان کرد: هر خبرنگار می‌تواند حداکثر ۲ اثر خود را در محورهای مشخص‌شده‌ به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و فرم شرکت در جشنواره و مقررات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایت خبری تحلیلی تامین ۲۴ به آدرس www.tamin24.ir و سایت این اداره کل قابل دسترسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: امیدواریم با سبک خاصی که از خبرنگاران مازنی وجود دارد با حضور پرشور در این جشنواره رسانه ها و خبرنگاران استان مانند همیشه جزو برترین ها باشند.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه این جشنواره نیز ۲۵ مهرماه همزمان با روز جهانی مبارزه با فقر برگزار می‌شود.

شایان ذکر است نخستین جشنواره «رسانه و رفاه اجتماعی» در ۸ محور نقد سیاست‌های غلط اجرایی درحوزه فقرزدایی، تاثیر بیکاری در افزایش فقر و بزهکاری، نقش فقر در افزایش اعتیاد و تاثیر آن برخانواده، افزایش آمار طلاق، افزایش حاشیه‌نشینی، تغییرات اقلیمی و مهاجرت از روستاها به شهرها، زندگی زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست، نقش فقر در افزایش کودکان کار و معلولیت در حال برگزاری است و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا تاریخ ۱۰ مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.