امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20151
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, گالری عکس, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 23 آذر 1394 - 21:34 | | ارسال توسط :

نشست پژوهش و سینما در بابل برگزار شد

به همت آموزشگاه سینمایی نگاه برتر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل نشست پژوهش و سینما در مجتمع سینمایی این شهربرگزار شد.

۱ (۸)

به گزارش بابل نوین، نشست صمیمی هنردوستان و هنرمندان عرصه سینما به همت آموزشگاه سینمایی نگاه برتر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل و با حضور محمد محمدی رئیس اداره سینمایی، حسین نورانی مدیر پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و حجت الاسلام عباس پورکریم کارشناس مذهبی برگزار شد.

در ابتدای این نشست عیسی محمدی فیروزجائی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل با تشکر از حاضرین در جلسه گفت : هر گونه فعالیتی در جهان امروز مستلزم پژوهش و تحقیق است، نقد و بررسی و نگاه نقادانه ،نیاز امروز جامعه ما و لازمه موفقیت در امور است که مقوله مهم و اثر گذار سینما و فیلم نیز از این امر مستثنی نیست.

پس از خیر مقدم ریاست ارشاد اسلامی بابل، محمد محمدی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل، ضرورت استمرار چنین جلساتی را مورد تاکید قرار دادند.
نورانی مدیر پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌عنوان سخنران بعدی این نشست اظهار داشت: فیلمی که بر پایه تحقیق، بررسی و شناخت تولید شود در برقراری ارتباط و انتقال پیام مخاطبان توفیق بیشتری خواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام پورکریم کارشناس فرهنگی مذهبی در حوزه سینما به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تعالی روح انسانی در گستره سینما پرداخت و با اشاره به این نکته که: اگر پژوهش در ابتدای کارفیلم و فیلم‌نامه نباشد به همان الیناسیون(ازخودبیگانگی) و پوچی مذهبی و دینی خواهد رسید .

وی از علاقه مندان به حوزه سینمای متعهد خواست با تحقیقات گسترده و استفاده از نظرات صاحب نظران این حوزه پویاتر در این عرصه گام بردارند.

آخرین سخنران این نشست مهرداد یوسف‌نیا مدیر آموزشگاه سینمایی نگاه برتر با تشکر از حضور علاقه‌مندان به حوزه فیلم و سینما در جلسات هفتگی این آموزشگاه از حجت الاسلام پورکریم بدلیل حضور یک نماینده از جامعه روحانیت در این کارگاه‌ها تشکر و آن را نکته ای قابل اتکا و اعتماد مسئولین حوزه و نظام مقدس جمهوری اسلامی به هنرمندان عرصه فیلم و سینما دانست.
در پایان فیلم‌نامه کوتاه “حرف نا تمام” به نویسندگی احمد شهبازی ضمن خوانش، مورد نقد و بررسی حاضران قرار گرفت و از برخی از فعالان هنر هفتم در بابل با اهدای جوایزی تقدیر شد.

گفتنی است جلسان کارگاه نقد فیلم و فیلم‌نامه آموزشگاه نگاه برتر بصورت هفتگی یک شنبه هاساعت ۴ الی ۶ عصر در محل این آموزشگاه حد فاصل میدان شهید کشوری و شهیدکارگر بابل برگزار می شود.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.