امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63331
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 20 مرداد 1396 - 14:32 | | ارسال توسط :

نمایندگان حقیقی ملت شهدای مدافع حرم هستند نه سلفی‌بگیران با زن بیگانه در مجلس

امام‌جمعه بابل گفت: اینان(شهدای مدافع حرم) نماینده حقیقی ما هستند نه کسانی که برای عکس سلفی‌گرفتن با خفت و ذلت با زنی بیگانه در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر مسابقه می‌دادند، این شهدای مدافع حرم نمایندگان حقیقی عزت ما هستند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز سیاسی عبادی جمعه بابل با تبریک سالروز ورود آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی اظهار کرد: صبر و مقاومت آزادگان در دوران اسارت قابل تجلیل است، آزادگان حامل عزت و فرهنگ مقاومت هستند، امروز فرهنگ مقاومت تعالی بخش عظمت ماست و هر چه داریم از فرهنگ مقاومت است.

وی افزود: باید این عزت را در خانواده خود نگه بدارند، با نگارش خاطرات خود آن را به دیگران انتقال دهند تا نسل‌های بعد قدردان این زحمات باشد و فرهنگ مقاومت به آن‌ها منتقل شود.

امام جمعه بابل با اشاره به روز و هفته خبرنگار و تبریک به اصحاب رسانه ادامه داد: خبرنگاران تلاشگران عرصه رسانه با زحمات و تلاش‌های خود انتقال‌دهنده دردها و مشکلات جامعه به مردم و مسؤولان هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خبرنگار نباید قلم به مزد باشد و به نفع نیل دیگران خبر بنویسد، باید واقعیت‌ها را صادقانه منتقل کند تا هم مسئولان و هم مردم آگاهی کامل پیدا کنند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشارع به وضعیت کشاورزان گقت: مسئولان جهاد کشاورزی باید با ترغیب کشاورزان به کشت دوم برنج زمینه خودکفایی کشور را فراهم کنند اما متاسفانه برخی‌ها به بهانه آماده‌سازی زمین برای کشت دوم به آتش‌زدن کاه‌ها اقدام می‌کنند و متاسفانه امسال این اقدام نادرست بیش از سال‌های گذشته بود.

وی تاکید کرد: اقدام بخشنامه‌ای برای ممانعت از آتش‌زدن کاه‌ها فایده‌ای ندارد و باید جلوی این خسارت بزرگ گرفته شود، کاه علوفه‌ای بسیارمفید برای دام‌ها است و بخشداران، دهیاری‌ها و جهاد کشاورزی با جمع کردن کشاورزان راه‌های جمع‌آوری کاه‌ها و انتقال آن برای رشد دامپروری، خودکفایی و رشد این صنعت را آموزش دهند.

خطیب جمعه بابل با انتقاد تند از وزارت کشاورزی اظهار کرد: متاسفانه با ورود شدید برنج خارجی به مازندران برخی سودجویان اقدام به مخلوط کردن با برنج خارجی می‌کنند، این درد بزرگی است، برنج خارجی به وفور وارد این شهر می‌شود و این برنج‌های خارجی در منازل و انبارهای برخی از تجار با برنج ایرانی مخلوط می‌کنند و به شهرهای دیگر می‌فرستند.

وی ادامه داد: متاسفانه شنیده شده است که تجار پاکستانی در این شهرستان حجره‌ای آماده کردند تا برنج پاکستانی را عرضه کنند، مخلوط کردن برنج خیانت بزرگی است و باید مسئولان بوژه تعزیرات حکومتی با این لکه ننگ به شدت برخورد کند، زکات برنج از مستحبات برکت آفرین است.

روحانی با اشاره به مشکلات مردم از دولت جدید خواست تا در جهت رفع این مشکلات اقدام کند و گفت: در نظر سنجی وزارت ارشاد بیش از ۱۴ هزار نفر مردم بیشترین مشکلات خود را گرانی، فقر، بیکاری، بی‌عدالتی، فساد اقتصادی، طلاق و بی‌حجابی بیان کردند پس دولت حل این مشکلات را در اولویت قرار دهد.

وی تصریح کرد: دولت وعده‌های حل مشکلات اساسی مردم را از یاد نبرد، دولت با کابینه تازه نفس با قوت، قدرت و تجربه چهار سال گذشته کار کند و به گونه‌ای نشود که بعد از چهار سال دولت در میان انبوده مشکلات تنها با یک عذرخواهی کار را به دولت بعد بسپارد.

امام جمعه بابل با تشکر از عملکرد نیروی انتظامی این شهرستان افرود: از نیروی انتظامی برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی تقدیر می‌کنم، نیروی انتظامی برای مقابله با بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها یک تنه اقدام می‌کند با پدیده برهنگی مقابله شود تا کسی اجازه تعرض به ارزش‌ها را پیدا نکند.

این مقام مسئول با اشاره به انتخاب دو جوان بابلی در میان برترین‌های کنکور ۹۶ اظهار کرد: دو دانش آموز بابلی در گروه تجربی در کنکور سراسری رتبه عالی به دست آوردند آقایان محمد رضا نادری با رتبه سوم و یاسمین میر با رتبه ششم موجب افتخار این شهرستان شدند و نشان دادند که بابل دارای ظرفیت بزرگی است و یک تنه ظرفیت یک استان را در خود جای داده است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به جنایات اخیر داعش تاکید کرد: آخرین شهید مدافع حرم که عناصر داعش سرش را از بدنش جدا کردند و فیلم و عکسش را منتشر کردند شهید حججی بود که خدا رحمتش کند و باید قدردان این ایثارگری‌های مدافعان حرم که با حضور در کیلومترها آن سوی مرزها مدافعان کشور هستند باشیم.

وی در پایان گفت: اینان(شهدای مدافع حرم) نماینده حقیقی ما هستند نه کسانی که برای عکس سلفی‌گرفتن با خفت و ذلت با زنی بیگانه در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر مسابقه می‌دادند، شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی با استقامت و پایداری با جدا شدن سر از بدنش برای ما عزت می‌آفرینند و این شهدای مدافع حرم نمایندگان حقیقی عزت ما هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.