امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77631
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 06 بهمن 1396 - 15:22 | | ارسال توسط :

نمایندگان مجلس در سایه بی‌عرضگی و بی‌توجهی به امور مردم رسیدگی نمی‌کنند/ ایجاد خط امید زدایی در کشور خطرناک است/حماسه ۶ دی آمل باید به عنوان فرهنگ به نسل‌ها منتقل شود

نماز عبادی- سیاسی جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی شهرهای مختلف شهرستان بابل برگزار و خطبای نمازجمعه مشکلات مردم از وضع موجود، گلایه‌ها نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس، وضعیت بودجه شهرستان و انتشار ناامیدی در جامعه را بررسی کردند.

به گزارش بابل نوین، مردم خداجوی و مومن امروز ششم بهمن در صفوف منظم خطبه‌های نماز جمعه‌های شهرهای مختلف شهرستان بابل حاضر و به نکاتی که ائمه جمعه ایراد فرمودند گوش دادند.

نمایندگان مجلس در سایه بی‌عرضگی و بی‌توجهی به امور مردم رسیدگی نمی‌کنند/ یکی از نمایندگان بابل به دنبال تغییر مدیران شهرستانی است گویا خبر از وظایف نمایندگی خود ندارد

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل با اشاره به اهمیت مراسم عزای فاطمی اظهار کرد: مراسم عزای فاطمیه و برپایی آن را جدی بگیرید، حیات شیعه در برپایی محافل عزا است، حریم اهل بیت(ع) و حرمت‌ها باید حفظ شود.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر افزود: دهه فجر امسال تقریبا چهلمین سال انقلاب و شکوفایی آن است همه دستگاه‌ها اداری و نهادها، بازاریان و مردم انقلابی در فضاسازی منطقه و برپایی جشن‌های دهه انقلاب ولو به نصب یک پرچم اهتمام کنند، همه این امور را به دستگاه اداری و نهادهای انقلابی حواله ندهید.

امام جمعه بابل ادامه داد: تمام تلاش دشمن برای زیر سوال بردن انقلاب است و تبلیغات دشمن برای این است که برکات انقلاب اسلامی را از چشم جامعه بیاندازد.

این مسئول تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر شعارهای رذیلانه برخی کاملا معلوم بود که اساس اسلام و انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند، باید انقلاب اسلامی را به نسل معاصر و نوجوان بشناسیم که این ملت در این چهار دهه به برکت انقلاب اسلامی آزادترین و عزتمندترین نظام در سطح دنیاست.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ما باید قدردان انقلاب اسلامی و مسیر طی شده در این چهل سال باشیم همانطوری که رهبر معظم انقلاب این مسیر را ریل گذاری کرده‌اند که این ریل‌ها ریل‌های درستی هستند مبادا خدای ناکرده تبلیغات دشمن در ما اثر بگذارد و زمینه را برای شکست و انفعال ما ایجاد کند، دشمنان در این روزها تلاش فراوانی را انجام می‌دهند اما حرف آخر را ملت قدرتمند ایران خواهد زد و حرف خود را در دنیای معاصر به کرسی خواهد نشاند.

وی با انتقاد تند از برخی مسئولان افزود: در طول سالیان متمادی ابراز گلایه و نگرانی از تخصیص ضعیف و ناعدلانه اعتبارات شهرستان بابل ابراز کردیم، یکی از مدیران محترم کل گفت که در طول سالیان گذشته جفای بزرگی نسبت به اعتبارات ورزشی شهرستان بابل شده است، این‌ها اعتبارات یک شهرستان بزرگی مثل بابل را به اندازه یک شهرستان کوچک در نظر گرفته‌اند، قبلا گلایه کرده بودم و مسئولان وقت منکر آن شدند اما امروز اعتراف به جفای اعتبارات و بودجه‌ها نسبت به شهرستان بابل می‌کنند.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: در بسیاری از امور به این شهرستان جفا می‌شود و متاسفانه باز در اعتبارات استانی به این شهرستان جفا می‌شود، ۱۷سال است که پرژه آب‌رسانی و فاضلاب شهری در بابل هنوز به ثمر ننشست اما شهرهایی که بعدها این پروژه را شروع کردند امروز بهره‌بردار از این پروژه‌ها شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: تفاوت در اعتبارات و رفتاری جفا آلود در حق این شهرستان روا داشته می‌شود و نمایندگان این استان آنچنان به وظایف نظارتی خود عمل نمی‌کنند، یکی از دو نمایندۀ این شهرستان به دنبال تغییر مدیران شهرستانی است گویا که ایشان خبر از وظایف نمایندگی خود ندارند.

روحانی ادامه داد: وظیفه ایشان تامین مصالح مردم، پیگیری اعتبارات و مطالبات مردم است، آقایان نمایندگان، مردم شما را برای مطالبۀ حق خود انتخاب کرده‌اند اما آقایان دخالت‌های بی‌جا در امر مدیریت انجام می‌دهند؛ مصالح مردم اگر زیر سوال برود شما راضی می‌شوید؟

وی افزود: این شهرستان بزرگ چرا باید با یک شهرستان کوچک استان مقایسه شود، هدف انقلاب بزرگ اسلامی اجرای عدالت در جامعه است و حقیقتا خدمت بزرگی را در راستای عدالت انجام داده است، اما بعضی از افراد بخیل در اعتبارات با این نواقصی که ایجاد می‌کنند مانع رشد می شوند.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: نمایندگان مجلس در سایه بی‌عرضگی و بی‌توجهی به امور مردم رسیدگی نمی‌کنند، تقاضای مردم این است که مسئولان به تعهدات خود پایبند باشند.

 

آقایان نماینده به دنبال چند متر آسفالت نباشید کمبود قانون را برطرف کنید/ایجاد خط امید زدایی در کشور خطرناک است

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر گتاب اظهار کرد: جنگ روانی علیه امت اسلامی و ناامید کردن جوانان و جامعه از حربه‌ها و کارهای دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی افزود: مومنین ما امروز که در مرحله سوم انقلاب هستیم رهبر انقلاب و امام راحل فرمودند ما به اهداف  انقلاب دست نیافتیم و در این مرحله که در حال دولت‌سازی اسلامی هستیم همچنان مشکل داریم.

این مسئول ادامه داد: در مرحله دولت‌سازی اسلامی باید جهاد و مقابله کرد و رهبری می‌فرمایند باید جهاد کبیر کنیم در فضای مجازی و در جامعه جلوی امید زادیی را بگیریم و آن را تبدیل به امیدزایی کنیم، شیوه برخورد ما بسیار مهم است، باید مواظب نوع ارسال پیامک یا مطالب در فضای مجازی باشیم، نباید حاشیه سازی کرد و از مشکلات متن و اصلی جامعه خارج شد.

امام جمعه گتاب تصریح کرد: رییس محترم دولت، روسای قوا، وزرا و مدیران کل حاشیه‌سازی نکنند و ذهن‌ها را از اصل خارج نکنند، این در مسیر خواسته دشمن است.

حجت‌الاسلام تقی‌پور گفت: دشمنان خطوط اصلی که در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها دنبال می‌کنند شامل بی‌فرجامی انقلاب اسلامی، احساساتی شدن غیر معقولانه، فلاکت کشور القا شدن، ناگزیر بودن از حذف نظام سلطه و در نهایت ناکارآمدن نشان دادن نظام اسلامی است که باید به طور جد آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اهمیت امید در جامعه ما افزود: خطی که به‌دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است کدام خط است؟ آقایان باید مواظب باشیم عمله دشمن نشویم و با برجسته کردن وقایع منفی مردم را نا امید نکنیم و در این فضا دولت، مجلس و قوه قضائیه توجه کنند.

خطیب جمعه گتاب اذعان کرد: آقای حاجی بابایی از نمایندگان مجلس اظهار می‌کنند بیشتر این مشکلات از نداشتن قانون است پس آقایان چرا در این جایگاه نشسته‌اند، نمایندگان محترم مجلس دو سه کیلو آسفالت گرفتن برای اینجا و آنجا کمبودها را برطرف نمی‌کند آقایان نماینده به دنبال چند متر آسفالت نباشید کمبود قانون را برطرف کنید باید بیشتر به مشکلات رسیدگی و قانونگذاری شود.

تقی پور در پایان گفت: ایجاد خط امید زدایی در کشور خطرناک است، دولت محترم و سران قوا توجه کنید محور برنامه ششم اقتصاد مقاومتی است بیشتر توجه کنید و از نیروهای انقلابی و متعهد و متخصص بیشتر استفاده شود.

ویژگی زهرا(س) ولایت‌پذیری ایشان بود که یک تنه در مقابل جریان انحراف ایستادگی کرد

حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد با نگاه ویژه به حماسه مردم آمل در چنین روزی اظهار کرد: حماسه ششم بهمن آمل یادآور هوشیاری و بصیرت مردم آمل و مازندران است که توانست فتنه منافقین را ناکارامد کند.

وی افزود: آنچه که سبب از بین رفتن فتنه منافقین در این قائله شد همان بصیرت و هوشیاری است که مردم ایران داشتند و همچنان هم دارند.

این مسئول ادامه داد: ششم بهمن سالروز معاهده ننگین کمپ دیوید نیز است و برای ما درسی که ازمعاهده کمپ دیوید داریم این است که مستکبرین بعد از امضاء در هر معاهده و توافقی به هیچ چیز از آن معاهده پایبند نیستند چنانکه که در سال های اخیر در مساله برجام این موضوع را بارها ثابت ‌کردند.

امام جمعه لاله‌آباد با اشاره به درس‌های رحلت جانسوز فاطمه‌الزهرا(س) تصریح کرد: از ویژگی‌های زهرا(س) ولایت‌پذیری ایشان است که یک تنه در مقابل جریان انحراف ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام شیخی‌ گفت: راه حضرت زهرا(س) برای محبینش فقط به گریه کردن و بر سر وسینه زدن ختم نمی‌شود اگرچه آن حضرت بی‌وقفه گریه می‌کرد اما در کنار گریه عملا در میدان دفاع بود امروز هم باید در کنار عزاداری از ولایت حمایت کرد.

وی با اشاره به آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: در شرایط کنونی مردم و مسئولان وظایف سنگینی در قبال این انقلاب دارند که وظیفه مردم در انقلاب هوشیاری و حضور در صحنه بودن است آنچنان که تا به حال بودند از این به بعدهم باید باشند تا مشکلات برطرف شود و دشمنان ناامید تر از گذشته شوند

خطیب جمعه لاله‌آباد در پایان تاکید کرد: وظیفه مسئولین ونخبگان سیاسی جامعه در حمایت از انقلاب اسلامی سنگین تر است که بیاندیشند ببینند چه مقدار از اهداف انقلاب محقق نشده است، چرا این اهداف محقق نشده و راهکار عملی آن چیست تا در پرتو اتحاد این مشکلات برطرف شود.

 

حماسه ۶ بهمن آمل باید به عنوان فرهنگ به نسل‌ها منتقل شود

حجت‌الاسلام محمد پوررمضان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندپی‌‌شرقی اظهار کرد: در روزهای گذشته دو باند معاند توسط سربازان امام زمان(عج) سناسایی و منهدم شد که این نشان از تهدید همیشگی دشمنان نظام بر علیه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: خداوند در قرآن تاکید کرد که دشمنان شما اگر هزاران اتاق فکر داشته باشند و نقشه‌ها بکشند باز این مکر و حیله بر می‌گردد به خودشان.

امام‌جمعه بندپی شرقی با اشاره به حماسه ششم بهمن مردم آمل ادامه داد: این حماسه جاویدان نشان‌دهنده وفاداری آملی‌ها به آرمان‌های خودشان است، دیدیم که منافقین و کمونیست‌ها می‌خواستند وارد شهر آمل شوند و سپس انقلاب تازه مردم ایران را تسخیر کنند اما نشد.

این مسئول تصریح کرد: نوجوانان و زنان این شهر با گونی‌های شن سنگرهای زیادی به وجود آوردند و نقشه‌ها را نقش بر آب کردند که در آن زمان رهبر کبیر انقلاب امام راحل از این حماسه تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام پوررمضان اذعان کرد: شهر هزار سنگر که معمار انقلاب برای آمل به کار بردند تعبیر کوچکی نیست و باید این فرهنگ انقلابی را برای نسل‌های بعدی روایت کنیم تا بدانند مردم دیندار برای اسلام و انقلابشان چه خون‌ها که نریختند.

وی با اشاره به قانون اینارا در آمریکا افزود: قانون آمریکایی در بسیاری از موارد مقابل جریان مذاکره ما با غرب و اروپا و برجام همین است و این قانون دو ماه قبل از کلید زدن مذاکرات هسته‌ای و برجام در آمریکا به تصویب رسید که این خود نشان از دشمنی آن‌هاست.

خطیب جمعه بندپی شرقی در پایان گفت: از زحمات دست اندرکاران یادواره شهدای منطقه ناریوران تقدیر می کنیم برنامه خوبی بود و غذای روح معنوی برای مردم از برکت سفره شهدا به دست آمد.

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.